چاووش اوغلو: ترکیه به سامانه موشکی اس 400 نیاز دارد


به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صداوسیما (http://www.iribnews.ir/fa/news/2403955)از آنکارا...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از آنکارا ؛ وزیر امور خارجه ترکیه گفت متفقین ما باید بفهمند که ترکیه به سامانۀ موشکی اس 400 نیاز دارد.
مولود چاووش اوغلو امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتاهای لهستانی و رومانیایی خود که در قالب اجلاس سه جانبه میان سه کشور برگزار شد به موضوع سامانه های ضد موشکی اس-400 روسی که موجب بحران میان ترکیه و آمریکا شده اشاره کرد و گفت: نهادهای دولتی و حکومتی آمریکا از مسئله خروج از سوریه گرفته تا بسیاری مسایل دیگر بیانات و اظهارات ضدونقیضی ارایه می کنند. ما به آمریکا پیشنهاد تشکیل یک کمیسیون مشترک برای بررسی سامانه های ضد موشکی اس-400 را دادیم و از همان ابتدا تاکید کردیم که کنترل این سامانه ها در دست ترکیه خواهد بود، زیرا می دانیم که باید نگرانی های ناتو را نیز در نظر داشته باشیم، این ادعا که ترکیه نگرانی های ناتو را مدنظر قرار نمی دهد بسیار اشتباه است.
چاووش اوغلو در ادامه ضمن تکذیب این ادعا که ورود جنگنده های اف-35 به حیطۀ تحت پوشش سامانه های اس-400 می تواند مخاطره آمیز باشد گفت متفقین ما باید این واقعیت را درک کنند و بپذیرند که ترکیه به یک سامانۀ دفاع ضد موشکی احتیاج دارد.
گفتنی است آنکارا بدلیل عدم موافقت واشنگتن با فروش سامانه های ضد موشکی پاتریوت به ترکیه قرارداد خرید سامانه های اس-400 را با روسیه به امضاء رساند و در مقابل آمریکا نیز تحویل جنگنده های اف-35 به ترکیه را در حالیکه قرارداد خرید یکصد فروند از آنها را با این کشور به امضاء رسانده متوقف کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش