پلن بعدی پرسپولیس بعد از فروش بشار رسن چیست؟ هافبک عراقی پرسپولیس مثل پراید!


تنها چند هفته بعد از آنکه خبر تمدید قرارداد رسمی و دوساله بشار رسن با پرسپولیس منتشر شد، رسانه‌های قطری از احتمال پیوستن این بازیکن به لیگ ستارگان خبر دادند. اما باهم به بررسی خوب بودن یا بد بودن فروش بشار رسن می پردازیم. نوشته پلن بعدی پرسپولیس بعد از فروش بشار رسن چیست؟ هافبک عراقی پرسپولیس مثل پراید! اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال...

پلن بعدی پرسپولیس بعد از فروش بشار رسن چیست؟ هافبک عراقی پرسپولیس مثل پراید!

بررسی خوب بودن یا بد بودن فروش بشار رسن
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۷:۲۰
پلن بعدی پرسپولیس بعد از فروش بشار رسن چیست؟ هافبک عراقی پرسپولیس مثل پراید!

تنها چند هفته بعد از آنکه خبر تمدید قرارداد رسمی و دوساله بشار رسن با پرسپولیس منتشر شد، رسانه‌های قطری از احتمال پیوستن این بازیکن به لیگ ستارگان خبر دادند.
اما باهم به بررسی خوب بودن یا بد بودن فروش بشار رسن می پردازیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

ظاهرا الریان که در این یکی،دو سال رو به تقویت دوباره خودش آورده مشتری بشار است. با وجود این، ستاره عراقی هم‌اکنون تحت قرارداد سرخپوشان است و طبعا برای جدایی از این تیم نیاز به دریافت رضایتنامه خواهد داشت. در این میان همزمانی خبر رسانه‌های قطری پیرامون انتقال بشار رسن با رسانه‌ای‌شدن داستان مطالبات معوقه برانکو باعث شد یک شایعه داغ تولید شود؛ اینکه پرسپولیس بشار را می‌فروشد و با پول رضایتنامه او، طلب برانکو را می‌دهد. البته مدیران باشگاه پرسپولیس دیروز این حرف و حدیث‌ها را تکذیب کردند و مدعی شدند هم بشار رسن و هم برانکو قرارداد دارند و در جمع سرخپوشان خواهند ماند. با این حال می‌دانید که به چنین تکذیب‌هایی زیاد هم نمی‌توان دلخوش کرد و چه بسا همین حالا مدیران باشگاه در حال سبک و سنگین‌کردن معادله مورد نظر باشند؛ اما آیا این طرح به سود پرسپولیس است؟

بفروشید که چی بخرید؟

بله؛ دلار گران شده و پول رضایتنامه بشار رسن یا هر کدام از ستاره‌های دیگر پرسپولیس هم ممکن است رقم قابل توجهی بشود، اما نکته اینجاست که باشگاه اگر امروز بشار رسن را بفروشد و فردا قصد داشته باشد یک بازیکن خارجی دیگر بگیرد، چه بسا باید هزینه بسیار بیشتری بپردازد. موضوع مثل این است که یک نفر پراید داشته باشد و از ذوق گران‌شدن این اتومبیل، به سرعت آن را بفروشد؛ اما پلن بعدی چیست؟ هر خودرویی که او برای خریدش اقدام کند، گران‌تر از وسیله خودش خواهد بود. اگر در بحث رضایتنامه بشار رسن با دلار ۱۴هزار تومانی طرف هستیم، در داستان خرید بازیکن خارجی بعدی هم نرخ دلار همین خواهد بود و اصلا ممکن است بالاتر هم رفته باشد. اتخاذ این تصمیم تنها در یک حالت قابل توجیه است؛ آن هم اینکه باشگاه پرسپولیس قید خرید بازیکن خارجی در پست رسن را زده باشد؛ اما آیا بین بازیکنان داخلی در میانه میدان گزینه‌ای با این توانایی‌ها وجود دارد و آیا کسی تضمین می‌دهد که او هم مثل بشار رسن در پرسپولیس جا بیفتد؟ به‌علاوه یک واقعیت تلخ آن است که معمولا بازیکنان خارجی خوبی جذب پرسپولیس و استقلال نمی‌شوند و آنقدر دلال دور این تیم‌ها را گرفته که بیشتر گنجشک به قیمت قناری خریداری می‌شود. حالا اگر دری به تخته بخورد و کسانی مثل بشار رسن یا پاتوسی جذب شوند، واقعا اتفاقی استثنایی رخ داده و باید از آنها مراقبت کرد. احتمال اینکه خرید خارجی بعدی پرسپولیس چیزی در حد پریموف و پل یانسکی یا نهایتا همین بودیمیر باشد خیلی بیشتر است. پس حواس‌تان را جمع کنید!

برانکو راضی است؟

پرسش دیگر اینکه آیا برانکو راضی می‌شود ابزار دستش را بفروشند تا دستمزدش را بدهند؟ درصورتی که مربی کروات فصل آینده هم در جمع سرخپوشان باقی بماند، آیا رضایت خواهد داشت که یکی از بازیکنان مؤثر میانه میدانش به فروش برسد و طلب او تسویه شود؟ بشار بازیکنی است که معمولا در زمین عملکرد خوبی دارد و مهم‌تر اینکه هرگاه روی نیمکت می‌نشیند هم کوچک‌ترین حاشیه‌ای نمی‌سازد. همچنین نباید فراموش کنیم که برانکو تا به حال بارها در بزنگاه‌هایی که پول دست باشگاه آمده، پرداخت قسط قرارداد بازیکنان را به دریافت پول خودش ترجیح داده، چون اعتقاد دارد اگر فکر بازیکن آزاد باشد تیم بهتر نتیجه خواهد گرفت. با این شرایط بعید به‌نظر می‌رسد او به‌خاطر پول خودش به جدایی بشار رسن رضایت دهد. حالا یک پرسش مهم‌تر از همه اینها؛ آیا واقعا تیمی که در این چند سال پیشروی‌های خوبی در آسیا داشته، یک اسپانسر بزرگ دائمی دارد و در دربی هم هر سانتی‌متر پیراهنش را فروخته بود، نمی‌تواند بدون این اما و اگرها پول سرمربی‌اش را جور کند؟

همشهری ورزشی

دسته بندی ها : اخبار داغ , پرسپولیس , لیگ برتر
برچسب ها : بشار رسن, پرسپولیس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن