آموزش تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت کنترل


مجله آنلاین موبنا – اگر در منزل یا محل کار خود از یک تلوزیون هوشمند استفاده نمی کنید، استفاده از دانگل یا قابلیت های مادون قرمز چندان نمی تواند امکانات خاصی را در اختیار شما قرار دهد. اولین راه برای کنترل تلوزیون بدون دسترسی به کنترل اصلی آن، استفاده از اینفرارد گوشی می باشد. البته باید توجه داشته باشید که برای استفاده از این روش دستگاه شما باید...

مجله آنلاین موبنا – اگر در منزل یا محل کار خود از یک تلوزیون هوشمند استفاده نمی کنید، استفاده از دانگل یا قابلیت های مادون قرمز چندان نمی تواند امکانات خاصی را در اختیار شما قرار دهد.

اولین راه برای کنترل تلوزیون بدون دسترسی به کنترل اصلی آن، استفاده از اینفرارد گوشی می باشد. البته باید توجه داشته باشید که برای استفاده از این روش دستگاه شما باید به سنسور مجهز باشد.

در صورتی که دستگاهی با این قابلیت دارید، اپلیکیشن های متفاوتی در این زمینه در اختیار شما است که امکانات گوناگونی را در اختیار شما قرار می دهند. البته تنها تلوزیون ها نیستند که امکان کنترل آن ها با استفاده از گوشی های هوشمند اندرویدی وجود دارد؛ بلکه می توانید بسته به اپلیکیشنی که از آن استفاده می کنید، سایر دستگاه های موجود را نیز کنترل کنید.

در استفاده از این اپلیکیشن ها باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از آن ها بدون نقص بروی برخی از دستگاه ها اجرا می شوند در حالی که ممکن است اجرای برخی دیگر بروی دستگاه هایی با مشکل روبرو شود. به همین دلیل، در صورت بروز چنین مشکلی می توانید سایر اپلیکیشن های معرفی شده در این زمینه را نیز امتحان کنید.

پشتیبانی گوشی از اینفرارد برابر است با قابلیت های کنترلی بیشتر

یکی از نکات منفی مربوط به فناوری IR ( یا همان اینفرارد ) این است که برای استفاده از قابلیت های آن باید به صورت مستقیم به دستگاه مقصد دید داشته باشد. در حالی که کنترل هایی که با استفاده از شبکه ی Wi-Fi انجام می شود، چنین محدودیتی ندارد و می توانید حتی از اتاق های دیگر نیز تلوزیون یا سایر دستگاه های خود را کنترل کنید. نکته ی منفی موجود در کنترل با استفاده از Wi-Fi این است که اگر صاحب تلوزیون هوشمند نباشید، نمی توانید از قابلیت های آن استفاده کنید.

در حالی که برخی دستگاه های قدیمی از IR بهره می برند، اگر قصد خرید دستگاهی در سال 2017 را داشته باشید، ممکن است در این زمینه با مشکلاتی روبرو شوید؛ چراکه تنها برخی از دستگاه های کمپانی شیائومی و گوشی G6 هستند که از این سنسور بهره می برند. اگر نمی خواهید به دنبال اسمارت فون های قدیمی باشید، البته مدل های HTC One نیز در اختیار شما هستند. هوآوی نیز در برخی از گوشی های خود شامل Mate 9 و P10 Plus نیز از این سنسور استفاده کرده است.

بنابراین، اگر از دستگاهی با قابلیت IR استفاده می کنید، می توانید اپلیکیشن های معرفی شده ی زیر را مورداستفاده قرار دهید؛ در غیر این صورت، این بخش را رها کرده و بخش مربوط به اپلیکیشن های کنترلی با قابلیت استفاده در شبکه ی Wi-Fi را مطالعه کنید.

Mi Remote Controller (بهترین اپلیکیشن ریموت برای تلویزیون های سونی )

آموزش تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت کنترلاپلیکیشن ریموت شیائومی

شیائومی که در بخش های نرم افزاری بسیار متبهر و قدرتمند عمل کرده است اپلیکیشن ریموت بسیار خوبی را بروی دستگاههای شیائومی خود ارائه میکند. اما حالا شما میتوانید این برنامه را به صورت جداگانه دانلود و بروی گوشی سامسونگ ، الجی ، هواوی و … نصب کنید. رابط کاربری برنامه بسیار روان و بدون تبلیغات است و براحتی تنها در چند مرحله میتوانید گوشی خود را به تلویزیون وصل کنید. همچنین با این ریموت کنترل براحتی میتوانید به کولر گازی و هر دستگاهی که کنترل داشته باشد وصل بشید و آنرا کنترل کنید. برای دانلود از لینک زیر اقدام کنید.

آموزش تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت کنترل

IRPlus

IRPlus یک اپلیکیشن بی نقص نیست؛ ولی نکته ی مثبت در مورد آن، پشتیبانی گسترده از دستگاه هایی با برندهای مختلف است که می توانید با استفاده از گوشی هوشمند اندرویدی خود آن ها را کنترل کنید.

تنها کاری که برای استفاده از این اپلیکیشن نیاز است انجام دهید این است که برند دستگاه موردنظر خود را انتخاب کنید، سپس مدل آن را انتخاب کنید. در این زمان است که می توانید دکمه های مربوط به کنترل آن دستگاه را بروی گوشی خود مشاهده کنید. البته باتوجه به نیاز خود می توانید این دکمه ها را شخصی سازی کنید. یکی از قابلیت هایی که این اپ در اختیار شما قرار می دهد این است که می توانید دستگاه های مختلفی را برای آن تعریف کنید و هر زمان که نیاز به استفاده از کنترل آن داشتید، از لیست دستگاه های تعریف شده آن را انتخاب کرده و وارد کنترل آن شوید. تبلیغات موجود در اپلیکیشن نیز ممکن است برای برخی از افراد ناخوشایند باشد.

آموزش تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت کنترلIRPlus

آموزش تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت کنترل

ASmart Remote IR

برخلاف نام این اپلیکیشن که در قسمتی از آن Smart وجود دارد، از این اپلیکیشن می توان برای کنترل تلوزیون های غیرهوشمند به وسیله ی IR نیز استفاده کرد. در بخش راه اندازی این ریموت کنترل، شباهت های بسیاری میان آن و اپلیکیشن IRPlus ( که در بخش قبلی معرفی شد ) وجود دارد.

آموزش تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت کنترلASmart Remote IR

IR Universal TV Remote

به نام این اپلیکیشن هم همانند بسیاری دیگر از اپلیکیشن های موجود در این زمینه نباید چندان توجه کرد. در نام این اپلیکیشن واژه ی Universal وجود دارد؛ به این معنی که با استفاده از این اپلیکیشن می توانید دستگاه های بسیاری زیادی را کنترل کنید. البته تنها با استفاده از اینفرارد دستگاه خود می توانید چنین کاری را انجام دهید. یکی از ویژگی های این اپلیکیشن این است که ظاهر زیبا و جذاب به همراه کارکرد مناسب را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین، این اپلیکیشن در دو نسخه، یکی با تبلیغات و به صورت رایگان و دیگری با پرداخت هزینه و بدون تبلیغات در اختیار شما می باشد.

عملکرد این اپلیکیشن مشابه با اپ Smart Remote IR می باشد و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید دستگاه های گوناگونی را در آن تعریف کنید. نسخه ی بدون تبلیغات این برنامه قیمتی برابر با 4 دلار را دارا می باشد.

به علاوه، امکان ساخت ویجت برای دسترسی آسان از طریق هوم اسکرین دستگاه نیز وجود دارد.

آموزش تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت کنترلIR Universal TV Remote

برای دانلود این اپلیکیشن از گوگل پلی اینجا کلیک کنید. قیمت: رایگان/ امتیاز در گوگل پلی ( در زمان بررسی این مطلب ): 4.4 از 5

AnyMote

این اولین اپلیکیشن موجود در این لیست است که هم از قابلیت کنترل به وسیله ی اینفرارد پشتیبانی می کند و هم از شبکه ی Wi-Fi. بنابراین می توانید به سادگی از این اپلیکیشن برای کنترل انواع دستگاه ها استفاده کنید.

نسخه ی معمولی اپلیکیشن رایگان است ولی برخی از امکانات آن با پرداخت هزینه باز می شوند. این اپلیکیشن قادر به کنترل دستگاه های مختلف ازجمله: تلوزیون ها، اسپیکرها و … می باشد.

همچنین، به صورت آزمایشی در این اپلیکیشن از قابلیتی استفاده شده است که می توانید بوسیله ی سرویس های IFTTT کارهای مختلفی را انجام دهید.

آموزش تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت کنترلAnyMote

برای دانلود این اپلیکیشن از گوگل پلی اینجا کلیک کنید.

Peel

اپلیکیشن Peel نیز یکی دیگر از اپلیکیشن های موجود است که این اپلیکیشن نیز کارکردی دوگانه دارد. با استفاده از این اپ می توانید صدها هزار دستگاه مختلف را کنترل کنید. البته تنها کنترل تلوزیون نیست که این اپ امکان انجام آن را دارا می باشد؛ بلکه با استفاده از آن می توانید محتواهای مختلفی را نیز بروی تلوزیون هوشمند خود پخش کرده و از تماشای آن ها در سایز بزرگ لذت ببرید.

آموزش تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت کنترلPeel

آموزش تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت کنترل

Sure Universal Control

اپ Sure Universal Control انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی است که در عین سادگی قصد استفاده ی کاربردی از یک اپلیکیشن را دارند. برای استفاده از این اپلیکیشن تنها کافیست که تلوزیون موردنظر خود را به لیست دستگاه های خود بیفزایید و سپس می توانید آن را کنترل کنید. بنابراین، هیچگونه فرایند پیچیده ای در این اپلیکیشن وجود ندارد و به سادگی می توانید از آن استفاده کنید.

همچنین، یکی دیگر از قابلیت های این اپلیکیشن این است که می توانید با ایجاد حساب کاربری در آن، از کنترل های کانفیگ شده ی خود بروی آن، بکاپ بگیرید. در صورت انجام این کار، حتی با پاک شدن اپلیکیشن یا تغییر دستگاه نیز به کنترل های خود دسترسی خواهید داشت.

آموزش تبدیل گوشی اندرویدی به ریموت کنترلSure Universal Control

خاص باشید …

اگر یک تلوزیون هوشمند خریداری کرده اید و قصد کنترل آن با استفاده از گوشی هوشمند خود را دارید، شاید استفاده از اپلیکیشن های معرفی شده در لیست بالا، بهترین گزینه برای شما نباشد. برخی از دستگاه ها مثل S7 Edge این امکان را به شما می دهند تا بتوانید به سادگی به تلوزیون های هوشمند سامسونگ متصل شده و کنترل کاملی بروی آن ها داشته باشید. حتی در صورت استفاده از این قابلیت، می توانید تصویری که در حال حاضر در حال نمایش بروی صفحه ی تلوزیون می باشد را بروی گوشی خود نیز مشاهده کنید.

درصورتی که برند دستگاه شما با برند تلوزیون شما یکسان نیست یا پشتیبانی خاصی در این زمینه بین دو دستگاه وجود ندارد، می توانید از اپلیکیشن های رسمی کمپانی تولیدکننده ی تلوزیون بروی دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید.

البته نقدی که می توان به این گونه اپلیکیشن ها وارد کرد این است که آن ها تنها امکان کنترل تلوزیون هوشمند شما را در اختیارتان قرار می دهند؛ بنابراین، اگر قصد کنترل دیگر دستگاه های خود در منزل را داشته باشید، نیاز به اپلیکیشن دیگری خواهید داشت.

دانلود اپلییکیشن رسمی LG برای کنترل تلویزیونهای های این کمپانی

دانلود اپلییکیشن رسمی پاناسونیک برای کنترل تلویزیونهای های این کمپانی

دانلود اپلییکیشن Video TV SideView : Remote

منبع: اندروید زوم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اپلیکشن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان