بازماندگان شهدای خدمت سیل گُمیشان به سفر حج می روند


بازماندگان شهدای خدمت سیل گُمیشان به سفر حج می روند

گرگان - ایرنا - در پی درخواست فرماندار گمیشان و موافقت سازمان حج و زیارت ؛ بازماندگان شهدای خدمت حادثه واژگونی قایق امدادگران در سیل این شهرستان در صورت پرداخت هزینه خارج از نوبت به سفر حج اعزام می شوند.

مدیر حج و زیارت گلستان با تایید این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: فرماندار گُمیشان در سفر رییس سازمان حج و زیارت به این شهرستان درخواست اختصاص سهمیه خارج از نوبت اعزام به سفر حج را برای بازماندگان امدادگران ارائه داده بود که با آن موافقت شد.
به گفته سید علی میرقاسم پور؛ این موضوع طبق توافق نامه بین سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید و امور ایثارگران به احتمال زیاد برای سال آینده اجرایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا؛ شامگاه ششم فروردین 98 قایق حامل نیروهای مردمی که برای جلوگیری از نفوذ سیلاب به شهر گمیشان تلاش می‌کردند، واژگون شد که بر اثر آن شش نفر از جهادگران شیعه و سنی به نام های تاج قبلی جهانی، بهزاد تاتاری، احمد عبدالحسینی، نازمحمد خالدی، عبدالعظیم نیانی و سلیم صوفیانی جان خود را تقدیم هم نوع کردند.
مدیر حج و زیارت گلستان همچنین به دیگر فعالیت های این اداره برای خدمت رسانی به سیل زدگان استان اشاره کرد و افزود: کارکنان و کارگزاران زیر مجموعه از سوم تا 17 فروردین 98 با تهیه، پخت و توزیع 1500 پرس غذای گرم با دیگر نیکوکاران تشریک مساعی داشتند.
میر قاسم پور با بیان اینکه سه کامیونت آب بسته بندی، 500 جفت چکمه و 50 بادگیر نیز میان سیل زدگان گلستان توزیع شد، گفت: اکنون تهیه و توزیع هزار بسته نیازمندی اولیه سیل زدگان از جمله پتو، اقلام بهداشتی، حبوبات و غیره با همکاری کارگزاران سراسر کشور در دست تهیه است که در روزهای آینده میان سیل زدگان توزیع می شود.
6204/2729

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات