رفع بوی بد یخچال با 7 روش ساده و تاثیر فوری


یکی از مهم ترین و پرکاربردترین لوازم برقی آشپزخانه، یخچال می باشد. برای افزایش طول عمر استفاده از یخچال باید همانند هر وسیله برقی دیگری، به دقت از آن نگهداری کنید، اما گاهی با رعایت این موراد و تمیز کردن آن، باز هم از داخل یخچال بوی تند و بدی را استشمام می کنید. به همین منظور در این بخش ترفندهای ساده برای رفع بوی بد یخچال را ارائه می...

یکی از مهم ترین و پرکاربردترین لوازم برقی آشپزخانه، یخچال می باشد. برای افزایش طول عمر استفاده از یخچال باید همانند هر وسیله برقی دیگری، به دقت از آن نگهداری کنید، اما گاهی با رعایت این موراد و تمیز کردن آن، باز هم از داخل یخچال بوی تند و بدی را استشمام می کنید. به همین منظور در این بخش ترفندهای ساده برای رفع بوی بد یخچال را ارائه می نماییم.

رفع بوی بد یخچال با 7 روش ساده و تاثیر فوری

رفع بوی بد یخچال

بهترین روش برای از بین بردن بوی بد یخچال، پیدا کردن منشا بو و تمیز کردن یخچال می باشد، اما چنانچه بعد از تمیز کردن آن نیز، بوی بد آن به طور کامل از بین نرفت، با استفاده از نوشابه گازدار، جوش شیرین، سرکه سفید، میخک، زغال فعال، لیمو و عصاره وانیل می توان بوی بد یخچال را از بین برد. از این رو در ادامه می توانید، نحوه استفاده از این روش ها را مشاهده کنید.

نوشابه گازدار:

پس از تمیز کردن یخچال و قبل از این که مواد غذایی را درون آن قرار دهید، باید مقداری نوشابه گازدار را داخل یک سینی بریزید و آن را درون یخچال قرار دهید، پس از مدتی بوی بد به جا مانده داخل یخچال جذب نوشابه می شود. همچنین برای موثر تر شدن این روش می توانید، مقداری وانیل(۱ قاشق غذاخوری) را درون یک لیوان نوشابه گازدار بریزید و آن را به یخچال انتقال دهید، تا سریع تر بوی ناخوشایند درون یخچال از بین برود.

رفع بوی بد یخچال با 7 روش ساده و تاثیر فوری

جوش شیرین:

قرار دادن جوش شیرین روشی ساده برای رفع بوی بد یخچال می باشد، که برای استفاده از این روش باید جوش شیرین را درون لیوان و یا ظرفی بریزید و آن را در قسمتی از داخل یخچال بگذارید.

رفع بوی بد یخچال با 7 روش ساده و تاثیر فوری

سرکه سفید:

سرکه سفید نیز همانند جوش شیرین دارای خاصیت پاک کنندگی می باشد و برای از بین بردن بوی بد یخچال می توانید، نصف لیوان سرکه سفید را درون یخچال قرار دهید.

رفع بوی بد یخچال با 7 روش ساده و تاثیر فوری

لیمو:

برای استفاده از این روش باید یک لیمو را ببرید و درون ظرفی بگذارید و آن را داخل یخچال قرار دهید. البته به یاد داشته باشد، که حداقل هر هفته، از برش های تازه لیمو برای این منظور استفاده نمایید.

رفع بوی بد یخچال با 7 روش ساده و تاثیر فوری

عصاره وانیل:

قرار دادن پنبه آغشته به عصاره وانیل نیز روشی ساده و موثر برای رفع بوی بد یخچال می باشد، که باید مقداری پنبه را به عصاره وانیل آغشته نمایید و آن را درون ظرف کوچکی قرار دهید و بعد آن را داخل یخچال بگذارید.

رفع بوی بد یخچال با 7 روش ساده و تاثیر فوری

زغال فعال:

زغال فعال همان کربن فعال یا کربن اکتیو می باشد، که کاربردهای فراوانی دارد و یک از مصارف زغال فعال برای خوشبو کردن هوا می باشد، به همین دلیل می توان از آن، برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده کرد. برای به کار بردن این روش باید مقداری از زغال فعال را داخل کاسه کوچکی بریزید و آن را داخل یخچال قرار دهید.

رفع بوی بد یخچال با 7 روش ساده و تاثیر فوری

میخک:

برای خوشبو شدن داخل یخچال می توانید، مرکباتی همچون پرتقال یا لیمو را در میخک بزنید و آن را درون یخچال قرار دهید، عطر میخک و این مرکبات، تا زمان خشک شدن این میوه ها درون یخچال باقی می ماند.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403