سیل 2هزارو500 میلیارد ریال به شهرستان باوی خوزستان خسارت زد


سیل 2هزارو500 میلیارد ریال به شهرستان باوی خوزستان خسارت زد

اهواز - ایرنا - فرماندار شهرستان باوی گفت: سیلاب اخیر و زیرآب رفتن تاسیسات، مزارع و همچنین منازل در این شهرستان، موجب شد بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال در حوزه روستایی و شهری خسارت وارد شود.

منوچهر ورناصری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت سیلاب در روستاهای شهرستان باوی افزود: مدیریت بحران از زمان هشدار در سیل، تمامی امکانات و تجهیزات خود را برای مدیریت سیلاب بسیج کرده و ساخت و ترمیم سل بندها را در اولویت کار قرار داد.
وی گفت: این شهرستان از 2 رودخانه دز و کارون در معرض سیلاب قرار گرفته که برای مهار آب در حوزه های روستایی ساخت سیل بندها آغاز شد اما با توجه به افزایش دبی رودخانه، برخی سیل بندها مقاومت لازم را نداشته و بخشی از روستاهای این شهرستان و به ویژه در دهستان عنافچه دچار آبگرفتگی شد.
وی افزود:اکنون در دهستان عنافچه چهار روستا دچار آبگرفتگی شده و 13 روستای دیگر نیز در محاصره سیلاب قرار دارند که خدمت رسانی به این مناطق به صورت مستمر با قایق های سپاه در حال انجام است.
ورناصری بیان کرد: در حوضه رودخانه کارون نیز 6 روستا در معرض خطر سیل بودند که ترمیم سیل بندها تاکنون مانع نفوذ آب بیشتر به درون روستاها شده است.
فرماندار باوی ادامه داد: تمامی دستگاه های این شهرستان در کنار استان های معین و نیروهای مسلح در این روزها به صورت شبانه روزی در منطقه حضور داشته و برای کنترل سیلاب و خدمت رسانی به مردم آسیب دیده در تلاشند.
وی گفت:از همان روزهای ابتدایی جوانان غیور خوزستانی از مناطق مختلف استان در کنار نیروهای مسلح و سایر دستگاه های خدمت رسان برای کمک به مردم سیل زده روستاها وارد عمل شدند و شهرداری های گتوند، ایذه، آغاجاری و رامشیر نیز با ظرفیت خوبی در این منطقه حضور یافتند.
ورناصری ادامه داد:استان البرز نیز به عنوان استان معین شهرستان باوی از روزهای ابتدایی سیل وارد منطقه شده و توانست در زمینه ترمیم سیل بندهای شکسته اقدامات خوبی را صورت دهد.
فرماندار باوی گفت: اکنون سیلاب کنترل شده و امید است بارندگی های روزهای آینده تاثیر زیادی در افزایش دبی رودخانه کارون و حجم خروجی آب از سدهای خوزستان نداشته باشد.
وی یادآور شد: در سیل اخیر اگر چه بسیاری از مزارع شهرستان باوی از بین رفت اما ساکنان روستاها و احشام آن ها را از خطر سیل دور کردیم.
سیلاب ناشی از طغیان رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در خوزستان شده است.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده و حدود 400 هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب قرار گرفتند.
7152/ 6037

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل