چین مهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب است


چین مهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب است

تهران - ایرنا - معاون اجرایی سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: کشور چین با یک هیات 150 نفره از ناشران، خبرنگاران و فعالان حوزه فرهنگ مهمان ویژه این رویداد بزرگ فرهنگی است.

به گزارش ایرنا «مهدی اسماعیلی‌راد» روز جمعه در جریان بازدید اعضای شورای شهر تهران از محل برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مصلای تهران اظهار داشت: امسال نمایشگاه کتاب به نسبت سال های گذشته 10 روز زودتر و از چهارم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
وی افزود: شهرداری تهران برای ایمنی سازی چادرها، حفر چاه‌های جذبی و همچنین عایق کاری چادرها در نمایشگاه فعال است ضمن اینکه فضایی در داخل نمایشگاه با همکاری شهرداری برای ایجاد ایستگاه اتوبوس‌ آماده شده است.
معاون اجرایی سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب ادامه داد: امسال 2 هزار و 600 ناشر داخلی در 5 بخش عمومی، کودک، دیجیتال، آموزشی و غیره محصولات خود را عرضه می‌کنند.
وی با بیان اینکه نرخ چرخ دستی‌ ها نیز مشخص شده است، گفت: امسال چرخ دستی‌ ها با نرخ مشخص 10 و 20 هزار تومان و با لباس متحد الشکل کار جابجایی کتب را انجام می دهند.
اسماعیلی بیان کرد: امسال با همکاری بهزیستی از مقابل درب ورودی شهید بهشتی، برای معلولان و سالمندان ویلچر در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به شعار برگزاری نمایشگاه «بدون خودرو» گفت: خیابان‌ های اطراف را به محل تاکسی اختصاص دادیم تا شهروندان از این طریق و بدون خودرو شخصی در خیابان های اطراف مصلا تردد کنند.
اسماعیلی گفت: امسال به دلیل مشکلات کاغذ هر محصول کاغذی که نمونه دیجیتالی آن نیز وجود داشت، حذف کردیم تا در مصرف کاغذ صرفه جویی کنیم.
وی ادامه داد: همچنین برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب با ارسال نامه به ساکنین اطراف مصلای تهران، برای ایجاد ترافیک شدید در روزهای برگزاری نمایشگاه از آنان عذرخواهی خواهند کرد.
اسماعیلی عنوان کرد: این نامه برای نخستین بار و برای جلب رضایت ساکنین اطراف مصلی به منازل آنها ارسال می شود.
تهرام/7244/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت