رئیس شورای عالی استانها:120هزار نفر عضو این نهاد هستند


رئیس شورای عالی استانها:120هزار نفر عضو این نهاد هستند

بوشهر-ایرنا-رئیس شورای عالی استانها گفت: شوراها برآمده از رای مستقیم مردم هستند و با 120 هزار عضو ،شبکه گسترده‌ای برای توسعه و پیشرفت به شمار می‌روند.

به گزارش ایرنا، مرتضی الویری روز شنبه در نشست با استاندار بوشهر افزود: شوراها نقش و جایگاه ویژه‌ای در توسعه و پیشرفت کشور دارند و روز به‌روز شاهد موفقیت بیشتر شوراها در امور مختلف هستیم.
وی بیان کرد: تشکیل شوراها به عنوان یکی از اساسی‌ترین مطالبه های مردم در ابتدای انقلاب بوده است.
الویزی ادامه داد: در این راستا حضرت امام خمینی (ره) در ابتدا پیروزی انقلاب در روز نهم اردیبهشت 1358 دستور لازم به شورای انقلاب مبنی بر تهیه آیین‌نامه اجرایی شوراها را برای اداره امور شهرها و روستاها در سراسر کشور صادر کردند.
وی با بیان اینکه در دهه 70 نهاد مردمی شوراها تشکیل شده افزود: نقش مهم شوراها در رفع مشکلات و تحقق مطالبات مردم ستودنی بوده و برای ارتقا جایگاه آنها باید موانع فرارو برداشته شود.
رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: وحدت و همدلی بین مسئولان استان و شوراهای شهر و روستا این استان قابل تقدیر است.
الویری افزود: همدلی و اتحاد کم‌نظیری بین مسئولان استان بوشهر وجود دارد و شوراها باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرند.
استاندار بوشهر نیز گفت: از 200 عضو اصلی شورای شهرهای استان بوشهر 185 نفر مرد و 15 نفر زن و از یکهزار و 296 عضو شورای روستاها نیز یکهزار و 233 نفر مرد و 63 نفر زن هستند.
عبدالکریم گراوند افزود: شوراهای استان بوشهر در مجموع یکهزار و 496 عضو اصلی دارند که 200 نفر عضو شورای شهرها و یکهزار و 296 نفر عضو شوراهای روستاها هستند.
وی تصریح کرد: 38 شهر استان دارای 200 عضو اصلی هستند که 185 نفر آن را آقایان و 15 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.
گراوند گفت: همچنین 392 شورای روستایی استان بوشهر در مجموع یکهزار و 296 عضو دارند که یکهزار و 233 نفر را آقایان و 63 نفر را بانوان تشکیل می ‌دهند.
استاندار بوشهر اظهارداشت: 24 شورای بخش و 10 شورای شهرستان در کنار شورای استان بوشهر در واقع شوراهای بالادستی هستند که باید از ظرفیت و جایگاه قانونی خود استفاده لازم را برای خدمت ‌رسانی به مردم انجام دهند.
وی ادامه داد: شوراها نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه و پیشرفت شهرها و روستاها دارند و در این راستا تقویت شوراها امری لازم و ضروری است.
گراوند افزود: بدون اغراق از زمان تاسیس شوراها تاکنون خدمات‌ رسانی بیشتر و بهتری در کشور ارائه شده است.
گراوند اظهارداشت: در مسیرهای پر پیچ و خم اداری هر کجا مردم نقش‌آفرین بودند موفقیت حاصل شده و با توجه به اینکه شوراها عصاره رای و نظر مردم هستند همواره می‌توانند در مسیر موفقیت و پیشرفت کشور گره‌ گشا باشند.
وی افزود: مهم‌ترین ماموریت شوراها، خدمت‌گزاری به مردم است و شوراها باید دردها و مشکلات مردم را احصا و با انتقال به مدیران در راستای مرتفع کردن مشکلات مردمی گام بردارند.
وی در ارتباط با حضور رؤسای شوراهای شهرها در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها نیز گفت: حضور رئوسای شوراهای شهرها در این کمیته امسال محقق می شود.
استاندار بوشهر در ارتباط با تامین مکان برای شورای استان بوشهر نیز افزود: زمین مورد نیاز برای ساخت ساختمان تامین شده و با فراهم شدن اعتبار مورد نیاز در آینده نزدیک عملیات اجرایی ساخت آن آغاز می شود.
7212/6045

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه