چرا مسافرت کودکان به نفع آنها و والدین است؟


فراهم کردن خانه ای برای کودکان که هر شب در همان رخت خواب همیشگی به خواب روند، اتفاق خوبیست. مسافرت بردن آن ها نیز تاثیرات مثبت خود را به همراه دارد. این روزها که کودکان بیشتر ساعات خود را مقابل تلوزیون یا گوشی موبایل می گذرانند، سفر آن ها را از این فضای بسته بیرون می برد و با دنیای جدیدی آشنا می کند.

فراهم کردن خانه‌ای برای کودکان که هر شب در همان رخت‌خواب همیشگی به خواب روند، اتفاق خوبیست. مسافرت بردن آن‌ها نیز تاثیرات مثبت خود را به‌ همراه دارد. این روزها که کودکان بیشتر ساعات خود را مقابل تلوزیون یا گوشی موبایل می‌گذرانند، سفر آن‌ها را از این فضای بسته بیرون می‌برد و با دنیای جدیدی آشنا می‌کند.

بعضی از مردم معتقدند مسافرت بهترین تجربه‌ای است که کودکان می‌توانند داشته باشند، بعضی‌های دیگر می‌گویند بهتر است کودکان‌مان در خانه بمانند و بر سر درس و مشق‍‌شان بنشینند. در این مقاله خواهید دید چگونه مسافرت برای والدین و کودکان چه فوایدی دارد؛ در واقع سفر هم به نفع کودکان ما است هم به سود والدین.

چرا مسافرت کودکان به نفع آنها و والدین است؟

مسافرت کودکان خوب است، چراکه:

1- سفر کودکان را از موقعیت ساده و راحت‌شان خارج کرده و باعث پدیدار شدن ایده‌های نو در آن‌ها می‌شود تا زندگی‌های متفاوت را ببینند. آن‌ها با تجربه فرهنگ‌های مختلف و غذاهای متفاوت به این موضوع پی می‌برند که همه‌چیز در جهان ما چقدر به هم ارتباط دارد، از طرز فکر نژادپرستانه خود خارج می‌شوند و می‌فهمند دنیا در حول محور آن‌ها نمی‌چرخد.

2- شهروند جهانی بودن در دنیای امروزی حیاتی است. در دنیایی که فرصت‌ها به زودی می‌گذرند، آشنایی بافرهنگ‌های دیگر مزیت بزرگی است.

3- در سفر، کودکان مسائل را مفهومی یاد می‌گیرند. به‌ جای خواندن حقایق زندگی و آمار و ارقام در یک کتاب، آن‌ها نفس می‌کشند، زندگی می‌کنند و تجربیات جدیدی را لمس می‌کنند که در یادگیری آن‌ها به‌ مراتب مؤثرتر است. تورهای کودکان به همین هدف شکل گرفته است.

4- حین سفر کودکان با ایده‌ها و علائق جدیدی رو به رو می‌شوند و به علائق موجود در آن‌ها افزوده می‌شود.

5- از آنجایی که در سفر آن‌ها در شرایط منحصربه‌فردی قرار می‌گیرند، منعطف بودن را یاد می‌گیرند و می‌توانند خودشان را با مسائلی که سر راهشان قرار می‌گیرد سازگار کنند.

6- به طور کلی با یک سفر خلاقانه، مهارت‌های زبانی، اجتماعی، حرکتی و... کودکان را افزایش می‌دهد.

7- در سفر، کودکان یاد می‌گیرند که نگاه سلطه‌گر و مصرف‌گرا به طبیعت و جهان نداشته باشند. به جای آن، نگاهی تعاملی و هماهنگ با محیط زیست پیدا می‌کنند.

8- سفرهای طبیعت‌گردی باعث رشد هوش تصویری، موسیقیایی، ریاضی، برون‌فردی و درون‌فردی کودکان می‌شود. کودکان‌تان را به سفر ببرید و آینده‌ای روشن برای‌شان رقم بزنید.

چرا مسافرت کودکان به نفع آنها و والدین است؟

مسافرت کودکان برای والدین مؤثر است، چراکه:

1- در زندگی روزمره دنیای امروزی ما به‌ ندرت می‌توانیم بیش از چند لحظه کوتاه با کودکان‌مان باشیم. در حالی‌که در سفر والدین فرصت بودن کنار کودکان را در تمام‌روز پیدا خواهند کرد. این زمان مناسبی برای ایجاد ارتباط با کودکان است که سفر می‌تواند آن را فراهم کند.

2- مسافرت با کودکان درهای جدیدی از زندگی برای شما باز می‌کند که اگر بدون آن‌ها سفر کنید، هرگز از وجود آن‌ها خبردار نخواهید شد. با آن‌ها مردم بیشتری را ملاقات می‌کنید و به مراسم‌هایی دعوت خواهید شد که برای مسافران بزرگ‌سال محدودیت ورود دارند.

3- کودکان ما را مجبور به توقف و بوییدن گل‌ها و لمس طبیعت می‌کنند. در حالی‌که ممکن است به خاطر وسوسه دیدن مناظر با سرعت زیادی از مسیر رد شویم که این سرعت همراه کودکان کار عاقلانه‌ای نیست. پیرامونتان را کمتر اما بهتر خواهید دید.

4- سفر با کودکان تفریح ساده‌ای است.

سوال: سفر خوش با بچه ممکن است؟ اگر این سوال شما هم هست این مطلب را بخوانید.

در مطالب زیر در مورد فواید سفر کودکان بیشتر بخوانید:

تورهای کودکان تور کودکان (راز اسب‌های داوینچی) کوهپیمایی همراه با کودکان

منبع: inspiringtravellers



1398/01/31 | کد مطلب: 2228
برچسب‌ها: نکات سفر
چرا مسافرت کودکان به نفع آنها و والدین است؟
چرا مسافرت کودکان به نفع آنها و والدین است؟ مهناز قاضی

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی