تلاش انسان های عزتمند در طول تاریخ برای عصر ظهور است


تلاش انسان های عزتمند در طول تاریخ برای عصر ظهور است

زنجان - ایرنا - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: تلاش انسان های عزتمند، با شرف و موحد در طول تاریخ بشریت تا کنون برای به ثمر رسیدن ظهور و آغاز دوران عصر ظهور جهت برپایی عدالت فراگیر جهانی است.

حجت الاسلام محرمعلی شیرمحمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بشر باید برای اینکه ظهور اتفاق بیفتد خودش را به تعالی و کمال برساند و شعور انسانی خود را ارتقا دهد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه امام حسین(ع) به عنوان یک امام و انسان کامل، عزت و شرافت خود را برای امیال دنیوی فدا نکرد، گفت: ایشان به خاطر راهی که انتخاب کرده بود تا پای جان عزیزترین مخلوقات خدا و خود تا آخرین لحظه ایستاد، چرا که ماندگاری انسان به بقای ایدئولوژی او است نه وجود فیزیکی.
حجت الاسلام شیرمحمدی تاکید کرد: این نمونه از عزت است که در نهایت انسان را به سعادت ابدی می رساند، نه چیزهایی که به عنوان مادیات در تمام دوران ها بوده و بشر را گرفتار و پای بند دنیا کرده است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن خطاب به انسان و جن فرموده 'ما فرزندان آدم را کرامت دادیم'، گفت: این کرامت یعنی به سبکی زندگی کنیم که 'عزت و شرافت' در زندگی معنا داشته باشد.
حجت الاسلام شیرمحمدی تصریح کرد: این طور زندگی هم باید در تمام بخش های حیاتمان جاری باشد، یعنی در سیاست، اقتصاد، اجتماع، دین مداری، روابط انسانی یا سایر موارد بتوانیم آنها را به کار گرفته و عمل کنیم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه برای حفظ همین مولفه ها در زندگی هم لازم است تا امنیت خودمان را در کشور با قدرت حفظ کنیم، اظهار داشت: بعد از این فرهنگمان را به سایر ملت ها صادر کنیم تا آنها نیز با این سبک از زندگی و الگو آشنا شده و آن را انتخاب کنند.
حجت الاسلام شیرمحمدی با بیان اینکه نکات بیان شده به ما یک هدف شیرین و جذاب را برای رسیدن به سعادت یادآوری می کند، خاطرنشان کرد: قرآن در این باره می گوید اگر اینگونه زندگی کنید به قطع به آرامشی که در آن رشد اتفاق می افتد می رسید.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: جوانان به عنوان کسانی که روحیه عزتمندانه، آرمانگرایانه، قدرت ریسک پذیری بالا، پر انرژی، ابتکار عمل در میدان و خلوص نیت بهتری دارند، در دوران قبل از ظهور تاثیر و نقش پررنگی ایفا می کنند.
حجت الاسلام شیرمحمدی با اشاره به اینکه جوانی نعمت خدا به ما است و باید قدر سرمایه جوانی را بدانیم، تاکید کرد: باید دنبال معارفی که خداوند در قرآن و به واسطه اهل بیت(ع) به آن اشاره می کند باشیم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان به خطرات این دوران نیز اشاره و اظهار داشت: جوان که مورد طمع دشمن هست، باید با استفاده از تجربیات بزرگان و اساتید پا در میدان عمل بگذارد.
3216/6085

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!