میدان‌ دادن به جوانان موجب حضور بیشتر آنان در مساجد می‌شود


میدان‌ دادن به جوانان موجب حضور بیشتر آنان در مساجد می‌شود

طوبایی گفت: هر چقدر میزان مشارکت نسل جوان در طراحی و اجرای برنامه‌های مساجد بیشتر شود حضور آنان نیز در این خانه‌های خدا افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام «جواد طوبایی» در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه بیشتر مسئولان کشور به ویژه در حوزه های فرهنگی و اقتصادی به نسل جوان، گفت: هر دستگاه و نهادی که این توصیه مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داد در پیشبرد برنامه هایش موفق تر بود.

مدیر آستان مقدس امامزاده سید اسماعیل (ع) با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز جوانان را امید آینده نظام جمهوری اسلامی و از ارکان موفقیت کشور نامیده اند، افزود: با گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی و نهادیه شدن بسیاری از ساختارها در کشور، دیگر فرصت آن رسیده که مسئولان ارشد و میانی کشورمان نیز به جوانان میدان بیشتری بدهند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری که همواره مدیران کشور را به استفاده از جوانان و گروه های خودجوش مردمی در اجرای طرح های فرهنگی و اقتصادی توصیه می کنند، خودشان نیز در بسیاری از انتصاب های اخیرشان اعتماد گسترده تری نسبت به گذشته به جوانان داشته اند که امروزه شاهد برکات این اقدام انقلابی، صحیح و حکیمانه هستیم.

طوبایی گفت: این وضعیت باید بیش از هر جا در نهادهای دینی و مردمی و به طور اخص در مساجد نیز رعایت شود زیرا هرچقدر میزان مشارکت نسل جوان در طراحی و اجرای برنامه های مساجد بیشتر شود حضور آنان نیز در این خانه های خدا افزایش می یابد.

وی ادامه داد: حضرت امام صادق (ع) درباره اهمیت جوانان فرمودند «لَیکَ بِالأَحداثِ فَإِنَّهُم أسرَعُ إلى کُلِّ خَیرٍ: جوانان را دریاب، زیرا که آنان سریع تر به کارهاى خیر روى مى آورند» بنابراین اگر ائمه جماعات این توصیه راهگشا و کاربردی را در مدیریت مساجد و انتخاب اعضای هیات امنا درنظر بگیرند حتما شاهد رونق فعالیت های این خانه های خدا خواهیم بود.

این استاد حوزه علمیه گفت: مساجد برای جذب بیشتر نسل جوان به مساجد باید برنامه ای ویژه برای خانواده های آنان داشته باشند زیرا با گسترش حضور پدران و مادران در مراکز دینی، فرزندان آنان نیز بیشتر در مساجد و محافل دینی شرکت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح شیوه های تبلیغ و استفاده از روش های نوین و جذاب و آشنا شدن با زبان نسل جوان، یکی از مهم ترین راهکارها برای جذب نسل جوان به مساجد است، زیرا صرفا با راهکارهای سنتی نمی توان مردم را به سوی دین خدا هدایت کرد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق