کمک 120 میلیارد تومانی مردم به سیل زدگان


کمک 120 میلیارد تومانی مردم به سیل زدگان

رئیس کمیته امداد: تا دیروز مردم 120 میلیارد تومان از طریق کمیته امداد به سیل زدگان کمک کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ پرویز فتاح در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران افزود: ما در سال ۹۷ با کمک مردم، دولت و مجلس به همه تعهدات خود عمل کردیم و مردم با همه سختی‌های اقتصادی که در سال گذشته داشتند ۳۵ درصد بیشتر از سال ۹۶ به ما کمک کردند که جای تشکر دارد.

افزایش ۳۵ درصدی کمک مردم به کیمته امداد در سال ۹۷

فتاح گفت: از ابتدای وقوع سیل در کشور و به ویژه در استان‌های شمالی آماده باش اعلام کردیم و همه مرخصی‌ها لغو شد و خودم و معاونانم شبانه روز در خدمت مردم بودیم تا بتوانیم به وظایفمان عمل کنیم.

وی افزود: ما ابتدا به شناسایی اولیه خسارات جامعه هدف پرداختیم و بسته‌های حمایتی و غذایی را تحویل دادیم.

فتاح گفت: ۳۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در حادثه سیل آسیب دیدند و ۱۰ هزار واحد مسکونی باید احداث و ۲۰ هزار واحد تعمیر اساسی شود و لوازم خانگی زیادی نیز آسیب دیده است.

احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی و تعمیر اساسی ۲۰ هزار واحد سیل زده تحت پوشش کمیته امداد


­

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: ما چند روز پس از وقوع سیل صبر کردیم تا هلال احمر به وظایف اصلی اش در جمع آوری کمک‌ها و کمک رسانی عمل کند و ما از ۵ فروردین برای جمع آوری کمک‌ها اعلام آمادگی کردیم که از طریق تبلیغاتی که در صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها صورت گرفت تا دیروز ۱۲۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی مردم برای سیل زدگان جمع آوری شده است که ۴۱ میلیارد تومان نقدی و ۷۹ میلیارد تومان در قالب کالا بود.

۱۲۰ میلیارد تومان کمک مردم از طریق کمیته امداد به سیل زدگان تا دیروز

فتاح گفت: ما از رهبری معظم انقلاب نیز که به ما اعتماد کردند و طی چهار مرحله ۴ میلیارد تومان عنایت فرمودند قدردانی می‌کنیم و همچنین از آیات عظام قم و دیگر مردم سراسر کشور، بانک‌ها و بازاریان نیز قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: علاوه بر این کمک‌ها مجتمع اقتصادی نیز ۱۰ میلیارد تومان کمک نقدی و ۶ میلیارد تومان کالا در اختیار قرار گذاشت و ما همه کالا‌هایی که خریداری کرده ایم ایرانی و در مسیر کمک به تولید ملی است.

در زمینه کمک به سیل زدگان، خرید کالاهای ایرانی در مسیر کمک به تولید ملی

­

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ستاد اجرایی فرمان امام هم در استان‌های شمالی و لرستان تاکنون ۳ هزار بسته لوازم خانگی و بنیاد مستضعفان نیز ۲ هزار تخته فرش ماشینی به ما تحویل داده اند.

فتاح افزود: ما شاهد افزایش اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد بوده ایم و قطعاً در احداث و تعمیر خانه‌ها و ارسال کمک‌ها نهایت تلاشمان را خواهیم کرد.

افزایش اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد

وی گفت: احداث ۱۰ هزار خانه نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه و تعمیرات ۲۰ هزار خانه نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه و تأمین لوازم و اشتغال نیز نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه است و در مجموع نیازمند هزار میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی هستیم.
­

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به این که توزیع بسته‌های غذایی میان خانواده‌های سیل زده انجام شده است، افزود: به همه ۴۰ هزار خانواده‌ای که فکر می‌کردیم آسیب دیده باشند معادل دو برابر مستمری ماهانه و حقوق به میزان ۲۳ میلیارد تومان پرداخت شد و ۱۸ میلیارد تومان هم به استان‌ها پرداخت کرده ایم تا لوازم خانگی بخرند و ۳۶ هزار سهمیه جدید هم به استان‌ها دادیم تا افراد نیازمند را وارد چرخه حمایت کنند.

نیازمند هزار میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی هستیم

فتاح گفت: از دولت و مجلس خواسته ایم اجازه دهند ۵۰۰ هزار خانواده جدید را تحت پوشش کمیته امداد قرار دهیم.

وی افزود: ۱۰ هزار تخته پتو نیز از یزد و ۲ هزار تخته فرش و ۳ هزار یخچال نیز خریداری کرده ایم.
­

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت:​ همه خانواده‌های تحت پوشش ما در کشور بیمه حوادث شده اند و بیمه در حال ارزیابی غرامت است.

فتاح افزود: استان‌های آسیب دیده از سیل از اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی صندوق امداد ولایت می‌توانند در قالب وام قرض الحسنه صفر درصد و با حداقل ضامن استفاده کنند و تلاش می‌کنیم این اعتبارات به غیر مددجویان هم پرداخت شود.

از دولت و مجلس خواسته ایم اجازه دهند ۵۰۰ هزار خانواده جدید را تحت پوشش کمیته امداد قرار دهیم

وی به دیدار برخی مسئولان با مقام معظم رهبری در سیزدهم فروردین اشاره کرد و گفت: ایشان تاکید داشتند که همه خسارات جبران شود و قطعاً این تاکیدات آویزه گوش ما خواهد بود.
­

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: تمام لوازم خانگی برای جامعه هدف صد در صد جبران خواهد شد و ما ظرف سه ماه آینده تعمیرات منازل را انجام می‌دهیم و تا پایان سال همه ۱۰ هزار واحد را می‌سازیم و تحویل مردم خواهیم داد و تلاش می‌کنیم فرمان رهبری را تمام و کمال اجرا کنیم.

رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که همه خسارات جبران شود

فتاح گفت: جامعه هدف ما به هیچ وجه نگران نباشند و صبر و حوصله آن‌ها به ما کمک می‌کند وظیفه مان را سریع و درست انجام دهیم.

وی افزود: ما در زلزله سال گذشته کرمانشاه نیز تعهد کردیم ۵ هزار و ۴۰۰ واحد آسیب دیده را ترمیم کنیم که به همه تعهداتمان عمل کردیم.

جامعه هدف کمیته امداد به هیچ وجه نگران نباشند، به همه تعهداتمان عمل ‌می‌کنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403