رفع تصرف 478 هزار مترمربع از اراضی ملی کردستان در سال گذشته


رفع تصرف 478 هزار مترمربع از اراضی ملی کردستان در سال گذشته

سرپرست املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: بالغ بر 478 هزار مترمربع از اراضی ملی در کردستان، سال گذشته رفع تصرف شده است.

مهدی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از کارهایی که در سنوات گذشته به جد پیگیر آن بوده‌ایم بحث حفاظت از اراضی ملی بوده که اقدامات بسیار مناسب و درخور توجهی نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال 97 بالغ بر 478 هزار مترمربع از اراضی ملی رفع تصرف شده که 43 هزار مترمربع آن رفع تصرف فوری و حدود 435 هزار متر مربع نیز در راستای اجرای احکام قطعی شامل خلع ید، تخلیه و قلع و قمع بوده است.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: در سال پیش رو نیز حفاظت از اراضی با جدیت تمام و با هماهنگی دستگاه محترم قضایی و نیروی انتظامی ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به سنددار کردن 1016 هکتار از اراضی ملی در سال 97 گفت: سنددار کردن اراضی ملی در استان به منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو در اولویت خواهد بود که در سال 97، بیش از یک هزار و 16 هکتار اراضی ملی که یک 1003 هکتار آن داخل حریم در ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج و همچنین 13 هکتار نیز اراضی در محدوده شهر بیجار سنددار شده‌اند.

حسنی با اشاره به اینکه تثبیت مالکیت و سند دار کردن اراضی ملی از اولویت‌های راه و شهرسازی است؛ همچنین از تبدیل 1100 مورد اسناد دفترچه‌ای به تک برگ خبر داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت