سیاست های آمریکا به اعتبار دلار لطمه می زند


سیاست های آمریکا به اعتبار دلار لطمه می زند

وزیر خارجه روسیه: شاهد سوء استفاده مستقیم از دلار آمریکا هستیم و سیاست واشنگتن موجب صدها میلیارد زیان در بازارهای بین المللی شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد سیاست های دولت آمریکا به اعتبار دلار لطمه وارد می کند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد سیاست های دولت آمریکا به اعتبار پول این کشور ضربه می زند. لاوروف به ویژه به تبعات تحریم آمریکا علیه ایران برای شرکت ها و بانک های اروپایی اشاره کرد.
سرگئی لاوروف در نشست شورای بین المللی همکاری و سرمایه گذاری اتحادیه صنایع و کارآفرینان روسیه در مورد تاثیر احتمالی سیاست آمریکا بر دلار سخن گفت.
وی تاکید کرد ما شاهد سوء استفاده مستقیم از دلار آمریکا هستیم و در طولانی مدت این اقدامات تاثیرات منفی برای دلار خواهد داشت زیرا همه جهان متوجه خواهند شد که دلار قابل اعتماد نیست.
به گفته لاوروف، سیاست واشنگتن موجب صدها میلیارد زیان در بازارهای بین المللی شده است. میزان این زیان ها صدها میلیارد دلار برآورد شده است و در آن زیان شرکت ها و بانک های فرانسوی و آلمانی هم برای همکاری با ایران در نظر گرفته شده است. این در حالی است که آنها نه قوانین بین المللی و نه قوانین ملی را نقض کردند و تنها به قوانین آمریکایی پایبند نبودند.
از ژوئن سال دو هزار و هفده تا ژوئن دو هزار و هجده، بانک مرکزی روسیه سهم آمریکا در ذخایر ارزی خود را از 46.2 درصد به 22.6 درصدکاهش داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا