جشن شعبانیه در تمامی کانون های مساجد مازندران برگزار می شود


جشن شعبانیه در تمامی کانون های مساجد مازندران برگزار می شود

ساری – ایرنا - سرپرست کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با اشاره به فعالیت کانون در یکهزار و 157 مسجد استان ، گفت که جشن های اعیاد شعبانیه در تمامی این کانون ها برگزار می شود .

به گزارش روز شنبه روابط عمومی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران ، حجت الاسلام محمود علیخانی افزود : برگزاری جشن ها برای امشب و فردا در این کانون ها برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد : این برنامه ها به صورت خودجوش و مردمی در این مراکز فرهنگی هنری مساجد استان مازندران برگزار می شود تا از این طریق علاوه بر برپایی جشن و شادی ، بسترها برای آگاهی بخشی نسل جوان در خصوص امام زمان (عج) فراهم شود .
سرپرست کانون های مساجد مازندران با اشاره به اینکه برنامه جشن اعیاد شعبانیه تنها مختص به این دو روز نیست ، ، گفت : جشن های اعیاد شعبانیه به همت کانون های مساجد از ابتدای ماه شعبان آغاز شد و در نیمه این ماه به اوج خود می‌ رسد.
وی چراغانی و آذین بندی مساجد، برپایی ایستگاههای صلواتی، قرائت دعاهای ماه شعبان، اهدای ثواب طرح تلاوت نور، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی با محوریت سیره زندگی ائمه اطهار (ع)، برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان، قرائت دعای فرج امام زمان (عج) از جمله برنامه های نکوداشت نیمه شعبان در کانون های مساجد مازندران عنوان کرد .
علیخانی با بیان اینکه تنوع بخشی به فعالیت های کانون های مساجد استان با هدف جذب حداکثری نسل جوان به این پایگاه های دینی مورد توجه است، افزود : تلاش داریم جشن‌های نیمه شعبان با نشاط، شور و شعور برگزار شود.
وی از برگزاری جشن نیمه شعبان در کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) روستای متانکلا را یکی از برنامه های محوری کانون های مساجد در سالروز ولادت دوازدهمین امام شیعیان اعلام کرد و ادامه داد: این مراسم برای بیستمین سال متوالی به صورت آئینی با حمل 150 مجمه شامل شیرینی و غذاهای محلی توسط بانوان روستا و تقدیم آن به مجلس حضرت ولی الیعصر (عج) جهت پذیرایی از مهمانان برگزار می شود .
2096/1654

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید