عزم ملی برای احیای شب نیمه شعبان/برگزاری جشن ولادت امام زمان(عج) برای سیل زدگان


عزم ملی برای احیای شب نیمه شعبان/برگزاری جشن ولادت امام زمان(عج) برای سیل زدگان

یک دقیقه از شب نیمه شعبان نباید غافل باشیم، حتی به حضرت رسول(ص) سفارش شد که امت خود را به بیداری در نیمه شعبان دستور دهند. پرونده رزق و روزی در شب نیمه شعبان بسته می شود. امیرالمومنین(ع) در این شب دعای کمیل را تعلیم دادند.

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان: نشست خبری «مراسم سراسری احیای نیمه شعبان» صبح امروز (یکشنبه، ۲۵ فرودین ماه) با حضور اعضای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام «محمد اسدی» طی سخنانی اظهار کرد: ستاد فعالیت های مهدوی متشکل از ۴۰ دستگاه است که با پشتیبانی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و و دفتر ایشان در سال 1392 آغاز به کار کرد و در طی چهار سال گذشته برنامه ها و فعالیت های متعدد و خوبی داشته است که از جمله آنها می توان به هماهنگی و هم افزایی مجموعه های مهدوی اشاره داشت.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی ادامه داد: در سال های اخیر فضای نیمه شعبان عوض شده و هیچ شهری نیست مگر آنکه در نیمه شعبان در آن احیا و جشن برگزار شود. امسال نیز در صدد هستیم در تمام کشور و حتی خارج از کشور به طور منظم و هماهنگ برنامه های مشخصی داشته باشیم، مهمترین مجموعه هایی که در این راه به ما کمک کردند بنیاد مهدی موعود(عج)، مسجد مقدس جمکران و به ویژه مجموعه مصاف است.

وی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه هر سال در دهه مهدویت یک عنوان کلی داشتیم، تصریح کرد: امسال دهه مهدویت با توجه به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب، «تمدن سازی و آمادگی برای ظهور» عنوان گرفت. بر همین اساس برای هر روز نیز عنوانی را در نظر گرفتیم و متناسب با آن منابع علمی و کارشناسانی را که در این حوزه کار کرده اند، فهرست کرده و برای صدا و سیما و مجموعه های مهدوی و غیر مهدوی ارسال کردیم.

حجت الاسلام اسدی اضافه کرد: هر سال برنامه های پیشنهادی به نهادها و ارگان های مختلف از جمله آموزش و پرورش، حوزه های علمیه، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بقاع متبرکه ارسال می شود و در این میان مرکز تخصصی مهدویت و موسسه آینده روشن پیشتاز در عرصه علمی بوده و مجموعه های را آماده و ارسال می کنند.

وی در مورد فعالیت های ستاد در مورد مناطق سیل زده در ایام نیمه شعبان، گفت: مجموعه های مهدوی به صورت مستقل در ایام نیمه شعبان به این مناطق می روند و تلاش می کنند تا با برپایی جشن های ولادت امام زمان(عج) شادی را در میان این مردم بیاورند.

همچنین در بخش دیگری از این نشست خبری، حجت الاسلام «محمدصادق کفیل» طی سخنانی اظهار کرد: بنیاد مهدی موعود(عج) سال 1379 به پیشنهاد حجت الاسلام قرائتی و سفارش مقام معظم رهبری راه اندازی شد و اکنون با ۴۰ دفتر استانی و با عقبه علمی از مرکز تخصصی مهدویت مشغول فعالیت بوده و تاکنون 350 اثر چاپ کرده است.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) ادامه داد: احیای شب نیمه شعبان از زمان نبی خاتم(ص) تاکید و سفارش بر بیداری در این شب شده است در حدی که پیامبر(ص) حتی لحظات معدودی که به استراحت می پرداختند جبرئیل وارد شد و تاکید کرد امشب شبی است که انسان باید کامل بیدار باشد چرا که پرونده رزق و روزی در شب نیمه شعبان بسته می شود. همچنین حضرت امیر(ع) سه شب در سال را احیا داشتند یکی شب بیست و سوم، دیگری نیمه شعبان و سوم عید فطر، بنابراین حتی یک دقیقه از شب نیمه شعبان نباید غافل باشیم، حتی به حضرت رسول(ص) سفارش شد که امت خود را به بیداری در نیمه شعبان دستور دهند.

وی با بیان اینکه ما عملا به این موضوع آنچنان که باید توجه نکرده ایم، ابراز کرد: در میان نمازهای مستحبی با فضیلت ترین نماز، نماز جعفر طیار است که می گویند نیمه شعبان بخوانید، این شب عظمت و وصف خاصی دارد، دعای کمیل در این شب وارد شده یعنی شب نیمه شعبان، شب تعلیم این دعا از سوی حضرت امیر(ع) به کمیل بوده است.

حجت الاسلام کفیل تاکید کرد: باید در رابطه با احیای نیمه شعبان همت کنیم، اگر جامعه ما در شب بیست و سوم بیدار است به همان مقدار باید در نیمه شعبان این اتفاق بیفتد و رسانه ها نسبت به آن توجه کنند، چرا نباید شبکه ها احیای شب نیمه شعیان را پخش کنند؟ دولت و مجموعه های باید بدانند که رشد کشور جمهوری اسلامی و جهانی شدن انقلاب، در گروی توجه بیشتر به امام زمان(عج) است، بنابر این، دولت، مجلس، رسانه و ... باید همت کنند تا جامعه در این ایام به غفلت نباشد.

همچنین در بخش دیگری از این نشست خبری حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی» طی سخنانی اظهار کرد: مسجد جمکران میعادگاه منتظران حضرت حجت(عج) است، بالای بیست میلیون زائر به طور سالیانه به جمکران می آیند و در نیمه شعبان نیز بالای سه میلیون نفر زائر در مسجد حضور می یابند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: برنامه های مسجد مقدس جمکران امسال از سه شنبه، 20 فروردین آغاز شد و افتتاحیه جشن های نیمه شعبان با آیین خطبه خوانی آغاز و اختتامیه آن در روز نیمه شعبان با آیین شکرگزازی خادمین همراه است، برنامه های جمکران در دو حوزه مراسم و آیین، جشنواره ها و پویش ها در این ایام برگزار می شود، در حوزه آیین، اجتماع جوانان عاشورایی را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به مزیت هایی که در حوزه مهدویت وجود دارد، می خواهیم در عرصه کار فرهنگی از این ایام بهره مند شویم که در این راستا سه فعالیت را برنامه ریزی کرده ایم که شامل برنامه هایی نظیر تجلیل از خادمان شاخص، برنامه پیرغلامان مهدوی که طی آن از نشان «ندبه انتظار» نیز رونمایی می شود، همچنین تندیس «نرجسانه»که طی آن از بانوان فعال در عرصه مهدویت تقدیر می شود و امسال به «مرضیه هاشمی» اهدا می شود.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس