25 استان به المپیاد های دانش آموزی راه نیافته اند/ سهم زیاد تهرانی ها در المپیاد ها


25 استان به المپیاد های دانش آموزی راه نیافته اند/ سهم زیاد تهرانی ها در المپیاد ها

مهاجرانی با بیان اینکه تاکنون 25 استان به المپیاد ها راه نیافته اند گفت:سهم تهرانی ها در المپیاد زیاد است. در همین ارتباط کارگروه آسیب شناسی و بهبود فرآیند های المپیاد شکل گرفته است.

«فاطمه مهاجرانی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزای شبستان درباره سهم اندک استان های کشور در المپیاد ها گفت: سهم تهرانی ها در المپیاد زیاد است.این موضوع را نمی توانیم انکارکنیم.

رییس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان افزود: این موضوع سبب شده است تا کارگروه آسیب شناسی و بهبود فرآیند های المپیاد شکل گیرد.

وی افزود: مدارسی که در تهران پر مدال هستند، معین استان هایی شده اند که هیچ مدالی تاکنون نداشته اند و حتی به مرحله دوم المپیاد نیز راه نیافته اند.

مهاجرانی با بیان اینکه تعداد 25 استان تاکنون مدال المپیادی نگرفته اند گفت: این اتفاق خوبی نیست و برای ما زنگ خطر به شمار می آید.

وی تاکیدکرد: ظرفیت ها و استعداد در این استان ها وجود دارد اما در منابع مشکل داریم. دو فعالیت مهم برای تقویت استان ها انجام داده ایم، در مرحله نخست با ایجاد کارگروه که با جدیت فعالیت ها را دنبال می کنند و اقدام دوم، تولید محتوا برای استان ها هم به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

رییس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان بیان کرد: امیدواریم این موضوع تا حدودی در المپیاد 98 حل شود و شاهد دانش آموزان از سراسر ایران باشیم.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت