مرز چذابه همچنان بسته است/تجار از مرزهای جایگزین استفاده کنند


مرز چذابه همچنان بسته است/تجار از مرزهای جایگزین استفاده کنند
سرپرست گمرک چذابه با اشاره به بسته بودن این مرز به دلیل آبگرفتگی جاده‌های دسترسی گفت: تاجران و فعالان اقتصادی برای صادرات از مرزهای جایگزین استفاده کنند.

رامین هندیجان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مسدود بودن مرز چذابه اظهار کرد: از ۱۹ فروردین امسال با تصمیم مدیریت بحران، تعطیلی یک هفته‌ای مرز چذابه مصوب شد ولی به دلیل فروکش نکردن آب در جاده‌های منتهی به مرز و حتی اضافه شدن آب ورودی به مسیرها، این محدودیت و تعطیلی مرز تداوم پیدا کرد.

وی با بیان اینکه به محض بازگشایی مرز اطلاعات تکمیلی در خصوص فعالیت دوباره چذابه متعاقباً اعلام می‌شود، افزود: در حال حاضر شاهد آبگرفتگی در مسیرهای دهلاویه و بستان به سمت چذابه تا پارکینگ شهرداری در مرز هستیم.

سرپرست گمرک چذابه تصریح کرد: به تاجران و فعالان اقتصادی که قصد صادرات از مرز چذابه را دارند توصیه می‌کنم که برای صادرات از مرزهای جایگزین استفاده کنند.

هندیجان‌زاده در خصوص صادرات از مرز چذابه ادامه داد: صادرات به عراق از گمرک چذابه در یکساله ۹۷ به وزن ۷۱۴ هزار و ۳۸۹ تن و به ارزش بالغ بر ۱۹۸ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۶۵۴ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات سایر گمرکات (از مرز چذابه) به کشور عراق در یکساله ۹۷ به وزن ۹۴۴ هزار و ۶۰ تن و به ارزش بالغ بر ۹۰۲ میلیون و ۵۷۸ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی یک درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری ۲۲ درصد افزایش داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زهرا داوودنژاد چگونه سلطان نوشابه شد؟ + بیوگرافی و تنها عکس همسر جذابش !