کنگره بین‌المللی طب تولید مثل در یزد شروع به کار کرد


کنگره بین‌المللی طب تولید مثل در یزد شروع به کار کرد

یزد - ایرنا - هشتمین کنگره بین‌المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل و سومین کنگره علمی ژنتیک تولید مثل عصر روز جمعه در بیمارستان شهید صدوقی یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنادر این کنگره سه روزه افزون بر 500 نفر از استادان و دانشجویان شاخص طب تولید مثل ایران و جهان حضور دارند.
معاون مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی یزد در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: 364 مقاله به دبیرخانه کنگره طب تولیدمثل و کنگره ژنتیک تولیدمثل ارسال شد که در مجموع 16 مقاله توسط هیات داوران برگزیده انتخاب شد که به صورت سخنرانی در این کنگره ارائه می شود.
محمدعبدلی افزود: در کنگره مورد اشاره در زمینه های آندوکرینولوژی باروری ، آندرولوژی ، اهدای تخمک و جنین و رحم جایگزین ، اپیدمیولوژی باروری، ایمونولوژی باروری ، بهداشت باروری ، تکنیک های کمک باروری، ژنتیک و باروری، سلول های بنیادی ، جراحی و لاپاراسکوپی در درمان ناباروری، حفظ باروری و فیزیولوژی باروری بحث و بررسی می شود.
دبیر علمی این کنکره افزود: 46 محقق و دانشمند داخلی و خارجی برای ارائه سخنرانی از کشورهای انگلستان، استرالیا، ایتالیا، چین، قزاقستان، عمان ، آلمان، عراق و نیوزلند دعوت شدند.
عبدلی افزایش سطح علمی متخصصان و کارشناسان در زمینه طب تولید مثل و حمایت از پژوهش های دانشجویی مرتبط با طب تولید مثل را از اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد.
وی اضافه کرد: همچنین برگزاری پنل های تخصصی در زمینه تحریک کنترل شده تخمک گذاری، پذیرش آندومترو نقش ارولوژی در روش های کمک باروری از دیگر برنامه های کنگره مورد اشاره است.
عبدلی یادآور شد: در حاشیه این کنگره جدیدترین داروها و تجهیزات حوزه طب تولیدمثل در نمایشگاهی معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.
رئیس پژوهشکده و مرکز درمان ناباروری یزد پیش از این با اشاره به تاسیس نخستین مرکز ناباروری کشور در سال 68 در این شهر گفته بود: تاکنون در این مرکز 12 هزار نوزاد به روش آی وی اف (یکی از روش های درمانی پیشرفته کمک باروری) متولد شدند.
عباس افلاطونیان با بیان اینکه این مرکز ،قطب اصلی درمان ناباوری و تولید مثل بیماری در کشور است افزود: در سال 79 مرکز مورد اشاره از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان قطب علمی کشور در زمینه ناباروری و تولید مثل و همچنین در سال 1380 هجری شمسی به عنوان مرکز تحقیقاتی نمونه در جشنواره پژوهشی رازی معرفی شد.
وی خاطر نشان کرد:سالانه هفت هزار و 500 زوج جهت درمان ناباوری به این مرکز مراجعه می کنند افزود: افزون بر 90 درصد مراجعان به این مرکز از خارج استان هستند که بیشترین آنها از استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی می باشند.
2088/ 2047/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس