به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر ولی الله حیاتی ظهر امروز در آیین غبارروبی مزار شهدا به مناسبت گرامیداشت روز ارتش اظهار داشت:ارتش جمهوری اسلامی در دوران ۴۰ ساله انقلاب برگ های زرینی از این‌تاریخ را به خود اختصاص داده است تثبیت ارتش با دستور امام راحل در چنین روزی اعلام شد که قبل از آن عده ای در تلاش بودند تا ارتش را در مقابل انقلاب قرار دهند و با ظرفیت ارتش در پیدایش انقلاب اخلال ایجاد کنند.

وی افزود: اما امام راحل بر پالایش در ارتش و حذف عناصر طاغوت تاکید کرد و نیروهای خادم و عاشق به انقلاب از همان لحظات شکل گیری انقلاب صف خود را از نظام طاغوت سالار جدا کردند و به بیعت با امام راحل(ره) روی آوردند.

حیاتی تصریح کرد:ارتش تاکنون نقش های بزرگی را ایفا کرده از جمله ۴۸ هزار شهید برای دفاع از کیان این مرز و بوم از خانواده بزرگ ارتش گواه این است که ارتش برای پایداری و جاوادنگی انقلاب و گوش به فرمان امام جانفشانی های ارزشمندی را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد:ارتش همیشه از نیروهای پیشقروال بود وبخش مهمی از رشادت های فتح المبین و سایر عملیات را همین ارتش انجام داده و امروز نیز در سازندگی کشور نقش آفرینی می کنند. حیاتی اظهار داشت:در حادثه اخیر سیل کشور، ارتشی ها صحنه های زیبایی را در همدلی و همراهی با مردم خلق کردند و مورد تحسین رهبری قرار گرفتند . اتحاد و همدلی بین نیروهای ارتش وجود دارد وعلی رغم اینکه در ابتدای شکل گیری توان نظامی ایران، عده ای می خواستند خط ارتش را از سیستم دفاعی کشور جدا کنند اما ارتش در صفوف دفاع از این کشور قرار گرفت. وی بیان کرد:دشمن به این نتیجه رسیده تمام سناریورهایی که برای ایران طراحی می کند نتیجه نمی دهد واین عصبانیت آنان را تشدید کرده است.

حیاتی گفت:حربه قرار گرفتن سپاه در لیست تروریستی آخرین حربه دشمن ما آمریکااست درحالیکه سپاه خود بزرگترین قربانی تروریست است و در مقابل تروریست داعش ایستادگی کرد و از منطقه انان را بیرون کرد. وی تصریح کرد:شرایط حساس امروز نیازمند این است وحدت و همدلی بین مردم و نیروهای مسلح و تمام جریان های سیاسی بیش از پیش حفظ شود واوج این وحدت در روزهای اخیر و در دفاع از سپاه پاسدار مشاهده کردیم که همه مردم یکصدا اعلام کردند که سپاهی هستند.