تصاویر | هجوم ملخ‌های صحرایی به هرمزگان


تصاویر | هجوم ملخ‌های صحرایی به هرمزگان

ملخ های صحرایی که از بهمن ماه97 از سمت عربستان وارد ایران شده بودند، حالا با نزدیکی به اردیبهشت ماه، سفر خود را در گروه های پرتعدادتر از سر گرفته اند. در این تصاویر، حمله ملخ ها به منطقه هشتبندی هرمزگان و مقابله مردم و کارشناسان با این ملخ های خطرناک را می بینید.

از اسفندماه سال گذشته تاکنون، در سطح ۱۹هزار هکتار از زمین‌های استان هرمزگان با دسته‌های میلیونی ملخ بالدار صحرایی مهاجم مبارزه شده است. با پیوستن مجدد ناوگان هوایی، عملیات سم‌پاشی علیه این آفت بسیار خطرناک و ویران کننده با استفاده از دو فروند هواپیمای مخصوص از زمین و هوا زیر نظر ستاد مبارزه با ملخ هرمزگان در حال انجام است.

حدود ۳۰۰ نفر کارشناس و نیروی فنی آموزش دیده، در قالب گروه های ردیاب و مبارزه ،درحال مبارزه با دسته های ملخ بالدار صحرایی هستند تا از هجوم دسته های چند صد میلیونی آن به زمین‌های زراعی و باغی این استان و استان های همجوار جلوگیری کنند.
جدیدترین ریزش دسته های ملخ صحرایی بالدار عصر روز سه شنبه و صبح چهارشنبه گذشته از شهرستان حاجی آباد گزارش شده که در حال حرکت به سمت بندرعباس هستند.

با توجه به بارندگی های اخیر وافزایش دمای پس از آن، تخم ملخ های بالدار زودتر به بچه ملخ تبدیل می شود و این موضوع به گروه های مستقر در مناطق آلوده برای مبارزه با این آفت خطرناک کمک می کند.

عکس‌ها: مهر
​۶۷۲۸۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا