امام جمعه شیراز: ارتش جمهوری اسلامی سربازان امام زمان (عج) هستند


امام جمعه شیراز: ارتش جمهوری اسلامی سربازان امام زمان (عج) هستند

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ، ارتش جمهوری اسلامی ایران را سربازان امام زمان (عج) خواند و افزود: ارتش در فارس و شیراز جایگاه ویژه ای در طول سالهای گذشته در جنوب کشور داشته است.

به گزارش ایرنا، آیت الله لطف‌الله دژکام روز شنبه 31 فروردین ماه در دیدار با فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی در منطقه فارس خاطرنشان کرد: در‌ مکتب ما شهادت بهترین نوع مرگ است، گریزی از مرگ برای هیچکس نیست اما به گفته امام علی (ع) هزار بار ضربت در نبرد بهتر از در رختخواب مردن است.
وی با تاکید بر اینکه ارتش فارس نقش مرکزیتی در ارتش جنوب کشور دارد، عنوان داشت: این مرکزیت در معیشت مردم تاثیر دارد تا 50 سال قبل شرایط خفقانی وجود داشت، اما اکنون در جنوب ظرفیت ها و امکاناتی وجود دارد و پیشرفت ایجاد شده است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه توسعه مراکز علمی و فناوری در ارتش فارس ضروری است، گفت: فارس پیشتر در این حوزه قوی بود، اما برخی مراکز دیگر از ما پیشی گرفتند و ما متوقف ماندیم، این موضوع دیدگاهی نظامی نیست، بلکه اقتصادی و مردمی است.
امام جمعه شیراز افزود: ارتقای تکنولوژی سبب برتری جایگاه می شود؛ همچنین ارتقای معنویت و اخلاق نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه شجاعت سبب صداقت می شود و راستگویی سبب تغییراتی مانند ایستادگی در میدان جنگ است.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های رزمی باید جایگاه پرورش اخلاقی داشته باشد ادامه داد: مهارت های ورزشی و نظامی به نیازهای عملیاتی ما مرتبط است که نمونه آن را می توان در سیل اخیر دید.
آیت‌‌الله دژکام ابراز داشت: اساس جوانمردی در حضرت ابراهیم (ع) و اوج آن در امام علی (ع) است و اینها الگویی برای رزمی کاران است که باید بیش از پیش باهم تلفیق شوند تا به طور مستمر در ارتقای اخلاقی و معنوی جوانان تاثیرگذار باشد.
فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی در فارس در این دیدار عنوان کرد: امروز ارتش، ماموریت خود را تمام و کمال با موفقیت انجام داده و در نزد مردم عزیز بوده و هست.
امیر سرتیپ دوم وجیه‌ الله جمشیدی با بیان اینکه ارتش مردمی‌ترین نهاد نظامی است، بیان داشت: ولایت فقیه در راس ارتش قرار دارد و ما سربازان در تلاش برای تحقق دستورات ایشان هستیم.
وی اظهار کرد: با توجه به مباحث اقتصادی و مشکلات موجود، نیروهای مسلح به ویژه ارتش در تحقق اقتصاد مقاومتی به بهترین شکل ممکن ایفای نقش کرده است.
**ارتش در مشکلات در کنار مردم است
فرمانده ارشد ارتش در فارس با تاکید بر اینکه ارتش در سیاست های کلی خود مولفه های برگرفته از منویات مقام معظم رهبری را مدنظر قرار می دهد، بیان کرد: در شروع سال شاهد بارندگی شدید بودیم و اشکالاتی پیش آمد که سبب نگرانی و چالش های مردم شد، در این شرایط ارتش در محل حضور یافت تا در کنار مردم باشد.
امیر سرتیپ دوم جمشیدی با تاکید بر اینکه ارتش هر جا نیاز به شدت عمل بوده با شدت وارد شده و هر جا شفقت و مرحمت نیاز بوده با مهر وارد شده است، افزود: خانواده های ارتش نقش مهمی در آرامش نیرو‌ها دارند که این آرامش موجب آن می‌شود که ذهن خلاق آنان برنامه‌ها را طراحی و اجرا کند.
روز بیست و نهم فروردین به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نام گذاری شده و این روز در تقویم رسمی کشور نیز به همین نام ثبت شده است.
7375/ 6113

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن