تجهیزات داخلی «انتقال نوری» جایگزین نمونه خارجی شد


تجهیزات داخلی «انتقال نوری» جایگزین نمونه خارجی شد

تهران- ایرنا- جوانان ایرانی در یک استارتاپ موفق به تولید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی شدند که با این اقدام این محصولات تحریمی در کشور بومی‌سازی شد، تجهیزاتی که حتی در سیل اخیر هم به کار آمد و نیازهای ارتباطی استان لرستان را با سرعتی بالا رفع کرد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک استارت آپ فعال در زمینه تولید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی (انتقال نوری) موفق به تولید و بومی سازی محصولاتی شده که قبلا در انحصار شرکت هایی همچون زیمنس و ای بی بی بوده است.
محصولاتی که هم اکنون در مراکز مخابراتی و سازمان های مختلف زیر بار است و حتی در سیل اخیر هم به کار آمد و نیاز ارتباطی در استان لرستان را با سرعتی بالا رفع کرد.
البته مزیت مهم این محصولات، قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی اما با هزینه کمتر است.
سجاد مومنی مدیر این استارتاپ فناور، در خصوص محصولات این استارتاپ اظهارکرد: OTN یکی از محصولاتی است که با همت محققان توسط این استارتاپ بومی شد. این محصول قابلیت انتقال دیتا تا 2 ترابایت را روی فیبر نوری فراهم می کند و نیاز بحرانی به ایجاد ارتباط در زمان وقوع سیل در لرستان با این محصول برطرف شد تا زیرساخت ها ایجاد شود.
وی ادامه داد: محصول بعدی مالتی پلکسر( PDH) نام دارد که به عنوان نوعی انتقال دهنده در سیستم های مخابراتی با پهنای باند 1.25 گیگابیت بر ثانیه محسوب می شود. در گذشته از محصولات شرکت هایی همچون هوآوی-zte- فایبر هوم استفاده می شد که با بومی شدن آن در کشور این محصول جایگزین نمونه خارجی شد.
به گفته مومنی، ماژول فیبر نوری(SFP) نیز یکی دیگر از محصولات این استارتاپ است که کار تبدیل دیتای الکتریکی به لیزر یا نوری را انجام می دهد.
علمی ** 1836 **1485

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !