رنسانس زمستان در اردیبهشت همدان


رنسانس زمستان در اردیبهشت همدان

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان پیش بینی کرد: به دنبال فعالیت سامانه بارشی از اواخر فردا / یکشنبه / دمای هوای همدان به مدت سه روز به زیر صفر درجه سانتیگراد می رسد و اردیبهشت همدان حال و هوای زمستانی به خود می گیرد.

محمد حسن باقری شکیب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده قسمتی ابری، همراه با وزش باد و افزایش ابر پیش بینی می شود.
وی اظهار داشت: از اواخر روز یکشنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد استان می شود و به دنبال خود بارش باران و در نقاط کوهستانی ریزش برف را در پی دارد.
باقری شکیب ادامه داد: بارش های این سامانه در روز دوشنبه هفته جاری به اوج خود می رسد و روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای استان را به زیر صفر درجه سانتیگراد کاهش می دهد.
وی تاکید کرد: در پی کاهش دمای هوا، امکان یخ زدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان عنوان کرد: نهاوند با 18درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و گل تپه با یک درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان سردترین شهر استان در 24 ساعت گذشته ثبت شده اند.
باقری شکیب گفت: در 24 ساعت گذشته کمینه دمای همدان چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای هوای این شهر 16درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
وی افزود: در 48 ساعت گذشته نهاوند با 24 میلیمتر، بیشترین بارش را در استان داشته است.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است و زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
9904/2087

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی