بودجه 97 دانشگاه‌ها هنوز 100 درصد محقق نشده


رئیس دانشگاه تهران گفت: علیرغم قول‌هایی که داده شد تا روز چهارشنبه بودجه ۹۷ دانشگاه‌ها به صورت صد درصدی اختصاص داده نشده است. به گزارش مهر، محمود نیلی احمدآبادی صبح امروز در نشست خبری در سازمان مرکزی این دانشگاه‌ها،...

رئیس دانشگاه تهران گفت: علیرغم قول‌هایی که داده شد تا روز چهارشنبه بودجه ۹۷ دانشگاه‌ها به صورت صد درصدی اختصاص داده نشده است.

به گزارش مهر، محمود نیلی احمدآبادی صبح امروز در نشست خبری در سازمان مرکزی این دانشگاه‌ها، گفت: قول داده بودند که بودجه سال ۹۷ به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص داده شود اما تا روز چهارشنبه هنوز این مبلغ واریز نشده و همچنان امیدواریم بودجه دانشگاه‌ها به صورت کامل اختصاص یابد.

وی افزود: بودجه سال ۹۸ دانشگاه تهران حدود ۱۶ درصد رشد داشته اما با توجه به افزایش حقوق و دستمزدها ممکن است دانشگاه در سال جاری با مشکل مواجه شود.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم سال جاری سال نسبتاً سختی برای دانشگاه‌ها باشد چراکه هزینه‌های این مراکز نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشته است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: هزینه‌های تغذیه، خوابگاه، خرید، فرصت مطالعاتی و شرکت در کنفرانس‌ها افزایش داشته لذا از دولت درخواست داریم به دانشگاه‌ها کمک کند تا بتواند ارتباطات بین المللی خود را حفظ کند.

وی تصریح کرد: ما خود را متعهد کردیم براساس برنامه راهبردی دانشگاه حرکت کنیم اما به دلیل محدودیت‌های مالی ممکن است در این زمینه دچار مشکل شویم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش هزینه تغذیه دانشجویان از شهریورماه سال گذشته آغاز شده و حدوداً به دو برابر افزایش یافته است.

وی افزود: مبلغی که از دانشجویان دریافت می‌کنیم ثابت مانده و باید ببینیم با وجود مشکلات مالی و افزایش قیمت‌ها، تا چه زمانی می‌توانیم دوام بیاوریم و افزایش قیمت غذای دانشجویی را نداشته باشیم.

وی تأکید کرد: البته در سال گذشته وزارت علوم بخشی از افزایش هزینه‌های تغذیه را به دانشگاه پرداخت کرد اما همچنان دانشگاه‌ها با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: دانشگاه تهران برای توسعه ظرفیت خوابگاهی خود از کمک‌های خیرین استفاده می‌کند و در حال حاضر این دانشگاه یک پروژه نیمه تمام دارد که با احداث آن ۱۵۰ ظرفیت به خوابگاه‌های دانشگاه افزوده می‌شود که قرار است این پروژه با کمک خیرین به اتمام برسد.

وی تأکید کرد: دانشگاه تهران اقدام به راه اندازی باشگاه دانش آموزی کرده است چرا که از این طریق قصد دارد ارتباط دانش آموزان را با دانشگاه ایجاد کند تا دانش آموزان بتوانند برای آینده خود برنامه ریزی دقیق‌تری داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار