ارومیه تالار ثابت تئاتر ندارد


ارومیه تالار ثابت تئاتر ندارد

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی گفت: اولین جشنواره ملی تئاتر آئینی و سنتی در ارومیه برگزار می شود.

محمد کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: با توجه به تنوع قومیتی در استان و اجرای تئاتر برای اولین بار به 3 زبان ترکی ، فارسی و کردی در استان ، اولین تئاتر ملی آئینی و سنتی طی سال جاری در صورت تامین اعتبار در ارومیه برگزار می شود.

کاظمی با اشاره به اینکه انجمن هنرهای نمایشی در 7 شهرستان استان با 21 گروه ثبت شده فعالیت دارند تصریح کرد: سال‌های گذشته تئاتر استان به لحاظ حضور در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی، استقبال مردم از اجراها و هم‌چنین بهبود زیرساخت‌ها وضعیت خوبی را نسبت به سایر استان‌ها داشته ولی تا رسیدن به جایگاه واقعی و مطلوب تئاتر استان فاصله زیادی داریم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی با اشاره به این‌که سینما و تئاتر جزو سرگرمی‌های لوکس به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: اگر وضعیت اقتصادی و معیشتی موجود اجازه دهد میزان استقبال مردم استان بویژه ارومیه از اجراهای تئاتر بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که توجه به هنر و تئاتر نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است، اظهار کرد: در سال گذشته در هر اجرا متوسط 1000 نفر از نمایش‌ها دیدن کردند که یک اتفاق خوب در این حوزه است.

کاظمی کمبود زیرساخت‌ها را از جمله مشکلات عمده تئاتر استان دانست و گفت: تاسیس دانشگاه دولتی هنر در شمال غرب کشور در ارومیه و تدریس رشته نمایش و تئاتر یکی از خواسته‌های اهل هنر این منطقه است، چرا که تاسیس این دانشگاه زمینه‌ساز کشف استعدادهای هنری منطقه و رونق هنر نمایشی استان خواهد شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی با تاکید بر این‌که در حال حاضر تمامی کلانشهرهای کشور دارای تالار شهر هستند ولی متاسفانه ارومیه هیچ محل ثابتی برای اجرای تئاتر ندارد یاد آور شد: نبود تالار شهر باعث شده کنسرت‌های موسیقی در تالارهای عروسی استان برگزار شود که این حرکت در خور شأن هنرمندان و مردم استان نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولین استان به دغدغه‌های حوزه هنر توجه چندانی ندارند و در این حوزه همگرا نیستند.

کاظمی تاکید کرد: در سال گذشته 5 جشنواره با گرایش‌های مختلف نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه نویسی در استان برگزار شد که نشان از پتانسیل بالای تئاتر در استان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا