خسارت 3000 میلیارد ریالی سیل به جاده‌های استان کرمان


خسارت 3000 میلیارد ریالی سیل به جاده‌های استان کرمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها بر اثر بارندگی‌های هفته گذشته، بیش از 3000 میلیارد ریال به راه‌های استان خسارت وارد کرده است.

"سیدعلی حاج سیدعلیخانی" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره میزان خسارات وارده به استان در سیل اخیر اظهار کرد: وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها بر اثر بارندگی‌های هفته گذشته، بیش از سه هزار میلیارد ریال به راه های استان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: بیشترین خسارت سیل به محورهای «راور- دیهوک، شهداد - نهبندان» و حوزه شهرستان سیرجان وارد شده که این محورها دچار آب بردگی و تخریب ابنیه ارتباطی و پل ها شده بودند.

سیدعلیخانی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، سیلاب بیش از سه هزار و 191 میلیارد و 286 میلیون ریال به محورهای ارتباطی استان کرمان خسارت زده که با فروکش کردن سیلاب عملیات ترمیم این راهها آغاز شده است.

وی با اشاره به تفکیک خسارت راه های هر شهرستان بیان کرد: جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها بیش از 633 میلیارد ریال به راه‌های شهرستان راور، 487 میلیارد ریال به راه های شهداد، 322 میلیارد ریال به راه‌های سیرجان، 285 میلیارد ریال به راه‌های کرمان و راین، 209 میلیارد ریال به راه های بردسیر، 202 میلیارد ریال به راه‌های شهربابک خسارت زده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان ادامه داد: همچنین سیلاب به برخی از راه‌های شهرستان‌های ارزوئیه، کوهبنان، رابر، بافت، زرند، گلباف، رفسنجان، انار، نرماشیر، فهرج، ریگان و بم خسارت‌های بسیاری وارد کرده و موجب تخریب برخی از محورهای ارتباطی شده است.

وی افزود: طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی روز یک شنبه هفته گذشته در استان کرمان رخ داد که موجب تخریب کشاورزی، محورهای ارتباطی و برخی از واحدهای مسکونی و آبگرفتگی در برخی از شهرهای استان کرمان شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زرد زیباترین رنگ دنیاست وقتی بهنوش طباطبایی آن را به تن می‌کند! پیراهن جذاب این بازیگر ...