بچه‌ها باید بیاموزند که تفاوت‌ها زیبا هستند


بچه‌ها باید بیاموزند که تفاوت‌ها زیبا هستند

کیم فلوینگ، نویسنده کتاب‌های کودک در انگلستان، معتقد است تفاوت‌ها نوعی زیبایی هستند و نویسندگان باید تلاش کنند در داستان‌هایشان این موضوع را به بچه‌ها بیاموزند.

بچه‌ها باید بیاموزند که تفاوت‌ها زیبا هستند بچه‌ها باید بیاموزند که تفاوت‌ها زیبا هستند
کیم فلوینگ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در حاشیه نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، گفت: من شناخت زیادی نسبت به کتاب‌های ایرانی نداشتم اما تصویر کتاب‌هایی که در غرفه ایران بودند، نظرم را جلب کرد. آن‌ها را ورق زدم و تصاویرشان را دیدم که بسیار جذاب بود و مرا به مطالعه متن کتاب تشویق کرد.

این نویسنده انگلیسی افزود: از بین کتاب‌های ایرانی که خواندم، متن و تصویر کتاب «چه فکر خوبیه» خیلی توجهم را جلب کرد و موضوع فوق‌العاده‌ای داشت. ما باید یادبگیریم به تفاوت‌های دیگران احترام بگذاریم و بدانیم که همین تفاوت‌ها هستند که انسان‌ها را زیبا می‌کنند و نباید سعی کنیم همه مثل هم باشیم. متاسفانه امروزه به دلیل فشار رسانه‌ها و تبلیغات مختلف، انسان‌ها سعی می‌کنند با عمل‌های جراحی زیبایی چهره‌هایی ساختگی و مشابه هم داشته باشند و این اصلا خوب نیست و ما باید این موضوع را با استفاده از داستان‌ها و تصاویر و نمایش به بچه‌ها بیاموزیم و بگوییم تفاوت‌ها خودشان یک نوع زیبایی هستند.

وی در ادامه به روند نویسندگی‌اش اشاره کرد و گفت: من همراه با نویسندگی برای بچه‌ها نمایش و تئاتر هم اجرا می‌کنم و سعی می‌کنم با استفاده از این موارد موضوعات مختلف را به بچه‌ها بیاموزم و همچنین حساسیت آن‌ها را نسبت به مواردی که در آن ضعف دارند، از بین ببرم.

این نویسنده ادامه داد: به عنوان مثال پسر من دچار تنبلی چشم بود و مجبور بود مدتی روی یکی از چشمانش را بپوشاند، اما از این مساله خیلی ناراحت بود و از دوستانش خجالت می‌کشید. من هم تصمیم گرفتم برای از بین بردن مشکلی که این نوع کودکان با آن درگیرند نمایشی را برای عموم بچه‌ها اجرا کنم و در این نمایش با چشم‌بند دزدان دریایی ظاهر شدم و در قالب داستانی جذاب به آن‌ها گفتم این چشم بند باعث نمی‌شود که شما کمتر ببینید بلکه سبب می‌شود چشم دلتان به روی خیلی از مسائل باز شود و بهتر ببینید.

فلوینگ گفت: همین کار ایده‌ای شد برای من برای نوشتن داستانی برای کودکان در انگلستان. و به همین ترتیب داستان‌های دیگری هم برای بچه‌ها نوشتم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت