آمریکا چگونه می‌تواند درباره حقوق بشر به دیگران تذکر دهد؟ +فیلم


همزمان با سالروز حمله نیروهای دولتی آمریکا به پناهگاه فرقه داوودیان، صفحه منتسب به حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب ویدئویی از بیانات ایشان را درباره این کشتار وحشیانه منتشر کرد.

آمریکا چگونه می‌تواند درباره حقوق بشر به دیگران تذکر دهد؟ +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در بیست و هشتم فوریه ۱۹۹۳، نیرو‌های امنیتی دولت آمریکا به پناهگاه فرقه داوودیه در حومه شهر وِیکو واقع در ایالت تگزاس حمله کردند. اعضای این فرقه در برابر این حمله پایداری به خرج دادند و در نتیجه در نوزدهم آوریل ساختمان محل پناهگاه فرقه به آتش کشیده شد و بیش از هشتاد نفر از اعضای آن زنده‌زنده در آتش سوختند. آتشی که در زمان کوتاهی کل ساختمان را با ساکنانش سوزاند و یک کشتار فرقه‌ای را در تاریخ جنایت علیه بشریت توسط آمریکاییان ثبت کرد.

هنوز پس از گذشت سال‌های زیاد از این حادثه دلیل اصلی وقوع این کشتار وحشیانه مشخص نشده است. کشتار ویکو و سوزاندن پیروان فرقه داوودیان آنقدر مهم است که حضرت آیت‌خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به‌عنوان لکه ننگی در تاریخ آمریکای مدعی حقوق بشر یاد کردند.

گفتنی است؛ این جنایت که می‌توان آن را یکی از دردناک‌ترین انسان‌سوزی‌های تاریخ نام نهاد، از جمله موارد نقض حقوق بشر دولت آمریکا است که سالهای سال در قبال آن سکوت کرده و مقامات ایالات متحده آمریکا راضی نشدند در این باره حرفی بزنند.

صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، به مناسبت سالروز سوزاندن زنده زنده فرقه مسیحی داوودیان در آتش، ویدئویی از بیانات رهبر انقلاب درباره این کشتار وحشیانه را منتشر کرد که در ادامه مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا