با شرایط اقتصادی موجود چگونه ولادت امام زمان(عج) را به شادترین شکل ممکن رقم بزنیم؟


با شرایط اقتصادی موجود چگونه ولادت امام زمان(عج) را به شادترین شکل ممکن رقم بزنیم؟

صفحه ریحانه منتسب به دفتر رهبر معظم انقلاب مطالبی کاربردی و کلیدی را درباره نحوه برگزاری باشکوه مراسم‌های نیمه شعبان منتشر کرده است.

با شرایط اقتصادی موجود چگونه ولادت امام زمان(عج) را به شادترین شکل ممکن رقم بزنیم؟به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه فراررسیدن جشن میلاد حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف صفحه ریحانه منتسب به رهبر معظم انقلاب مطالبی کاربردی و کلیدی را درباره برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌ نیمه شعبان منتشر کرده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، رابطه‌ی قلبی و معنوی بین آحاد مردم و امام زمان(عج) یک امر مستحسن، بلکه لازم و دارای آثاری است؛ زیرا امید و انتظار را به طور دایم در دل انسان زنده نگه میدارد. شاید یکی از راه‌ها برای اینکه این رابطه‌ی قلبی را حفظ کنیم، بزرگداشت نیمه‌ی شعبان در میان خودمان و اطرافیان‌مان باشد. اما ما خانمها با توجه به شرایط اقتصادی این روزها چطور میتوانیم ولادت امام زمان (عج) را به شادترین شکل ممکن برای خود، خانواده و فامیل رقم بزنیم؟

دست به دست هم دهید
شما میتوانید به مناسبت تولد امام زمان عزیزمان ، با کمک خانم‌های فامیل یک مهمانی ترتیب دهید. با توجه به شرایط سخت اقتصادی، بهتر است هر خانواده غذای خود را بیاورد و در منزل یکی از اقوام دورهم نوشجان کنید. اگر فکر میکنید تنوع غذایی ممکن است کار را دشوار کند، میتوانید قرار بگذارید همه خانواده‌ها یک نوع غذا را تهیه کنند.

مسئول جمع‌آوری نذریها و برگزاری جشن شوید
پیشنهاد دهید هر خانواده به نیت جشن نیمه شعبان مقداری پول به دلخواه بدهد و شما مسئول جمع‌آوری این پولها شوید و با این پول جشن ساده‌ای ترتیب دهید. از آنجا که فصل بهار است و هوا در بسیاری از استانها و مناطق کشورمان بسیار خوب است، میتوانید جشن‌تان را در پارکها و فضاهای سبز نیز برگزار کنید.

کیک تولد بپزید
خانمها با کمک یکدیگر کیک تولد امام زمان (عج) را بپزید. به این ترتیب هم به لحاظ اقتصادی هزینه کمتری برای کیک تولد میپردازید و هم فرآیند کیک پختن در کنار یکدیگر، باعث شادی میشود و اوقات خوشی را برای‌تان میسازد.
اگر برای‌تان مقدور است به عدد سن امام زمان (عج) شمعی روی کیک بگذارید تا بچه‌ها باهم فوت کنند.

دعای فرج را با صدای بلند بخوانید
به صورت دسته جمعی و با صدای رسا دعای فرج را در جشن میلاد بخوانید.

بازی‌های هیجان‌انگیز ترتیب دهید
در جشن‌تان بین بچه‌ها و همچنین بزرگسالان فامیل بازی‌های جذاب ترتیب دهید. این بازیها نه تنها موجب افزایش هیجان و شادی در جمع میشود، بلکه باعث میشود برای ساعاتی همه گوشی‌هایشان را کنار بگذارند.

داخل و بیرون خانه را تزیین کنید
داخل خانه را برای جشن نیمه شعبان تزیین کنید. مسئولیت تزیین را به بچه‌ها واگذار کنید تا آنها هم سهمی در جشن داشته باشند. با تزیین راه‌پله و درب ورودی و حتی کوچه و خیابان، شادی این جشن بزرگ را به بیرون از خانه نیز ببرید.

عکس دسته جمعی با لبخندهای پهن بیندازید
یک عکس دسته‌جمعی با حضور همه افراد فامیل در جشن بگیرید و برای عکستان قانون لبخند بگذارید تا این عکس یک یادگاری خاطره انگیز از نیمه‌ی شعبان امسال شود.

با شرایط اقتصادی موجود چگونه ولادت امام زمان(عج) را به شادترین شکل ممکن رقم بزنیم؟

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان