آشفتگی آمریکا از دستگیری 290 جاسوس CIA


آشفتگی آمریکا از دستگیری 290 جاسوس CIA

وزیر اطلاعات: شناسایی و دستگیری 290 جاسوس سرویس اطلاعاتی آمریکا CIA باعث حیرت آمریکایی‌ها شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران­ افزود: دستاورد مجاهدت‌های خاموش سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات در عرصه‌های مختلف حماسه‌هایی را رقم زده که بیان گوشه‌ای از آن‌ها هم در این فرصت کم ممکن نیست، اما من به گوشه‌ای از آن‌ها اشاره می‌کنم.

وی گفت: در یک سال گذشته با ۱۱۴ تیم تکفیری، ۱۱۶ تیم مرتبط با منافقین، ۴۴ تیم ضد انقلابی و ­۳۸۰ تیم قاچاق مواد مخدر برخورد شده و عملیات ۱۸۸ تیم عملیاتی خنثی شده است که آخرین آن‌ها دستگیری ۴ نفر در جنوب غرب کشور و کشف ۱۵ هزار فشنگ کلاشینکف از آنان بود.

گوشه‌ای از حماسه‌های سربازان گمنام امام زمان

وزیر اطلاعات افزود: صد‌ها تلاش سرویس‌های بیگانه برای جلب همکاری افرادی در داخل کشور به عنوان جاسوس شناسایی شده و خنثی شده و از به دام افتادن صد‌ها نفر از نیرو‌های موثر و مفید کشور صیانت شده است. ­

حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: ده‌ها جاسوس را که جذب سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه شده بودند در مراکز حساس کشور شناسایی شدند و به دستگاه قضائی معرفی شدند و در اختیار این دستگاه قرار گرفتند.

وی افزود: گزارش شناسایی این جاسوس‌ها مایه بهت و حیرت همه کسانی شد که در جریان این عملکرد وزارت اطلاعات قرار گرفتند و سرویس‌های بیگانه‌ای را که اقدام به جذب این افراد کرده بودند دچار سرگیجه کرد.

شناسایی جاسوس‌ها، سرویس‌های بیگانه‌ را دچار سرگیجه کرد

وزیر اطلاعات گفت: در عرصه ضد جاسوسی وزارت اطلاعات راهبرد را از ضد جاسوسی پدافندی به ضد جاسوسی آفندی و تهاجمی تغییر داده و در مصاف با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و متخاصم و دشمن ضربه‌های کاری را به آن‌ها وارد کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی افزود: در یک فرآیند پیچیده در برابر سرویس اطلاعاتی آمریکا CIA شبکه جاسوسی این سرویس ۲۹۰ جاسوس در کشور‌های مختلف از جمله کشور خودمان شناسایی شدند و در تبادل اطلاعات با سرویس کشور‌های دوست در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

ضربه‌های کاری به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و دشمن

وی گفت: در کشور‌های مختلف منابع CIA شناسایی و دستگیر شدند و ارتباط CIA با منابع آن بهم ریخت به گونه‌ای که در آمریکا کمیته شکست را تشکیل دادند و رئیس CIA این ضربه از طرف جمهوری اسلامی ایران­ را به سرویس اطلاعاتی آمریکا مورد تایید قرار داد.

وزیر اطلاعات با اشاره به مصاحبه اخیر­ یاهو نیوز با ۱۱ نفر از صاحب نظران امنیتی آمریکا­ به نقل از­اردین مک لو تحلیلگر امنیت ملی آمریکا افزود: این موضوع یکی از فاجعه آمیزترین شکست‌های بعد از ۱۱ سپتامبر است.

یکی از فاجعه آمیزترین شکست‌های بعد از ۱۱ سپتامبر

وزیر اطلاعات گفت: ­یکی دیگر از مقامات CIA که نخواست نامش فاش شود می‌گوید زمانی که ساز و کار منابع ما شروع به از هم پاشیدن کرد این سوال به وجود آمد که آیا خانه پوشالی ساخته بودیم؟ یکی دیگر از این مقامات اضافه می‌کند زمانی که این اتفاق افتاد گویا هیچ مسئله‌ای دیگر برای CIA وجود نداشت وقتی چنان سوخت و سوز‌هایی در یک سیستم اطلاعاتی و جاسوسی رخ می‌دهد همه چیز در آنجا بد و تاریک پیش می‌رود.

وی افزود: ضربه به حدی بود که آمریکایی‌ها از آن به عنوان یک افتضاح اطلاعاتی یاد کردند و ان شاءالله در آینده‌ای نزدیک جزئیاتی از این حماسه اطلاعاتی در مصاف با CIA از طریق رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

ضربه‌ای که آمریکایی‌ها از آن به عنوان یک افتضاح اطلاعاتی یاد کردند

حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: شبیه همین ضربه به سیستم اطلاعاتی ام آی ۶ انگلیس وارد شد که آن را هم در آینده‌ای نزدیک در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

وزیر اطلاعات افزود: فرزندان شما در وزارت اطلاعات سلطه اطلاعاتی خود را تا اعماق رژیم اشغالگر قدس گسترش دادند که صدای خود آن‌ها نیز درآمده است که برخی افراد کابینه آن‌ها جلب همکاری وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی گفت: در یکی از این اقدامات ضد جاسوسی شرکتی را که در یکی از مراکز حساس، قطعات معیوب را تزریق می‌کرد که اگر کشف نمی‌شد و آن مرکز راه اندازی می‌شد سر از فاجعه‌ای بشری درمی آورد، ضد جاسوسی وزارت اطلاعات موفق به کشف این مجموعه و خنثی کردن آن و شناسایی قطعات معیوب شد.

ضربه وزارت اطلاعات به سیستم اطلاعاتی ام آی ۶ انگلیس

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به مبارزه سربازان گمنام امام زمان (عج) در عرصه مفاسد اقتصادی افزود: وزارت اطلاعات بر مفسدان و اخلالگران اقتصادی همه جانبه تاخته است، صد‌ها هزار هکتار زمین منابع ملی را که عدوانی تصرف شده بود خارج کرده، مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز و همچنین صیانت از اموال مردم در سیستم بانکی را وظیفه همیشگی خود می‌داند.

وی گفت: برای مثال در شرکتی که برای یکی از بانک‌های خارج از کشور بود ۲۰۹ میلیون درهم اماراتی به سرقت رفت، سارق که خانمی بود به کشور‌های مختلف متواری بود، قدرت اطلاعاتی ما وی را تعقیب کرد تا سرانجام آن خانم را به کشور باز گرداندیم و سرمایه مردم را به آن‌ها برگرداندیم همچنین افرادی که یکی از بانک‌ها را حک کرده بودند و ۱۵۰ میلیارد تومان پول مردم را با این شیوه تصاحب کرده و به یکی از کشور‌های همسایه گریخته بودند شناسایی و آن‌ها را به کشور بازگرداندیم.

وزارت اطلاعات بر مفسدان و اخلالگران اقتصادی همه جانبه تاخته است

وزیر اطلاعات افزود: در عین حال امنیت اقتصادی مردم مدنظر وزارت اطلاعات بوده است همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند فعالان اقتصادی باید احساس آرامش کنند در جهت اقتصاد مقاومتی و رونق تولید تلاش خود را به کار گرفتیم و تا آنجایی که احساس کردیم فعالان اقتصادی ممکن است در مسیر اشکال قرار بگیرند آن‌ها را راهنمایی کردیم، تذکرات لازم را دادیم و از آن‌ها صیانت کردیم.

حجت الاسلام والسلمین علوی گفت: فرزندان شما در وزارت اطلاعات در حوادث اخیر سیل همراه با مسئولان محترم با نیرو‌های مسلح و مردمی در سیل حضور پیدا کردند و بخشی از حقوق خود را به مردم سیل زده هدیه کردند.

اهدای بخشی از حقوق وزارت اطلاعاتی‌ها به مردم سیل زده

وی افزود: امروز تحریم‌های آمریکا در عمل به برکت مقاومت مردم در سایه هدایت‌های رهبر عزیزمان تأثیر خود را از دست داده است، به گفته مسئولان کشور‌های همسایه که به کشورمان سفر داشتند اعلام کرده اند که فکر نمی‌کردیم ایران این قدر قوی باشد و در برابر این فشار تحریمی امریکا اینچنین مقاومت کند اثرات آن را در کشور‌های همسایه می‌بینیم که به سمت تعامل با جمهوری اسلامی ایران آمده اند و از ما وزارت اطلاعات درخواست نشست، مذاکره و تعامل می‌کنند.

تحریم‌های آمریکا، تأثیر خود را از دست داده است

وزیر اطلاعات گفت: این قوت و قدرت نتیجه وحدت همه مردم و مسئولان در سایه هدایت‌های مقام معظم رهبری به ویژه در گام دوم انقلاب است که باید این وحدت را مستحکم‌تر از همیشه پی بگیریم چرا که حضرت امیرالمومنین علی (ع) می‌فرمایند؛ هر ملتی که دست به دست هم بدهد و کار‌ها را با همدلی و همدستی پی بگیرد کار آن‌ها پیش می‌رود و پیوند آن‌ها ناگسستنی می‌شود؛ و رسول گرامی اسلام نیز می‌فرمایند؛ امت من با هم اختلاف نداشته باشید چرا که ملت‌هایی که پیش از شما با هم اختلاف داشتند از بین رفتند و نابود شدند؛ لذا وزارت اطلاعات از یک سو با جامعه اطلاعاتی، ارتش، سپاه، ناجا، قوه قضائیه، بسیج، وزارت کشور، وزارت دفاع، شورای عالی امنیت ملی، ستاد کل نیرو‌های مسلح، شورای امنیت کشور و همه دستگاه‌های مؤثر در امنیت دست برادری و وحدت داده و امروز وحدتی مثال زدنی در بین دستگاه‌های امنیتی حاکم است و نتیجه آن امنیت پایدار برای کشور در این منطقه امنیت زده و ضد امنیتی شده است.

حجت الاسلام والسلمین علوی افزود: وحدت بستر ساز تعجیل فرج مولایمان امام زمان (عج) است و نمادی از انتظار فرج حضرتش و ان شاءالله بستر ساز تحقق وعده الهی که خداوند می‌فرمایند؛ ما در زبور پس از تورات اعلام کردیم که سرانجام زمین را بندگان صالح من به ارث خواهند برد.

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران حکومت از جمله وزارت اطلاعات مال همه مردم و در خدمت مردم است، گفت: کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات نظارت بر پایه احکام شرعی، اخلاق نبوی، قانون جمهوری اسلامی، رهنمود‌های امام (ره) و هدایت‌ها و رهنمود‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی افزود: کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات بر اساس علم و دانش و تجربیاتی که از کار حرفه‌ای کسب شده است و ریل گذاری کار اطلاعاتی با تعریف سند راهبردی امنیتی کشور مبتنی بر احصا مسائل محیط امنیتی جمهوری اسلامی است که حاصل بررسی‌های کلان امنیت ملی در پرتوی رهنمود‌های راه گشای مقام معظم رهبری و راهبرد‌های حاصل از تجربه و تخصص سربازان گمنام امام زمان است.

وی با تاکید بر اینکه کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات بر پایه کار اطلاعاتی مردم پایه و مردم مدار است، گفت: با همراهی مردم امنیت برای مردم نه بر مردم و سلب امنیت از دشمنان امنیت مردم است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه وظیفه این وزارتخانه برقراری ­امنیت در تمام زمینه‌ها و در تمام عرصه‌ها در زمینه امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رسانه‌ای است افزود: از مهمترین این وظایف­ حفظ امنیت در زمینه جان، مال و آبروی مردم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا