توقف 3 روزه صادرات لوله پروفیلی ها


توقف 3 روزه صادرات لوله پروفیلی ها

دبیر انجمن لوله و پروفیل ایران گفت: صادرات لوله و پروفیل کشور طی 3 روز گذشته متوقف شده است.


توقف 3 روزه صادرات لوله پروفیلی هاایران اکونومیست - امیر حسین کاوه ضمن بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: وزارت صنعت معدن وتجارت دستورالعمل ناقصی را اجرا می کند که این تصمیم باعث توقف صادرات لوله وپروفیل شده است.

وی افزود:براساس این دستورالعمل صادرات این محصول باید توسط تولیدکنندگان ونمایندگان رسمی این صنعت صورت بگیرد که تا اینجای کار مشکلی ندارد وتصمیم خوبی است.اما در زیر مجموعه وزارتخانه تصمیمی که ابلاغ می شود آن است که باید برای کامیون به کامیون صادرات مجوز از وزارتخانه گرفته شود.

وی گفت : یعنی آیین نامه اجرایی وزارتخانه کارخانه دار را مکلف به اخذ مجوز کامیون به کامیون صادرات کرده است که در عمل این مساله باعث توقف صادرات شده است.

وی ادامه داد: یعنی تصمیم درست وزارتخانه برای دادن مجوز به تولید کننده با این آیین نامه اجرایی راه خطا را در پیش گرفته است که در صورت ادامه اجرای این آیین نامه صادرات این صنعت به طور کلی متوقف می شود.

وی تصریح کرد:رونق و پیشبرد امر تولید امروز یک خواست همگانی است. چیزی که هیچ اراده ی مخالفی ندارد و رای صد درصدی و مثبت همه ی خواص و عوام جامعه را بدنبال خود دارد. حالا با این همه تایید ؛ پس چرا تولید جان نمی گیرد و بیشترِ تولید کنندگان ما همچون یتیم بی پناه آه وناله می کنند.

وی ادامه داد:همه معتقدند وقتی اراده ی همگانی بدنبال کاری باشد آن امر با سرعت و به راحتی به قله ی موفقیت می رسد.پس چرا این فرضیه به تولید که می رسد؛ وفاق بی نتیجه است؟
وی گفت :چرا از وضعیت تولید کشور ؛ تولید کنندگان و مردم و مسئولان راضی نیستند و چرا طرح های پر سر و صدایِ رونق و بهبودِ تولید، اجرایی نمی شود و شعارهای رونق، لباس عمل نمی پوشد.

کاوه افزود:چرا رونق تولید که خلاصه ی مفهوم اقتصاد مقاومتی است در زمینی که همه ی بازیکنان تلاش و داوران و تماشاچیان برای بُرد آن دست می زنند به راحتی می بازد.
به راستی حریف مقابل رونق تولید کیست که پشت تولید را بر خاک می مالد.شاید بتوان گفت یکی از علل اساسی پیچیدگی معادله رونق تولید در زیاد بودن مجهولات این معادله است.
وی خاطرنشان کرد:یک اصل ساده ریاضی به ما می گوید حل هر معادله از جمله معادله رونق تولید نیاز به پیدا کردن مقدار مجهول‌های موجود در آن معادله دارد و وقتی ضریب مجهول بی نهایت شود و یا معادله خطی و معمولی و ساده تولید در کشور ما ؛ غیر خطی و پیچیده و با مجهولات فراوان و حتی لحظه ای در حال اضافه شدن مجهولات بیشتر از سوی دستگاههای مرتبط و غیر مرتبط باشد آنگاه دیگر معادله تولید هم دو طرف نخواهد داشت که بخواهیم در دو طرف برای رونق توافق کنیم و علامت تساوی ظاهر شود.

به گفته وی در معمای رونق و معادله تولیدِ کشور ما ، پیدا کردن مقدار مجهول‌های موجود غیر ممکن شده و لذا حل نشدنی به نظر می رسد.پس قدم اول برای حل معادله رونق اینکه دستگاهها و تصمیمات مجهول ساز را متوقف و با شناسایی و پیدا کردن مقدار مجهول‌های موجود و ساده کردن آن ؛ مجهولات را به یک طرف و بقیه را به طرف دوم برد و سپس برای حل آن اقدام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن