وضعیت ایران نارنجی شده است


وضعیت ایران نارنجی شده است

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان با اشاره به اعلام سازمان فائو مبنی براینکه وضعیت ایران از حالت زرد به نارنجی تبدیل شده است، اظهار کرد: وضعیت ایران هم اکنون در حالت نارنجی است و این موضوع کاملا درست می‌باشد زیرا ملخ های زیادی از بهمن‌ماه وارد ایران شده و اگر به هر دلیلی یک دسته از ملخ‌هایی تخم‌گذاری کرده و از دید ما خارج باشند سطح سبز را...

"سعید برخوری" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به تشریح وضعیت هجوم ملخ‌های صحرایی به استان کرمان پرداخت و گفت: متاسفانه جنوب استان کرمان از بهمن‌ماه سال گذشته با مشکل ملخ‌های صحرایی درگیر است.

وی با بیان این مطلب که ملخ‌ها از شبه جزیره عربستان به ایران می‌آیند، ادامه داد: متاسفانه امسال کشور عربستان با ملخ‌های صحرایی مبارزه نکرد و همین امر سبب شد از بهمن‌ماه سال گذشته این ملخ ها وارد ایران شوند و بخشی از جنوب استان فارس، جنوب استان کرمان و استان هرمزگان را درگیر کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان بیان کرد: استان کرمان به دلیل وجود تالاب جازموریان که از سطح سبز وسیعی برخوردار است، جاذبه بسیار خوبی برای حضور این ملخ ها ایجاد کرده است، که در همین راستا از بهمن‌ماه سال گذشته در حال پویش، ردیابی و مبارزه با این آفت هستیم و تا کنون حدود 1400 هکتار از این منطقه سمپاشی شده است.

این مقام مسئول افزود: این ملخ‌ها تخم‌ریزی کرده‌اند و هرجا به مرحله پورگی (مرحله‌ای است که هنوز ملخ قدرت پرواز ندارد) رسیده باشند سمپاشی می‌کنیم و تاکنون وضعیت تحت کنترل است.

برخوری با اشاره به اعلام سازمان فائو مبنی براینکه وضعیت ایران از حالت زرد به نارنجی تبدیل شده است، اظهار کرد: وضعیت ایران هم اکنون در حالت نارنجی و این موضوع کاملا درست است زیرا ملخ‌های زیادی از بهمن‌ماه وارد ایران شده و اگر به هر دلیلی یک دسته از ملخ‌ تخم‌گذاری کرده و از دید ما خارج باشند سطح سبز را از بین می‌برند و به دسته‌جات میلیونی که حتی گاهی اوقات به 300 میلیون می‌رسند؛ تبدیل و سپس حالت تهاجمی می‌گیرند که در این حالت به مزراع حمله و آنها را نابود می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما اکنون در مرحله خطر (نارنجی) هستیم واز بهمن‌ماه سال گذشته با همه توان خود در حال مبارزه با این آفت هستیم اما در عین‌حال اگر کوتاهی شود خطر بالقوه زیادی است که امیدواریم وضعیت ما قرمز نشود و ملخ‌ها حالت تهاجمی پیدا نکنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان با تاکید برآنکه در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است، اظهار کرد: این آفت تا کنون هیچ خسارتی به مزارع نرسانده و در حال حاضر در حال مبارزه با این آفت در مراتع هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟