یونکر همچنان نگران برگزیت بدون توافق است


رئیس کمیسیون اروپا: بیم آن دارد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) بدون توافق میان لندن و بروکسل اتفاق بیفتد.

­به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز؛ ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد هنوز هم بیم آن دارد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) بدون توافق میان لندن و بروکسل اتفاق بیفتد.
رئیس کمیسیون اروپا تصریح کرد به رغم این که اتحادیه اروپا به ترزا می نخست وزیر انگلیس مهلت دیگری داده است تا نمایندگان مجلس عوام را به تصویب توافق نامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا متقاعد سازد، همچنان بیم آن می رود که انگلیس بدون انعقاد توافق با اتحادیه اروپا از آن خارج شود.
یونکر در مصاحبه با گروه مطبوعاتی فانکه آلمان که شنبه منتشر خواهد شد، دولت انگلیس را ترغیب کرد فرصت شش ماهه‌ای را که اتحادیه اروپا در قضیه برگزیت به لندن داده است تا جزییات مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را رتق و فتق کند، هدر ندهد.
رئیس کمیسیون اروپا با اذعان به این که بلاتکلیفی قضیه برگزیت آثار منفی بر رشد اقتصادی اروپا گذاشته است، افزود هیچکس نمی داند برگزیت چگونه به سرانجام خواهد رسید و همین مسئله همچنان مایه نگرانی است. ما هنوز بیم آن داریم که برگزیت بدون توافق اتفاق بیفتد.
یونکر ادامه داد:" ما امیدوار هستیم که مقامات انگلیس از فرصت شش ماهه اعطایی اتحادیه اروپا استفاده لازم را ببرند چرا که نمی توانیم تاریخ اجرای برگزیت را بار دیگر تمدید کنیم."
رهبران اروپا ابتدا تاریخ برگزیت را از بیست و نهم مارس به دوازدهم آوریل موکول کردند و سپس دهم آوریل توافق کردند این تاریخ را تا سی و یکم اکتبر تمدید کنند تا ترزا می فرصت داشته باشد اعضای مجلس عوام را به تصویب توافق نامه برگزیت متقاعد سازد.
نخست وزیر محافظه کار انگلیس تا کنون سه بار در تصویب توافق نامه برگزیت در مجلس عوام ناکام مانده است. ترزا می این توافق نامه را نوامبر گذشته با رهبران اروپا امضا کرد. دولت انگلیس از آن زمان با احزاب مخالف به رهبری حزب کار مذاکره می کند تا با جلب حمایت آنها به بن‌بستی که در پرونده برگزیت به وجود آمده است، پایان دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر