تبلیغات داروهای طبیعی قانون دارد/ تضمینی برای سلامت فراورده‌های تبلیغی در ماهواره نیست


تبلیغات داروهای طبیعی قانون دارد/ تضمینی برای سلامت فراورده‌های تبلیغی در ماهواره نیست

خانوی گفت: تبلیغات فراورده‌های طبیعی فقط در صورتی در رسانه مجاز است که از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته باشند.

تبلیغات داروهای طبیعی قانون دارد/ تضمینی برای سلامت فراورده‌های تبلیغی در ماهواره نیست

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهناز خانوی مدیرکل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تبلیغات داروهای طبیعی مشمول ضوابط و مقررات است، اظهار کرد: تبلیغات این فراورده‌ها فقط درصورتی در رسانه مجاز است که از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته باشند.

وی افزود: براساس برگزاری جلساتی با معاونت بازرگانی صدا و سیما، مقرر شد که فراورده‌های شرکت‌هایی که قصد تبلیغات محصول خود را داشته باشند، باید ضمن طی مراحل مشخص؛ فراورده مورد بررسی قرار گرفته و اصالت پرونده تولید مشخص شود.

توجه ویژه سازمان غذا و دارو بر واقعی بودن کارکرد محصول تبلیغاتی

مدیرکل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متن تبلیغ دارو‌های طبیعی مورد بررسی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: سازمان غذا و دارو بر واقعی بودن کارکرد محصول تبلیغاتی توجه ویژه دارد که بر همین اساس فرایند تبلیغات و صدور مجوز آن تنها براهی موارد خاص قابل انجام است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ضمانتی برای سلامت فراورده‌هایی تبلیغاتی در شبکه‌های ماهواره‌ای وجود ندارد، عنوان کرد: به قطع فراورده‌هایی که از شبکه‌های رسمی تبلیغ نمی‌شود؛ به این معناست که امکان گرفتن مجوز برای تبلیغ رسمی را نداشته اند و در نتیجه خرید و مصرف این فراورده‌ها اعم از دارو‌های چاقی، لاغری، انواع مکمل‌ها و ... پیشنهاد نمی‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022