نسل جدید هیوندای ix-25 معرفی شد


نسل جدید هیوندای ix-25 معرفی شد

هیوندای اخیرا در نمایشگاه شانگهای، نسل دوم از شاسی‌بلند محبوب ix-25 که در برخی نقاط با نام کِرِتا شناخته می‌شود را معرفی کرده است.

شرکت هیوندای نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۹ را فرصت مناسبی دیده تا بتواند از کراس‌اورهای جدید خود پرده‌برداری کند. هیوندای به‌تازگی نسل دوم از کراس‌اور ix-25، که در برخی کشورها با نام کرتا (Cretaa) شناخته می‌شود را با ظاهری جدید معرفی کرده است. در طراحی قسمت جلو، جلوپنجره یکپارچه‌ای را شاهد هستیم که هیوندای پیش‌تر در سایر شاسی‌بلند‌های خود از جمله پلیسید استفاده کرده بود. همانند نمونه‌های پلیسید و کُنا، چرا‌غ‌ها به‌صورت دو‌تکه طراحی شده‌اند و احتمالا برای بینندگانی که اولین‌بار ix-255 را می‌بینند، جنجالی‌ترین قسمت در طراحی جلو محسوب می‌شوند.

در قسمت بالا چراغ‌های روشنایی در روز و در قسمت پایین چراغ‌های اصلی به‌صورت جداگانه طراحی شده‌اند. از نمای جانبی شاهد رینگ‌های جذاب آلومینومی هستیم که در قوس عضلانی گلگیر‌ها جای گرفته‌اند. سقف خودرو با رنگ تیره طراحی شده و درکنار رنگ سفید ستون‌ها و باربند سقف، به‌همراه رنگ قرمز بدنه هماهنگی دلنشینی را پدید آورده است.

نسل جدید هیوندای ix-25 معرفی شد

در قسمت عقب باز هم شاهد طراحی دو تکه چراغ‌ها هستیم که برای یک خودرو شاسی‌بلند با چنین ابعادی کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. همانند چراغ‌های جلو، در قسمت عقب هم چراغ‌های اصلی در قسمت پایین و راهنما و LED ها در قسمت بالایی قرار گرفته‌اند. علاوه‌بر این، ویژگی‌های یک خودرو آفرود هم در نسل جدید ix-25 دیده می‌شود که از جمله می‌توان به محافظ مخصوص زیر سپر و زه‌های پلاستیکی دور‌تا‌دور بدنه اشاره کرد. علاوه‌بر این ix-25 جدید از سطح زمین ارتفاع قابل توجهی دارد که این خودرو را به‌یک شاسی‌بلند قابل اطمینان تبدیل می‌کند.

به‌گفته‌ی شرکت هیوندای، نسخه جدید ix-25 جایگاه بسیار مناسبی در بازار چین خواهد داشت؛ اما هنوز مشخصات دیگری توسط این شرکت منتشر نشده است. از تغییرات ابعادی بدنه نسبت به مدل قبل می‌توان به افزایش طول ۳۰ میلی‌متر، افزایش عرض ۱۰ میلی‌متر و افزایش فاصله طولی بین محورها به‌میزان ۲۰ میلی‌متر اشاره کرد. علاوه‌بر این، میزان ارتفاع سقف هم به‌میزان ۷ میلی‌متر کاهش یافته تا عملکرد آیرودینامیکی این خودرو بهبود یابد.

نسل جدید هیوندای ix-25 معرفی شد

در داخل کابین طراحی کاملا متفاوتی با تمام شاسی‌بلند‌های موجود در بازار شاهد هستیم. هیوندای با بهره‌گیری از دو رنگ سفید و سیاه در کابین، به جذابیت‌های آن افزوده است که با رنگ بدنه هم هماهنگی دارد؛ اما بدون شک جذاب‌ترین قسمت کابین ix-25 جدید، استفاده از نمایشگر بزرگ در قسمت میانی است که به‌صورت شیب دار نصب شده است. با کمی دقت متوجه می‌شویم که همانند نمونه‌های تسلا، هیچ دکمه‌ای روی این نمایشگر نصب نشده و اکنون کنترل تمامی سیستم‌های سرگرمی و اطلاعاتی را بر‌عهده خواهد داشت.

نسل جدید هیوندای ix-25 معرفی شد

در مدل به‌نمایش‌درآمده در نمایشگاه شانگهای از جعبه‌دنده اتوماتیک استفاده شده بود و شیفترهای پدالی آن در داخل کابین نمایان بودند. از ویژگی‌های جدید هیوندای ix-25 می‌توان به ترمز پارک برقی و دکمه‌ای با نام Terrain Mode اشاره کرد که احتمالا برای عبور از مسیر‌های خارج از جاده درنظر گرفته شده است. طبق اخبار منتشرشده، این شاسی‌بلند در دو نسخه پنج نفره در سال ۲۰۲۰ و هفت نفره در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد و انبوهی از فناوری‌های هیوندای از جمله فناوری بلو لینک برای سیستم سرگرمی را شامل خواهد شد. هیوندای تاکنون اطلاعات دقیقی را از پیشرانه این خودرو منتشر نکرده؛ اما می‌دانیم که فعلا دو انتخاب پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی و دیزلی برای این نمونه درنظر گرفته شده است. تاکنون عرضه این خودرو برای بازارهای چین و هند تأیید شده است.

نسل جدید هیوندای ix-25 معرفی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403