بازیگر چهره به تنهایی نمی‌تواند کار را نجات دهد/ بهاره رهنما و کامبیز دیرباز بازیگران نمایش ماربازی هستند


بازیگر چهره به تنهایی نمی‌تواند کار را نجات دهد/  بهاره رهنما  و  کامبیز دیرباز  بازیگران نمایش  ماربازی  هستند

پیش تر هنر تئاتر مخاطبان خاص خود را داشت و این انداره همه گیر نبود، اما خوشبختانه این رو‌زها این شاخه از هنر نیز توانسته است هویت خود را اثبات نماید و مخاطبان بیشتری را به خود جذب و جلب نماید، حضور بازیگران مدیوم‌های دیگر نیز (سینما، تلویزیون) در تئاتر توانسته است یکی از دلایل رونق بخشی و افزایش مخاطبان این شاخه از هنر باشد و بعضا این هنرمندان...

اقتصاد هنر آنلاین - فرزانه شهریاری؛ صحرا فتحی در پاسخ به اینکه، آیا نگاه شما به حضور بازیگر چهره‌ (کامبیز دیرباز) که 12 سال است فعالیت تئاتری نداشته، نگاهی اقتصادی ست، پاسخ داد: کامبیز دیرباز چند ماه پیش این متن را خواند و به دلیل نزدیکی که به نقش و علاقه‌ای که به نمایشنامه داشت، این همکاری شکل گرفت. ایشان بازیگر تئاتر هستند، و در این رشته تحصیلات داشته‌اند و از نگاه من جای ایشان در تئاتر خالی است. فتحی در ادامه گفت، از آن جایی که تهیه کنندگی هم می‌کنم، قطعا به فروش یک اثرنیز توجه و فکر می‌کنم، اما بیشتر به عنوان یک نویسنده و کارگردان به این ایمان دارم که اگر یک اجرایی شرایط درست را برای آرتیستیک بودن و یک اجرای خوب بودن، نداشته باشد، قطعا موفق نخواهد بود. یعنی اول از همه یک نمایشنامه خوب و بعد یک فضاسازی و کارگردانی درست می‌تواند به یک اجرا کمک کند. و یک اثر تنها به واسطه حضور بازیگران چهره نمی‌تواند موفق باشد و می‌بایست یک بستر مناسب و درست برای کار به وجود آمده باشد. همه دیده‌ایم کارهایی را که با حضور بازیگرانی که به اصطلاح شناخته شده هستند، به روی صحنه می‌روند و اتفاقی که باید برایشان نمی‌افتد. از نگاه من ذات یک اثر نمایشی در این است؛ اگر چیدمان یک اثر، درست اتفاق نیفتد بازیگر هرچقدر هم که چهره باشد نمی‌تواند آن نمایش را نجات دهد.

بازیگر چهره به تنهایی نمی‌تواند کار را نجات دهد/ "بهاره رهنما" و "کامبیز دیرباز" بازیگران نمایش "ماربازی" هستند

صحرا فتحی در پاسخ به اینکه آیا این نمایش سرمایه گذار و یا حامی‌مالی-خدماتی دارد، پاسخ داد: خیر، احتیاجی به سرمایه گذار نداشتم و از اسپانسر هم استفاده نکرده ام چون نگاهم این است که یک اثر بدون این‌ها هم می‌تواند خوب دیده و موفق شود.

بازیگر چهره به تنهایی نمی‌تواند کار را نجات دهد/ "بهاره رهنما" و "کامبیز دیرباز" بازیگران نمایش "ماربازی" هستند

به نظر می‌رسد دسته بندی بازیگران، مرزبندی و تفکیک برای حضورشان در مدیوم‌های گوناگون، درست نبوده و یک بازیگر با توجه به میزان توانایی و تجربه اش می‌تواند به این حضور رنگ بخشد و باعث افزایش دایره مخاطبان خود و هنر گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا