هندزفری در حین رانندگی احتمال تصادف را کاهش نمی دهد


هندزفری در حین رانندگی احتمال تصادف را کاهش نمی دهد

استفاده از هندز فری برای صحبت با گوشی در حین رانندگی باعث کاهش احتمال تصادف نمی شود و هرگونه استفاده از گوشی برای گفتگو در زمان رانندگی تمرکز فرد را به شدت کاهش می دهد.

اتاق خبر 24:

استفاده از هندز فری برای صحبت با گوشی در حین رانندگی باعث کاهش احتمال تصادف نمی شود و هرگونه استفاده از گوشی برای گفتگو در زمان رانندگی تمرکز فرد را کاهش می دهد.

یافته های محققان نشان می دهد صحبت کردن با تلفن همراه در زمان رانندگی، چه با هندزفری و چه به صورت عادی خطر تصادفات رانندگی را تا چهار برابر افزایش می دهد.

این بررسی که در انگلیس و با استفاده از سیستم های شبیه ساز رانندگی صورت گرفته نشان می دهد هر بار تماس تلفنی رانندگان باعث کاهش تمرکز آنها به طور جدی و افزایش خطر وقوع تصادف شده است.

بر همین اساس راننده در حالت عادی در عرض یک ثانیه به خطر واکنش نشان می دهد. اما در صورت استفاده از گوشی دو ثانیه و 25 صدم ثانیه طول می کشد تا به خطر پیش رو واکنش نشان دهد.

پژوهشگران دانشگاه ساسکس که این بررسی را انجام داده اند، می گویند به همین علت باید استفاده از گوشی تلفن همراه در زمان رانندگی به هر شیوه ممنوع شود. گفتگو با گوشی توسط موتورسواران و رانندگان از سال 2003 در انگلیس ممنوع شد و جریمه های این تخلف از سال 2017 تشدید گردید. اما در مورد استفاده از هندزفری برای گفتگو با گوشی سخت گیری جدی وجود ندارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا