هلال نیمه شعبان، امید دل ها- فرنگیس حمزه یی*


هلال نیمه شعبان، امید دل ها- فرنگیس حمزه یی*

بندرعباس- ایرنا- هلال نیمه ماه شعبان رسید و داغ دلهای پاک و مومن به یاد میلاد طلوع خورشید، مهدی موعود(عج) صاحب عصر و الزمان به امید ظهورش باز نو شد.

ای نگار موعود اعصار و زمان، جمعه ها شاعران طبع شان بوی تغزل می گیرد و ناخودآگاه به سمت تو تمایل می شوند، همان شاعرانی که سالها سنگ صبورشان خودکار و دفتری بود و دلی عاشق برای از تو سرودن، شاعرانی که سالها 'جز تو به هیچ واقعه ای دل نبستند و نسرودند کسی را به آقایی تو.
اما ای طلوع طلعت خورشید، ای موعود جمعه، جمعه های زیادی گذشت و تو رخ ننمودی بر این شاعران دلخسته و هرچند که می دانستند جمعه موعود می رسد، اما دیگر فرصتی برای ماندن نبود و آسمانی شدند، همان شاعرانی که به شوق دیدارت غروب را تداعی کردند و به عشق عطروجودت هر سحرگاه تو را به تماشا نشستند.
ای مولا، ای ذخیره الهی و انتقام گیرنده مادر پهلوشکسته، یازده پله زمین رفت به سمت ملکوت و تو ای صاحب عصر و الزمان(عج) که منتظران و بی قرارانت زجور زمانه یک روز خوش ندارند و آب خوش از گلویشان پایین نرفت و نمی رود، این بی قراران از هجر و فراق تو تا وقت ظهورت بی قرار آمدنت هستند.
ای امید و زلال دلها، هلال نیمه شعبان رسیده اما می دانم آنچنان که شاعران سروده اند دجله نیز هر شب هزار و یک قصه از نیستان سامرا دارد و همچنان که ما اگرچه به ظاهر غرق تسبیح ایم اما صبح وشب شرح دلتنگی مان را به دریا و موج هایش می سپاریم تا که شاید همین روزها ببینیم روی ماه مهتاب تو را، ای که با آمدنت بغض کوچه‌ ها وا می شود و هر جزیره خضرا...
ای بقیه الله، ای احیاگر دین احمدی، دل عراق و یمن خون شد زمکر نابرادرها و چشم هایی که منتظرند تو بیایی، منتظرانی که همه امامان معصوم(ع) آمدن او را بشارت داده اند، آنها 1184سال است که منتظر شنیدن نوای «الا یا اهل العالم «أنا بقیه الله خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» هستند.
در عصر و زمانه ای که جهان پر از ظلم و ستم شده است، فریادخواهان عالم در انتظار فریادرسی از تبار پیامبر اسلام(ص) و سلاله ای از فرزندان فاطمه زهرا(س) هستند تا از کنار کعبه، نوای الهی و برحق خود را به گوش تشنگان عدالت برساند، همچنان که جدت پیامبراسلام(ص) نیز می فرمایند: «اگر از عمر جهان جز یک روز باقی مانده باشد، خداوند آن روز را آنقدر طولانی می کند تا مرد صالحی را از خاندان من برانگیزد که صفحه زمین را پر از عدل و داد کند، همانگونه که از ظلم و جور پر شده است».
نیمه شعبان، سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج) دوازدهمین پیشوای شیعیان و نویدبخش طلوعی از جنس عدالت است که با ظهورش پرچم عدالت و آزادگی در عالم به اهتزاز درآمده و چراغی پرفروزان برای اهل یقین و دلهای امیدوار منتظری است که برای دیدنش چشم دلشان به انتظار نشسته است .
مهدی موعود(عج) منجی جهانی است که آمدنش نویدبخش هوایی تازه بر جان بشریت و رهایی انسان از ستم مستبدان خواهد بود.
محمد بن الحسن عسکری یگانه منجی عالم بشریت روز جمعه نیمه شعبان 255 هجری قمری در خانه امام حسن عسکری(ع) و نرجس خاتون به دنیا آمد.
مهدی موعود(عج) به دور از نگاه ماموران حکومتی عباسیان پس از تولد، حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری(ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کرد و در این زمان پدرش، آن حضرت را به بزرگان شیعه معرفی کرد تا در مساله امامت در زمان غیبت دچار اختلاف نشوند.
پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در سال 260 هجری قمری، غیبت صغری آغاز شد و تا سال 329 هجری قمری ادامه پیدا کرد؛ در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نایب به اداره امور مردم می پرداخت و سپس غیبت کبری آغاز شد.
طبق اسناد و احکام دین اسلام پس از ظهور امام زمان(عج)، حکومت واحد جهانی با محوریت عدل و داد در جهان تشکیل خواهد شد.
حضرت بقیه الله دارای کنیه ‌های مختلفی از جمله ابوالقاسم هم کنیه پیامبر(ص)، ابوعبدالله، اباصالح، و دارای بیش از 300 لقب از جمله مهدی، بقیه الله، منتقم، موعود، قائم، حجت‏ الله، صاحب ‏‌الامر، خلف صالح، خاتم ‌‏الاوصیا، منصور، داعی، باسط، صاحب ‌‏الزمان، برهان، منتظر و خلیفه الرحمان هستند.
*خبرنگار ایرنا هرمزگان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو