بررسی هواوی پی 30 پرو : زوم روی آینده


بررسی هواوی پی 30 پرو : زوم روی آینده

گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو به عنوان جذاب‌ترین گوشی مدرن این شرکت چینی، از قابلیت‌های جذاب و ویژه‌ای برخوردار است. این محصول، با تمرکز روی قابلیت‌های سطح بالا در بخش عکس‌برداری توسعه یافته است اما در سایر زمینه‌ها نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در شهر سخت‌افزار، بررسی تخصصی این محصول را دنبال خواهیم کرد.

گوشی هوشمند هواوی پی ۳۰ پرو به عنوان جذاب‌ترین گوشی مدرن این شرکت چینی، از قابلیت‌های جذاب و ویژه‌ای برخوردار است. این محصول، با تمرکز روی قابلیت‌های سطح بالا در بخش عکس‌برداری توسعه یافته است اما در سایر زمینه‌ها نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در شهر سخت‌افزار، بررسی تخصصی این محصول را دنبال خواهیم کرد.

گوشی هوشمند هواوی پی ۳۰ پرو به عنوان جذاب‌ترین گوشی مدرن این شرکت چینی، از قابلیت‌های جذاب و ویژه‌ای برخوردار است. این محصول، با تمرکز روی قابلیت‌های سطح بالا در بخش عکس‌برداری توسعه یافته است اما در سایر زمینه‌ها نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در شهر سخت‌افزار، بررسی تخصصی این محصول را دنبال خواهیم کرد.

مقدمه

مقدمه
هواوی در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۱۹ میلادی برابر با ششم فروردین ماه ۱۳۹۸ هجری شمسی، در رویدادی که در شهر پاریس برگزار شد، به طور رسمی از پرچمدار جدید خود در بازار گوشی‌های هوشمند پرده‌برداری کرد.

این محصول که Huawei P30 Pro نام دارد، دنباله‌رو سری P20‌ این شرکت است که از قابلیت‌هایی چشمگیر و البته دوربینی قدرتمند به عنوان خاص‌ترین قابلیت موجود در سری P، بهره می‌برد. پی ۳۰ پرو در حالی رونمایی شد که گوشی‌های هوشمند سری P20 هواوی از نظر عملکرد دوربین همچنان در صدر بازار گوشی‌های هوشمند قرار دارند.

به نظر می‌رسد هواوی با رونمایی از P30 Pro در تلاش بوده تا استانداردهای جدیدی را در بازار گوشی‌های هوشمند، به ویژه در بخش عملکرد دوربین به ثبت برساند. استانداردهایی که البته با نوآوری‌هایی همراه شده‌اند تا محصول عرضه شده به بازار، تک بعدی نبوده و نیازهای طیف وسیع‌تری از کاربران را برآورده کند.

نوع استفادهشارژدهی
بازی‌های گرافیکی8 ساعت و نیم
پخش ویدئو (FHD)17 ساعت
وبگردی16 ساعت
شبکه‌های اجتماعی7 ساعت و 24 دقیقه
استریم موسیقی9 ساعت
در حالت استندبای، با گذشت یک روز، تنها ۲۵ درصد از شارژ باتری کاسته شد. این در حالی است که با تنظیم مقدار نور صفحه‌نمایش روی میزان ۵۰ درصدی، با یک بار شارژ کامل می‌توانید به مدت ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه بازی‌های ویدئویی سطح بالایی نظیر آسفالت ۹ را اجرا کنید. در خصوص پخش محتویات ویدئویی با رزولوشن فول اچ‌دی این زمان به ۱۷ ساعت می‌رسد. در وبگردی با بارگذاری پی در پی صفحات وب (در این تست لود شدن صفحات سایت شهر‌سخت‌افزار در دستورکار قرار گرفت)‌، زمان ‍۱۶ ساعت ثبت شد. در استفاده از برنامه‌های شبکه اجتماعی (در این بررسی نرم‌افزار اینستاگرام لحاظ شد) با پیمایش در میان صفحات و بارگذاری محتویات ویدئویی، زمان عملکرد ۷ ساعت و ۲۴ دقیقه را شاهد بودیم. در استفاده از اپلیکیشن‌های استریم موزیک یا همان پخش آنلاین موسیقی نیز با کیفیت پخش 128 kbps محتویات، زمان ۹ ساعت ثبت شد.

شارژ گوشی با استفاده از شارژر همراه آن، موردی بود که عملکرد چشمگیر و قابل تحسینی را به دنبال داشت. به بیان دقیق‌تر، با سه دقیقه شارژ گوشی می‌توانید ۱۰ درصد ظرفیت باتری را کامل کنید. شارژ ۲۰ درصدی تنها به ۷ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

مدت زمان سپری شده (دقیقه)میزان شارژ باتری (درصد)
310
720
1030
2050
3070
4580
5290
58100
به ترتیب برای دست‌یابی به ۳۰، ۵۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ درصد ظرفیت باتری به ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۳۵ و ۴۲ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. سوپرایز هواوی را زمانی شاهد خواهید بود که برای شارژ صفر تا صد درصدی، تنها ۵۸ دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت. در مقایسه، iPhone XS Max با باتری ۳۱۷۴ میلی آمپرساعتی در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ خواهد شد. باتری ۴۱۰۰ میلی آمپرساعتی Galaxy S10+ در مدت زمان یک ساعت و نیم، صد درصد شارژ خواهد شد.

بررسی هواوی پی 30 پرو : زوم روی آینده

گزینه‌های مختلفی نیز برای بهینه‌سازی عملکرد باتری و شارژ دستگاه در دسترس قرار گرفته‌اند. نکته قابل توجه اینکه، در شرایط پیش‌فرض، عملکرد در حالت معمولی و متداول قرار گرفته و در صورتی که بخواهید از حداکثر توان سخت‌افزاری گوشی، البته با فدا کردن شارژ باتری استفاده کنید باید به بخش تنظیمات باتری مراجعه کرده و گزینه Performance Mode را فعال کنید. البته در استفاده عملی از گوشی، با فعال کردن این گزینه، تاثیر محسوسی را در کاهش شارژ باتری (در اجرای بازی آسفالت ۹) شاهد نبودیم.

رابط کاربری و مالتی مدیا

رابط کاربری و مالتی مدیا
در هواوی پی ۳۰ پرو به طور پیش‌فرض شاهد استفاده از اندروید ۹.۰ (Pie) در کنار رابط کاربری EMUI 9.1 هستیم. باید پذیرفت که انتخاب رابط کاربری، تا حدودی سلیقه‌ای بوده و به عنوان مثال، برخی همچنان اندروید خالص را ترجیح می‌دهند.

با وجود این، نسخه جدید EMUI استفاده از سیستم فایل ERO را به همراه دارد که به ادعای متخصصان هواوی، افزایش سه برابری سرعت را در خواندن تصادفی اطلاعات، بهبود ۱۰ درصدی سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها و کم شدن میزان اشغال فضای ذخیره‌سازی توسط فایل‌های سیستمی را به مقدار ۲۰ درصد به همراه خواهد داشت. این امر در فضای کم اشغال شده توسط سیستم‌عامل به چشم می‌آید اما با توجه به تعداد متفاوت اپلیکیشن‌های پیش‌فرضی که در گوشی‌های متفاوت شاهد هستیم نمی‌توان به طور دقیق، نتیجه‌ای ارائه داد.

بررسی هواوی پی 30 پرو : زوم روی آینده

علاوه بر این، با پشتیبانی از GPU Turbo 2.0 شاهد اجرای بازی‌های پشتیبانی شده، در فریم ریت بالاتر و البته همراه با مصرف کم‌تر باتری خواهیم بود.

همان‌طور که پیش از این شاهد بودیم، به طور پیش‌فرض، خبری از دراور در بخش نرم‌افزاری این پرچمدار هواوی نیست اما با مراجعه به قسمت تنظیمات می‌توانید این المان را فعال کنید.

رابط کاربری EMUI 9.1 همچنان ساده و سرراست و البته مملو از قابلیت‌های مختلف است. قابلیت‌هایی که البته اکثر آن‌ها از مدت‌ها پیش در پرچمدارهای هواوی در دسترس قرار گرفته‌اند و با توجه به این تکرار، حالا نمی‌توان مدعی شد مملو از خلاقیت و نوآوری هستند. علاوه بر این امکان استفاده از تم سیاه نیز ممکن شده است.

بررسی هواوی پی 30 پرو : زوم روی آینده

در بخش فروشگاه نرم‌افزاری تم‌های هواوی می‌توانید به مجموعه‌ای از گزینه‌ها به منظور شخصی‌سازی فضای کاربری، دسترسی داشته باشید. البته برخی از این تم‌ها، رایگان نیستند.

بررسی هواوی پی 30 پرو : زوم روی آینده

مجموعه اپلیکیشن‌های پیش‌فرض روی دستگاه، چندان زیاد نبوده و برخی نظیر Phone Clone به‌منظور انتقال محتویات و تنظیمات از گوشی‌های قدیمی به پرچمدار جدید شما یا حتی Optimiser به منظور بهینه‌سازی المان‌های مختلف دستگاه می‌توانند مفید فایده و در برخی موارد، ضروری باشند.

با استفاده از Phone Clone می‌توانید انتقال آسان مواردی نظیر لیست مخاطبان یا عکس‌ها را از گوشی قدیمی خود به پی ۳۰ پرو رقم بزنید. این در حالی است که اگر قصد انتقال محتویات صوتی ناسازگار با دستگاه‌های اندرویدی (به عنوان نمونه از دستگاه‌های تولیدی شرکت اپل)‌ را داشته باشید، خبری از پشتیبانی نخواهد بود.

گزینه‌های دیگری نظیر Smart Remote به منظور کنترل از راه دور دستگاه‌های الکترونیکی یا Health به منظور رهگیری وضعیت فعالیت بدنی و سلامتی کاربر هم از همان ابتدا روی دستگاه وجود دارند. امکان حذف برخی برنامه‌ها نظیر Smart Remote وجود دارد اما گزینه‌هایی نظیر Health از این قاعده، مستثنی خواهند بود و تنها امکان جایگزینی آن‌ها با نسخه کارخانه‌ای اپلیکیشن یا غیرفعال کردنشان را خواهید داشت.

نقطه ضعفی که در ترکیب اپلیکیشن‌ها شاهد بودیم آن است که اگر کاربری قصد داشته باشد به جای اپلیکیشن‌های ارائه شده از طرف هواوی، از نمونه‌های گوگلی آن‌ها استفاده کند، امکان حذف برنامه‌های توسعه یافته توسط هواوی، وجود ندارد. به این ترتیب، شاهد وجود دو اپلیکیشن با یک کاربری تقریباً یکسان خواهید بود.

در لیست قابلیت‌هایی که هواوی در بخش نرم‌افزاری پرچمدار خود تعبیه کرده گزینه‌های کاملاً جذابی به چشم می‌خورد.

بررسی هواوی پی 30 پرو : زوم روی آینده

به عنوان مثال با استفاده از قابلیت Private Space می‌توانید فضای کاملاً مجزا را از محیط اصلی گوشی، ایجاد کنید. به این ترتیب می‌توانید استفاده کاری و شخصی از دستگاه را، جدا کنید. قابلیت‌هایی نظیر Huawei Share (به منظور به اشتراک‌گذاری فایل با کامپیوترهای شخصی یا پرینت بی‌سیم مستندات) یا Wireless Projection نیز به منظور به اشتراک‌گذاری محتویات یا نمایش آن‌ها در فضایی متفاوت، طرفداران خاص خود را دارند.

نکته مهم اینکه Huawei Share‌ در مقایسه با راهکارها و اپلیکیشن‌هایی نظیر Shareit و Zapya سرعت بیشتر انتقال محتویات را البته برای دو گوشی سازگار با این فناوری، به همراه خواهد داشت.

App Twin نیز بار دیگر در دسترس کاربرانی قرار گرفته که تمایل دارند دو نسخه همزمان را از اپلیکیشن‌های پیام رسان نظیر واتس‌اپ به‌کار بگیرند.

قابلیت Digital Balance نیز امکان مدیریت زمانی که به استفاده از گوشی هوشمند خود تخصیص می‌دهید را فراهم می‌کند. این گزینه، به طور ویژه در صورتی که قرار است گوشی را در اختیار فرزندان خود قرار دهید، کاربردی است.

بررسی هواوی پی 30 پرو : زوم روی آینده

امکان استفاده از کنترلر‌های حرکتی، کنترل صوتی گوشی یا حتی تغییر ابعاد رابط کاربری برای استفاده راحت از گوشی با یک دست نیز از جمله موارد قابل توجه در این بخش است.

بررسی هواوی پی 30 پرو : زوم روی آینده

از جمله نمایه‌های لمسی حرکتی یا همان جسچرها می توان به امکان دوبار ضربه زدن روی صفحه نمایش با غضروف انگشت برای ثبت اسکرین شات یا حتی نوشتن یک حرف برای اجرای اپلیکیشنی از پیش مشخص شده، اشاره کرد.

بررسی هواوی پی 30 پرو : زوم روی آینده

صدا
همان‌طور که گفتیم، هواوی از فناوری استفاده کرده که در هنگام مکالمه، صدا را با لرزشی که از طرف صفحه‌نمایش ایجاد می‌شود به گوش کاربر خواهد رساند. با وجود این، در هنگام پخش موسیقی، اسپیکری که در قسمت پایینی فریم گوشی تعبیه شده، استفاده خواهد شد. میزان صدا در حد مطلوبی قرار دارد و کیفیت آن نیز کاملاً قابل قبول است. میزان نویز در سطح کاملاً کنترل شده‌ای قرار داشته و حجم، باس و دیگر المان‌ها نیز در سطح کاملاً مطلوب است.

بررسی هواوی پی 30 پرو : زوم روی آینده

با وجود این، راهکار جدید هواوی برای استفاده از صفحه‌نمایش به منظور پخش صدا هنگام مکالمه در کنار به‌کارگیری یک اسپیکر واحد باعث شده خبری از صدای استریو در این پرچمدار نباشد.

در صورتی که به دنبال استفاده از هدفون برای گوش کردن به موسیقی از طریق این پرچمدار هواوی هستید چاره‌ای به جز استفاده از نمونه‌های بی‌سیم یا نمونه‌های همراه با کانکتور USB تایپ C نخواهید داشت. در غیر این صورت، مجبور به استفاده از مبدل خواهید بود. البته در نظر داشته باشید که به طور پیش‌فرض، هندزفری داخل جعبه از ورودی یو‌اس‌بی تایپ سی پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن موزیک هواوی در کنار Play Music نیز به طور پیش‌فرض برای مدیریت پخش محتویات چندرسانه‌ای در اختیار قرار گرفته‌اند که گزینه‌های مینیمالیستی را ارائه می‌دهند.

عملکرد گوشی در هنگام مکالمه، استفاده از اینترنت همراه و وای‌فای در سطح کاملاً مطلوبی قرار دارد.

بررسی هواوی پی 30 پرو : زوم روی آینده

در هنگام مکالمه، صدایی رسا و بلند را شاهد خواهید بود و حتی در برخی موارد، نمی‌توان صدای گوشی را تا حداکثر باز کرد. در محیط‌های شلوغ نیز مشکلی در برقراری ارتباط صوتی نخواهید داشت.

سخن پایانی و امتیاز شهر سخت افزار

سخن پایانی و امتیاز شهر‌سخت‌افزار
هواوی پی ۳۰ پرو، به طور حتم پرچمداری است که استانداردهای جدیدی را در بخش عکس‌برداری با گوشی‌های هوشمند، بنا نهاده است. استانداردهایی که در قالب آن، کاربر می‌تواند طیف وسیعی از المان‌ها و قابلیت‌ها را برای عکس‌برداری از سوژه‌های مختلف، در شرایط متفاوت، پیش رو داشته باشد.

به عنوان نمونه، می‌توان به استفاده از دوربین پریسکوپی با امکان بزرگنمایی بدون افت کیفیت اپتیکالی تا ۵ برابر اشاره کرد. این در حالی است که قابلیت‌هایی نظیر بزرگنمایی ۵۰ برابری، با توجه به کیفیت تصاویر خروجی، در حال حاضر بیشتر جنبه سرگرمی یا به بیان بهتر، شروع کننده راه داشته و نیاز به تکامل بیشتری دارند. با وجود این، باید اعتراف کرد هواوی ریسک بالایی را پذیرفته تا قابلیت‌هایی اینچنینی و البته همراه با نوآوری را در محصول جدیدی خود ادغام کند.

در کنار عملکرد قابل توجه دوربین، مواردی نظیر ظاهری شکیل با ایجاد حس لوکس بودن، بهینه‌سازی طراحی به خصوص در بخش ناچ، ارائه عملکرد سخت‌افزاری بسیار خوب و شارژدهی و سرعت شارژ بسیار بالا و در مجموع نوآوری‌های بسیار زیاد؛ از مواردی هستند که می‌توانند ما را خرید این گوشی ترغیب کنند.

البته لازم به ذکر است که این نوآوری‌ها بی‌هزینه نبوده و برای مثال استفاده از صفحه‌نمایش آکوستیک باعث شده هواوی برای بهره‌گیری بیشتر از باتری، رزولوشن دستگاه را نسبت به میت 20 پرو کاهش داده و همچنین شما صدای استریو را به خاطر حذف اسپیکر دوم در بالای گوشی نتوانید تجربه کنید؛ هر چند کیفیت صدای درک شده در نهایت بسیار مطلوب است.

بررسی هواوی پی 30 پرو : زوم روی آینده

در شرایط فعلی بازار، پرچمداران قیمت‌های زیادی به طور کلی دارند. قیمت‌هایی که در رنج 10 تا 14 میلیون است. بنابراین ارزش خرید کلی این سری محصولات نسبت به گذشته برای اکثر کاربران پایین آمده است. اما اگر نیاز به حداکثر کارایی و آخرین نوآوری‌های روز دنیای گوشی‌های موبایل دارید، بسته به نیازمندی خود (عکاسی، باتری و ... ) می‌توانید روی پی 30 پرو به عنوان نوآور‌ترین پرچمدار سال 2019 حساب کنید.

در نهایت نکات مثبت و منفی این گوشی از دید شهر سخت افزار به شرح زیر است:

نکات مثبت:

طراحی جذاب، رنگ‌بندی متنوع و کیفیت ساخت عالی دوربین خلاقانه و عملکرد عالی در بخش عکاسی قابلیت بزرگنمایی ۵ برابری بدون افت کیفیت و زوم ۵۰ برابری دیجیتالی سرعت شارژ بسیار بالا و عملکرد خوب باتری نوآوری‌های بسیار (چند مورد)

نکات منفی:

بهره‌مندی از رزولوشن پایین صفحه‌نمایش در مقایسه با دیگر پرچمداران پشتیبانی نکردن از صدای استریو در اسپیکر مجهز نشدن دوربین سلفی به قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 4K

ما برای نمره دهی به اسمارت‌فون‌ها در شهر سخت‌افزار چندین پارامتر را در نظر گرفته‌ایم که شامل طراحی و زیبایی، نمایشگر، باتری و شارژدهی، امکانات نرم افزاری و رابط کاربری، سخت افزار و کارایی، دوربین، امکانات ارتباطی و مخابراتی، مالتی مدیا و ارزش خرید است. هر کدام از این پارامترها موارد زیادی از مشخصات و خصوصیات محصول را پوشش می دهند که برایتان در زیر تشریح کرده‌ایم:

طراحی و زیبایی: فرم کلی محصول، زیبایی و ظرافت بدنه، جنس بدنه، جای گیری مناسب در دست، طرح قاب پشت، جذب اثر انگشت، محل قرارگیری دکمه ها و پورت ها، حاشیه دور نمایشگر، حساسیت دکمه ها، راحتی کار با محصول، امکان کارکردن با یک دست، ضربه پذیری و استحکام بدنه و دیگر موارد مربوط به نمای بیرون و ظاهر محصول.

نمایشگر: مشخصات کمی و کیفی پنل، نوع پنل، رزولوشن، روشنایی و کنتراست تصویر، زاویه دید، غنای رنگ و دقت رنگ، تراکم پیکسلی، خوانایی در زیر نور مستقیم، جنس شیشه محافظ و دیگر موارد مربوط به نمایشگر محصول.

باتری و شارژدهی: مشخصات کلیدی باتری، اندازه باتری، قابل تعویض بودن باتری، ظرفیت باتری، میزان مصرف انرژی در تست ها، مدت زمان شارژ شدن، طول عمر باتری و دیگر موارد از این قبیل.

امکانات نرم افزاری و رابط کاربری: سیستم عامل و رابط کاربری، امکانات ویژه نرم افزاری، افکت ها، اپلیکیشن های از پیش نصب شده، تعامل با سخت افزار، نداشتن باگ و ایراد، ابزارهای توسعه، فروشگاه اپلیکیشن انحصاری، قابلیت های شخصی سازی و دیگر موارد مربوط به بخش نرم افزار.

سخت افزار و کارایی: مشخصات کلی سخت افزاری، چیپست و جایگاه آن، قدرت گرافیکی، تعداد هسته ها، سرعت کلاک هسته ها، مصرف پایین انرژی، نتایج بنچمارک ها، میزان حرارت تولیدی، اسلات کارت حافظه، حافظه داخلی، پشتیبانی از رزولوشن های بالا، قابلیت های مالتی تسکینگ و دیگر موارد مربوط به بخش سخت افزار.

دوربین: ابعاد خروجی سنسور، اندازه سنسور، نوع سنسور، نوع لرزشگیر، اندازه دیافراگم، حداقل فاصله فوکوس، نسبت تصاویر، فلاش و میزان کارایی آن، فیلمبرداری 4K، فیلمبرداری با فریم بالا، عدم تداخل نوری، میزان نویز، بهم ریختگی رنگ ها، قابلیت HDR، قابلیت های پانوراما، استفاده در نور کم، قابلیت های ویژه و انحصاری و دیگر موارد مربوط به دوربین.

امکانات ارتباطی و مخابراتی: پشتیبانی از نسل سوم و چهارم، تعداد سیم کارت، اندازه سیم کارت، آنتن دهی، شبکه بی سیم، بلوتوث، پشتیبانی ازNFC، سیستم ناوبری GPS و دقت آن، پورت USB و نوع آن، پشتیبانی از HML و یا Slimport، پشتیبانی از USB OTG، پشتیبانی از ابزارهای برپایه اتصال USB و دیگر موارد مربوط به ارتباطات دستگاه.

مالتی مدیا: اپلیکیشن های مربوط به مالتی مدیا، امکان دسته بندی و به اشتراک گذاری محتویات، کیفیت صدای خروجی، بلندی صدا، تعداد اسپیکر، خروجی هدفون، پشتیبانی از DLNA و Miracast، فرمت های پشتیبانی شده، افکت های صدا، اکوالایزر، میزان تخریب صدا و دیگر موارد مربوط به بخش مالتی مدیا محصول.

ارزش خرید: قیمت جهانی محصول، قیمت در ایران، تعداد شرکت های ضمانت کننده، مدت ضمانت، وسایل و لوازم همراه محصول، میزان افت قیمت، لوازم جانبی موجود در بازار، راحتی تعمیر و در دسترس بودن قطعات و هر فاکتوری که مربوط به ارزش خرید اسمارت فون بررسی شده باشد.

حال با کلیه حرف‌های گفته شده در این بررسی در نهایت Huawei P30 Pro توانست امتیاز بسیار خوب 9.5 از 10 را از شهر سخت‌افزار با نشان Editor's Choice با توجه به قیمت حدودی 13 میلیون تومانی بدست بیاورد.

برای اطلاع از چگونگی ریز امتیازات و ایجاد امتیاز نهایی شهر سخت‌افزار، توجه شما را به رنکینگ این محصول که در کلاس کاری پرچمدار بررسی شده است جلب می کنیم:

Huawei P30 Pro

کلاس عرضه : پرچمدار
9
امکانات ارتباطی و مخابراتی
9.5
دوربین
9.5
مالتی‌مدیا
10
سخت‌افزار و کارایی
9.5
امکانات نرم‌افزاری و رابط کاربری
10
باتری و شارژدهی
8.5
نمایشگر
10
طراحی و زیبایی
8.5
ارزش خرید
9.5
امتیاز شهرسخت‌افزار
بررسی هواوی پی 30 پرو : زوم روی آینده
نشان شهرسخت‌افزار
9.5

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟