خطیبان نماز جمعه:مردم و دولت همراه انقلاب و رهبری هستند


خطیبان نماز جمعه:مردم و دولت همراه انقلاب و رهبری هستند

استانها - ایرنا - خطیبان نماز جمعه کشور تاکید کردند که گروه های مختلف مردم، دولتمردان و نهادهای برآمده از انقلاب، همگی همراه انقلاب و رهبری هستند و در هر شرایطی برای حل مشکلات کشور عزم راسخ خود را برای نظام اسلامی به نمایش گذاشته اند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استانها، امامان جمعه در خطبه های این هفته با بیان اینکه راه حل مشکلات کشور در داخل است و نباید به بیگانگان امید داشت، تصریح کردند که در حادثه سخت سیل امسال در برخی استان های کشور شاهد بروز و ظهور ظاهر و باطن گروه های مختلف مردم و همراهی با دولت و همچنین ابراز محبت به حادثه دیدگان و یاری رسانی به آنان بودیم.
خطیبان نماز جمعه در بخش دیگری از خطبه های نماز ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را 2 بازوی اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی عرصه ها دانستند و اظهار داشتند ارتش و سپاه پاسداران در زمان جنگ در کنار یکدیگر و همراه با ملت ایران با ایستادگی در برابر دشمنان از اقتدار، عظمت و آزادی میهن اسلامی دفاع کردند و در زمان صلح نیز با حضور در عرصه های مختلف خدمت رسانی به مردم و کشور را برگزیده اند.
امامان جمعه با تصریح بر اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی در 9 اصل از ارتش و سپاه حمایت کرده است و وظایف این نهادها را در زمان جنگ و صلح مشخص کرده است، خطاب به جامعه جهانی این پرسش را مطرح کردند که آمریکا چگونه و با چه مجوزی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و نیروی نظامی یک کشور را که در قانون اساسی با عظمت از آن یاد شده، تروریست اعلام می کند.
ترویج فرهنگ اشرافی گری، محکوم کردن اقدام آمریکا نسبت به نهاد مردمی سپاه ، افتخار سپاه در دفاع از ولایت و انقلاب و نقش سربازان گمنام در امنیت پایدار از جمله محورهای بود که خطیبان نماز در بخش های مختلف نماز جمعه در بین نماز گزاران آن را تحلیل و تبیین کردند.
خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی بخش هایی از خطبه های برخی مراکز استانی را به شرح ذیل گزارش کرده اند:

**سنندج
امام جمعه سنندج با بیان اینکه باید بخاطر امنیت کشورمان شکرگزار خداوند باشیم، گفت: امنیت و آسایش موجود در ایران نتیجه تلاش شبانه روزی و مجاهدانه دستگاه های اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) است.
ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: در دنیای امروز که پر از آشوب و جنگ است، ایران اسلامی از بالاترین میزان امنیت و آرامش برخوردار بوده و این مهم بسیار ارزشمند است.
وی با بیان اینکه دشمنان هیچگاه از حیله و تفرقه اندازی در کشورمان غافل نبوده اند، افزود: با این وجود نیروها و دستگاه های اطلاعاتی کشورمان به خوبی اوضاع را رصد کرده و امنیت را در بخش ها و نقاط مختلف کشور تامین کرده اند.
امام جمعه سنندج یادآور شد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در کردستان توانستند سال گذشته 18 هسته عملیاتی وابسته به گروهک های تروریستی و تکفیری را منهدم، 100 تن از عناصر این گروه ها را دستگیر و 50 عنصر جذب شده را شناسایی کنند.
ماموستا خدایی ناکید کرد: سربازان گمنام امام زمان و دستگاه های اطلاعاتی همواره با درایت، کوشش و تمهیدات مدبرانه خود، توطئه های دشمنان را خنثی کرده و تلاش آنان برای ایجاد ناامنی در کشور را ناکام گذاشته اند.
خطیب جمعه سنندج در ادامه اشاره ای به سیل اخیر در برخی استان های کشور داشت و افزود: مردم از ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی به سیل زدگان غافل نباشند زیرا کاری خداپسندانه و انسان دوستانه است و در چنین شرایطی نباید هموطنان را فراموش کنیم.

**ارومیه
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: رعایت عفت و حیا از ارکان اساسی تضمین امنیت روانی جامعه است و باید همه اقشار در این خصوص، اهتمام لازم داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: عده ای غرب زده، بی حجابی را در جامعه ترویج می کنند.
وی با تاکید بر اینکه همه باید در مقابل احکام خداوند از جمله حجاب فرمانبردار باشیم، اضافه کرد: مومنان باید از این فرامین تبعیت و برای حفظ و تبلیغ حجاب تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه در جریان سیل وحدت و اتحاد مردمی به خوبی عیان شد، بیان کرد: امیدواریم این روحیه همیشه در منطقه ما حاکم شود و بر علیه بیگانگان نیز یکصدا باشیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با قدردانی از حضور مردم برای کمک رسانی به سیل زدگان گفت: بنیاد مسکن نیز به عنوان یادگار امام راحل، در این جریان عملکرد بسیار مناسبی داشت.
وی با اشاره به وجود نیروهای مسلح متدین و مومن در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: اتحاد بین ارتش و سپاه در دنیا بی نظیر است و امروز هم همانند جنگ تحمیلی با اقتدار ایستادگی می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تبریک روز ارتش به خدمتگزاران در این بخش ادامه داد: کیاست و هوشیاری امام راحل، جایگاه ارتش را تثبیت کرد و حیله های دشمنان را از بین برد.
وی بیان کرد: ارتش نیرویی است که در مسیر امام و رهبری از خودگذشتگی می کند و در جریان سیل مصداق شعار ارتش فدای ملت را دیدیم.

**اصفهان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: راه حل مشکلات کشور در داخل است و نباید به بیگانگان امید داشت.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای بزرگ اصفهان به عهد شکنی دشمن اشاره کرد و گفت: بسیاری از مسوولان این موضوع را فهمیده اند و برخی دیرتر متوجه شدند و هم اکنون فهمیده اند که برمبنای صحبت های بزرگان ما، نباید به دشمن امید داشت و طبق آیات قرآن آنان به پیمان خود پایبند نیستند.
وی با تشکر از تمامی اقشار مردم بابت کمک به سیل زدگان خاطرنشان کرد: در رخدادهای مختلف که نیاز به کمک و یاری رسانی بوده است، اصفهانی ها همواره حضور دارند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آیت ‌الله جزایری امام جمعه اهواز نیز قدردان مردم بود، ادامه داد: ایرانیان انصافا بخوبی به یاری حادثه دیدگان در تمام مناطق کشور از جمله گلستان، خوزستان و پلدختر شتافتند.
آیت الله طباطبایی نژاد با تشکر از سربازان گمنام ادامه داد: باید قدر سربازان گمنام و غیر گمنام را در تمامی قوای نظامی و انتظامی دانست.
وی با بیان اینکه همه دنیا ترامپ را یک دیوانه می دانند، اضافه کرد: آمریکا که ادعای حقوق بشر می کند برابر کشورهایی که می خواستند به سیل زدگان ایران کمک کنند، ایستاد و جلویشان را گرفت.

** ایلام
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: سپاه پاسداران در طول تاریخ انقلاب اسلامی رسالت اصلی خود را در حفاظت و حراست از نظام و انقلاب به خوبی ایفا کرده و تروریست خواندن آن توسط آمریکا در دنیا محکوم است.
حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار امروز در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: دشمنان نظام همواره تلاش کرده اند تا نقش تاثیرگذار این نهاد انقلابی را کم رنگ کنند اما سپاه پاسداران همچنان درخشش خود را حفظ کرده است.
وی افزود: وزارت اطلاعات همواره در طول تاریخ انقلاب امنیت پایداری را نه تنها در کشور بلکه در منطقه ایجاد کرده و در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی همواره پیشقدم بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: هیچ قدرتی سپاه را تضعیف نخواهد کرد و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری با وجود افزایش دشمنی استکبار و شدت آن اما همه اقدامات آنها نفس های آخر را خود را می کشند و کاری از پیش نمی برند.

**بوشهر
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: درهم شکستن بالگردهای متجاوز آمریکایی در صحرای طبس درس عبرتی برای آنها باشد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری درخطبه های نمازجمعه این هفته شهر بوشهر افزود: آمریکا بداند همانطور که در پنجم اردیبهشت ماه سال 1359 که به قصد تجاوز وارد ایران شدند ودر صحرای طبس شن ها آنها را زمینگیر کردند این بار سر کار آنها با سپاه، ارتش و مردم ایران است و خلیج فارس گورستان ابدی آنها می شود.
وی اضافه کرد: نیروهای سپاه و ارتش ایران مایه اقتدار نظام، مردمی و محبوب ترین نیروهای مسلح جهان هستند و در جریان سیل اخیر نیز با تمام توان به صحنه آمده و در حال خدمت رسانی به مردم هستند.
امام جمعه بوشهر با قدردانی از سربازان گمام امام زمام (عج) و وزرات اطلاعات ادامه داد: در فضای امنیتی همه کشورهای متخاصم برنامه هایی برای زمینگیر کردن انقلاب داشتند که یکی از بارزترین آنها ایجاد ناامنی بوده است.
صفایی بوشهری اضافه کرد: با این وجود با بیداری و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) ایران در جهان پرتلاطم امروز دارای امنیتی بی بدیل است.

**بیرجند
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه سیل یکی از آزمون های الهی است، گفت: همیاری دولت و ملت در این آزمون و کاهش آلام سیل زدگان باید ادامه داشته باشد تا همه آنان سامان گیرند.
حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نماز جمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: کاهش آلام و مصیبت های مردم سیل زده نیازمند همکاری پیوسته دولت و ملت است و مهمترین راهکار آن جلوگیری از تشریفات و تجملات و پرداخت های غیرمتعادل و نیز رعایت انضباط مالی است.
وی ادامه داد: در منطقه خراسان بزرگ این ایام را مردم به عنوان برات برای رفتگان طلب خیر می کنند که یک امر ریشه دار دینی است اما در سال های اخیر متاسفانه این مهم از مسیر اصلی خود جدا شده و خیرات با اسراف فراوان به دست نیازمندان واقعی نمی رسد.
حجت الاسلام مختاری افزود: خیرات و مبرات باید به نیازمندان واقعی برسد استان ما جزو استان های محروم است که نیازمند فراوان دارد و علاوه بر این در سیل هزاران خانواده بی خانمان شدند که در این شرایط هزینه ها باید مدیریت شود تا قدری از آلام و مصیبت های سیل زدگان کم شود.

** بجنورد
امام جمعه بجنورد گفت: شعار امسال که رونق تولید تعیین شده نباید در هجمه مشکلات و مسائل سیل به فراموشی سپره شود و ضروری است این مهم به صورت جدی در محافل و گفتمان ها مورد بحث و گفت و گو قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نماز جمعه این هفته مرکز استان که در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون باید تمامی محافل ها تولید فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و حتی تولید فکر را مد نظر داشته و همه افراد باید توان خود را در این مسیر به کار گیرند تا سالی پررونق را در تمامی حوزه ها داشته باشیم.
وی با اشاره به حادثه سیل و خسارات آن، افزود: اقتصاد ریاضتی و دستوری نداریم و تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است.
امام جمعه بجنورد از بانک ها و دستگاه های اجرایی استان خواست تا روند کار فعالان بخش خصوصی را آسان سازی کنند و اظهار داشت: هم اکنون کشور نیاز به تلاش و کوشش بخش خصوصی دارد که باید راه را برای فعالیت این بخش فراهم کرد.
وی افزود: هم اکنون باید با کار و تلاش و رونق تولید خسارت هایی که از نظر اقتصادی در جریان سیل در استان های مختلف کشور رخ داده، جبران کنیم که این امر تلاشی مضاعف را طلب می کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از مردم نیز خواست تا سرمایه و نقدینگی های خود را از حالت رکود خارج کنند و گفت: تورم کنونی ناشی از نقدینگی است و مردم باید پول را صرف کار و تولید کنند و این امر می تواند کشور را از این وضعیت بد اقتصادی نجات دهد.
یعقوبی اظهار داشت: ذخایر پولی باید وارد بازار، کارگاه ها و کارخانه ها شود و تنها در این صورت است که چرخه اقتصادی سلامت خود را بازیافته و علاوه بر اشتغال زایی، تولید و رونق تورم نیز نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه هم اکنون باید فعالان اقتصادی وارد کار و عرصه شوند اظهار داشت: دولت به تنهایی توان اصلاح و سامان دادن چرخه اقتصادی را ندارد، خسارت های سیل و حوادث نیز به این امر افزوده شده است.

** مشهد
امام جمعه مشهد گفت: ظهور حضرت ولی عصر (عج) یک حادثه نیست بلکه یک فرایند است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به پنج مرحله آن اشاره کرده اند.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: فرایند ظهور حضرت مهدی (عج) از جایی آغاز شده و در مراحل دیگر در جایی به اتمام می رسد.
وی اظهار داشت: مرحله نخست و دوم این فرایند با تشکیل انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته آغاز شده است.
وی به 40 سال دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز باید برای تحقق مراحل سوم و چهارم فرایند ظهور حضرت مهدی (عج) یعنی تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی تلاش کنیم.
امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به وقوع سیل اخیر در کشور افزود: این حادثه و کمکهای مردمی در مناطق سیلزده نشان داد که جامعه اسلامی در کشور شکل گرفته است و جوانان به عنوان اعضای جامعه اسلامی در این جریانات نمود پیدا کردند.
وی اظهار داشت: مناظر کمک رسانی در سیل اخیر در هیچ یک از کشورها، ملتها و تاریخ آنان وجود ندارد.
وی گفت: 6 هزار طلبه جوان به عنوان سربازان امام زمان (عج) و هزاران جوان دیگر از سراسر کشور در جریان امداد رسانی سیل و تمیز کردن منازل مردم از گل و لای حضور پیدا کردند و چنان به خدمت رسانی پرداختند که شاید به خانه و خانواده خود اینگونه کمک نکنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی حضور نیروهای کمک رسان مردمی در سیل اخیر کشور را بیشتر از نیرو های مکلف به خدمت رسانی دانست و افزود: این سیل مهربانی و محبت پس از کمک رسانی ها نباید به اتمام برسد، مردم درجریان سیل خانه، دارایی و کسب و کار خود را از دست داده اند لذا مسئولان باید توجه کنند این سیل خدمت و مهربانی ادامه داشته باشد.

**زنجان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت امام زمان(عج) و روز جهانی مستضعفان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، ایجاد هسته‌های مقاومت در گوشه و کنار دنیا و تشکیل حزب جهانی مستضعفان 3 راهبرد امام(ره) و رهبر انقلاب برای نجات مستضعفان است.
حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته، افزود: مستضعفان، ضعیف نیستند بلکه دشمن، آن‌ها را ضعیف نشان داده و در این وضعیت نگه داشته است.
وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی، راهبرد اول برای نجات مستضعفان جهان بود که به رهبری امام خمینی(ره) انجام شد.
خاتمی خاطرنشان کرد: هسته‌های مقاومت نیز در نقاط مختلف دنیا ایجاد شده و به‌رغم سرکوب استکبار، آثار و برکات مبارزه آن ها قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: تشکیل حزب جهانی مستضعفان، مقدمه‌ای برای آمادگی جهت پذیرش حکومت واحد جهانی حضرت ولی عصر(عج) است.
امام جمعه زنجان با اشاره به نامگذاری نیمه شعبان به عنوان روز سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: 40 سال است که استکبار جهانی و ایادی آن با تمام قدرت از هر جنایتی برای نابودی و سقوط نظام جمهوری اسلامی استفاده می کنند اما ایران اسلامی با اقتدار تمام با عداوت‌ها و دشمنی دشمنان مبارزه کرده و در امنیت و آرامش قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: وجود امنیت و آسایش در کشور، حاصل عنایت خداوند، وجود رهبر فقیه و عادل و جامع‌الشرایط و تلاش شبانه‌روزی نیروهای نظامی، انتظامی و به خصوص نیروهای امنیتی است.
خاتمی تصریح کرد: نیروهای امنیتی به عنوان سربازان گمنام امام زمان(عج) بی سر و صدا توطئه‌های گوناگون دشمنان در عرصه‌های مختلف را خنثی کرده و گاهی بر حسب ضرورت، کلیاتی در خصوص اقدامات خود گزارش می‌دهند.
امام جمعه زنجان با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه از روز اول در صف مقدم پاسداری از انقلاب و مبارزه با دشمن قرار داشته است.
وی با بیان اینکه کشوری که خود عامل ایجاد تروریست بوده، سپاه را تروریست معرفی می‌کند تصریح کرد: علت این امر این است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عرصه را در منطقه برای برای جولان ستمگران و اشغالگران به ویژه آمریکا تنگ کرده است.

**شاهرود
امام جمعه شاهرود گفت: کارنامه نیروهای مسلح ایران در مقابله با تروریست ها درخشان بوده و مردم و دولت های منصف منطقه قدردان آن ها هستند.
حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های این هفته جمعه که در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر برگزار شد، افزود : ناراحتی و کینه آمریکا نسبت به سپاه قابل درک است، آن ها می خواستند خاورمیانه جدیدی درست کنند ودر این راه هزینه های گزافی نیز کردند، اما باتلاش سپاه پاسداران و نیروهای محور مقاومت این توطئه خنثی شد.
وی با اشاره به سیلابی شدن برخی نقاط کشور گفت: این حادثه با وجود خسارت بسیار ، درس ها و عبرت هایی نیز برای مردم و مسوولان داشت.
وی همدردی مردم با سیلزدگان را یکی از دستاوردهای این رویداد عنوان کرد و گفت: در حالی که آمریکا می خواست میان مردم ایران دو دستگی ایجاد کند، مردم به یاری آسیب دیدگان آمده و همبستگی خود را نشان دادند.

**زاهدان
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با تاکید بر بهره گیری از فرصت های مرز گفت: استفاده و بهره گیری از فرصت های مرزی این استان برای امرار و معاش مردم منطقه نیازمند همت و تلاش مسئولان استانی و ملی است.
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: باید از فرصت مرزهای سیستان و بلوچستان برای توسعه اقتصادی این استان به خوبی استفاده کرد.
وی بیان کرد: توسعه بازارچه های مرزی، ساماندهی مرز و سوخت به گونه ای که فرصتی برای تجارت و امرار معاش مردم باشد عزم همه مسئولان را می طلبد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: فرصت های زیادی در زمینه کشاورزی، دامداری، صنعتی و غیره در این استان به چشم می خورد که با وجود فعالیت های فراوانی که صورت گرفته اما به نظر می رسد فرصت های فراوانی داریم که هنوز از آنها استفاده نشده است.
امام جمعه زاهدان با اشاره به هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) اظهار داشت: امنیت از ضروری ترین نیازهای یک جامعه است که با توجه به دشمنی های استکبار جهانی برقراری امنیت، حساس تر، سخت تر و پیچیده تر شده.
حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: دشمن برای ضربه زدن به کشور از راههای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استفاده می کند که مسئولیت سربازان گمنام ، دیگر نیروهای امنیتی و انتظامی بسیار تعیین کننده است.

**قزوین
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: اندیشمندان غربی امروز در تحلیل های سیاسی، نظامی و اقتصادی خود اذعان کرده اند که دوران بازگشت به عقب آمریکا فرا رسیده است.
آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قزوین تاکید کرد:اعتماد به نظام سلطه از دیدگاه مقام معظم رهبری حاصل بی اعتمادی به تفکر مهدویت است و کسانی که بر این عقیده مصر هستند بدانند که جهان استکباری روز به روز در حال افول و اضمحلال است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری اظهار داشتند که جوانان در سطح نخست زمینه سازان ظهور قرار دارند و امروز ما شاهد حضور این قشر در مساجد، دانشگاه‌ها ، عرصه تولید، فناوری و سایر محیط های دیگر هستیم که با شور و نشاط و جسارت وارد عمل شده و با کارهای خود مردم میهن اسلامی را امیدوار ساخته اند.

**قم
خطیب نماز جمعه گفت: عده ای احمق درآمریکا مجموعه ای از اقدامات جنون آمیز را انجام دادند که برای منطقه و جهان فاجعه آفرین است.
آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: اعلام انتقال سفارت آمریکا به قدس و توهین به نماد های اسلامی، به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بربلندی های جولان، استمرار مشارکت آمریکا درقتل عام مردم مظلوم منطقه در کشورهای یمن، سوریه، عراق، فلسطین و قرار دادن نام سپاه پاسداران در میان گروه های تروریستی درحالی که این نهاد نیرومند کمر تروریسم را شکست، از جمله اقدامات جنون آمیز آمریکاست که امنیت بین المللی را با خطر مواجه می کند.
وی بیان کرد: آمریکایی ها با غارت منابع کشورهای اسلامی، آنها را تحقیر می کنند به گونه ای که پادشاه سعودی دست زن رئیس جمهور آمریکا را می بوسد و ترامپ آنان را به گاو شیرده تعبیر می کند، ما این گونه تحقیرها را برای ملت های اسلامی نمی پذیریم.
وی با اشاره به این که ارتش آمریکا حامی تروریست است، ادامه داد: آنها می خواهند طرح معامله قرن را اعلام کنند، اما باید بدانند پیشاپیش این طرح و عربده کشی های بی جای آمریکایی ها، به دست امت اسلام ،جبهه مقاومت و سپاه قدرتمند ما، به فضل الهی شکست خواهد خورد.

**کرمان
خطیب جمعه کرمان با محکوم نمودن اقدام وقیحانه سردمداران آمریکا نسبت به سپاه پاسداران گفت : امروز این نهاد مردمی مفتخر به پاسداری از حریم ولایت و انقلاب اسلامی است .
حجت الاسلام احمد شیخ بهائی در آئین این هفته نماز جمعه کرمان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هویت همه چیز را تغییر داد، گفت: در قالب انقلاب اسلامی ملت به هویت اصلی خود برگشت و در کنار ملت، ارتش و سایر نیروهای مسلح نیز به هویت اصلی خود برای حفاظت از منافع و آرمان های ملت برگشت و سپاه افتخار دارد که پاسدار انقلاب اسلامی است.
وی گفت: ترامپ در گذشته از ملت ایران به عنوان ملت تروریست نام برده بود و حالا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گروه تروریستی اعلام کرده و عجیب است که آنها آنچه را که شایسته خودشان است به ما نسبت می دهند.
حجت الاسلام شیخ بهائی با تاکید بر اینکه خداوند متعال دشمنان ما را احمق آفریده است، اظهار داشت: دشمنان می توانستند با تبلیغات خود مردم را به سپاه و بسیج بدبین کنند و از حماقت شان زمانی این کار را انجام دادند که سپاه در خط مقدم خدمت به مردم در جریان سیل بود.
خطیب جمعه کرمان با اشاره به پوشیدن لباس پرافتخار سپاه تاکید کرد: همه ما یک صدا می گوئیم که ما ملت ایران همه سپاهی هستیم.
حجت الاسلام شیخ بهایی با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) فرموده اند هر جا دیدید دو روایت به شما رسید یکی طبق نظر دشمنان و یکی خلاف نظر آنها بود، موردی را اجرا کنید که مخالف نظر دشمنان است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرموده اند هر چه که دیدید دشمن از آن تعریف کرد، در آن بازنگری کنید.
وی یادآور شد: یک زمانی دشمن در این کشور از رنگ سبز حمایت می کرد و یک عده از دشمنان شناخته شده و افرادی نیز سبز شدند و معلوم شد رنگ شیطانی است و اما یک زمانی این رنگ سبز به رنگی تبدیل شده که دشمنان با آن مخالفت کردند و دیدید که در چند ماه گذشته دشمنان چه توطئه هایی علیه سپاه کردند.
امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد: سپاه یک نهاد است و ممکن است افرادی در این لباس نیز اشتباه کنند و این موضوع در هر لباسی ممکن است رخ دهد و در حقیقت روحانیت، سپاه، ارتش، بسیج، دانشگاهیان و دیگر اقشار مدافعان و محافظان اسلام هستند و تبلغیات دشمن اثر نمی کند.
حجت الاسلام شیخ بهایی با بیان اینکه سیل اخیر یک امتحان، بلا و نعمت بود، گفت: این سیل از نظر خسارت های وارده به مردم یک بلا بود اما نعمت این بود که دلها را به هم نزدیک کرد.

**یاسوج
امام جمعه یاسوج با اشاره به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: ارتشیان کشور همچون دیگر نیروهای مسلح در شرایط حساس به طور مؤثر وارد عرصه می شوند.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: یکی از نمونه های بارز این امر ارائه انواع خدمات و امدادرسانی با تمامی توان و امکانات از سوی ارتش به مردم سیل زده استان های گلستان، مازندران، خوزستان و لرستان در ایام نوروز امسال است.
وی با تبریک نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان (عج)، افزود: آن حضرت پس از ظهور با تشکیل حکومت جهانی اهداف و آرمان های تمامی پیامبران را تحقق می بخشد.
امام جمعه یاسوج بیان کرد: پس از ظهور حضرت مهدی (عج) به عنوان منجی عالم بشریت قسط و عدل در دنیا برقرار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی به دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان از همان اوایل پیروزی انقلاب درصدد نابودی و یا منحرف کردن آن بودند.
وی افزود: نیروی مخلص سپاه تمامی دسیسه های شوم دشمنان علیه نظام و انقلاب را در 40 سال اخیر بی اثر کرده است.
امام جمعه یاسوج بیان کرد: سپاه فرزند انقلاب، مدافع دین اسلام، حافظ امنیت کشور و خنثی کننده توطئه های دشمنان علیه نظام و انقلاب است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: به همین دلیل است که دشمنان و به ویژه آمریکا به شدت مخالف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و علیه آن توطئه می کنند.
وی ابراز داشت: آمریکا به عنوان ایجاد کننده و حامی تروریست ها خود را طرفدار حقوق بشر معرفی می کند که این ادعا دروغی بیش نیست.

**خرم آباد
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمام توطئه های آمریکا و استکبار جهانی را در منطقه خنثی کرده و این عملکرد موجب خشم دشمنان شده است.
آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهرستان اظهار داشت: سپاه پاسداران یک نهاد مردمی، انقلابی و الهی است و عملکرد چهل ساله سپاه موجب خشم و عصابنیت دشمن و موجب امید و شادی و عطوفت برای مردم ایران اسلامی شده است.
وی اضافه کرد: دفاع از حریم و حرم برای حفظ ارزش ها و مقدسات همچنین تلاش برای پیشرفت کشور از اقدامات سپاه است.
آیت الله میرعمادی سپاه پاسداران را تهدیدی برای آمریکا و استکبار جهانی و خدمتگذار ملت ایران عنوان کرد.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به میلاد امام زمان (عج) و نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: نیمه شعبان روز امید و عدالت، و امام عصر عدالت گستر جهانی است.
وی بیان کرد: فرهنگ انتظار، فرهنگ عدالت، امید و زمینه ساز مبارازات مردمی در جهان است و به همین دلیل نیمه شعبان روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده است.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: سربازان گمنام چشمان بیدار و محافظان امنیت در کشور هستند و بخش عمده اقدامات امنیتی در کشور مرهون زحمات سربازان گمنام امام زمان(ع) است.
آیت الله میرعمادی اضافه کرد: این سربازان حتی نمی توانند اقدامات خود را برای مردم بازگو کنند که مردم متوجه شوند چه تلاش های گسترده ای برای انقلاب انجام می دهند.
وی افزود: خدمات نیروهای اطلاعاتی در حوزه های مختلف بسیار برجسته است و جای تقدیر و تشکر دارد چراکه گاهی برای انجام یک ماموریت چند شبانه روز جانشان را به خطر می اندازند تا بتوانند موفق شوند.
امام جمعه خرم آباد گفت: دستگاه امنیتی کشور مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی هستند آنها به موقع تهدیدات را خنثی می کنند، در فعالیت مجازی فعالیت گسترده ای دارند تا امنیت را حفظ کنند.

**اراک
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 2 بازوی اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی عرصه ها می باشند.
آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های نماز عبادی، سیاسی جمعه اراک افزود: ارتش و سپاه پاسداران در زمان جنگ در کنار یکدیگر و همراه با ملت ایران با ایستادگی در برابر دشمنان از اقتدار، عظمت و آزادی میهن اسلامی دفاع کرده و در زمان صلح نیز با حضور در عرصه های مختلف خدمت رسانی به مردم و کشور را در دستور کار خود قرار داده اند.
وی ادامه داد: در قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، 9 اصل شامل هفت اصل در حمایت از ارتش و 2 اصل در حمایت از سپاه پاسداران آمده است و وظایف این نهادها را در زمان جنگ و صلح مشخص کرده است.
امام جمعه اراک گفت: آمریکا چگونه و با چه مجوزی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و نیروی نظامی یک کشور را که در قانون اساسی با عظمت از آن یاد شده، تروریست اعلام می کند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: ملت ایران اسلامی نیروی نظامی را به عنوان نیروهای امین و خدمتگزار کشور دوست داشته و همراه و همگام با یکدیگر در راستای کاهش مشکلات سیل زدگان تلاش می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضمن تشکر از مردم این استان در کمک به سیل زدگان استان های لرستان و خوزستان افزود: 30 میلیارد ریال تا کنون توسط مردم این استان به سیلزدگان کمک شده است.

**ساری
امام جمعه موقت ساری گفت : آمریکا با تهمت تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر بیچارگی و درماندگی خود صحه گذاشت.
حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : تهمت به سپاه تهمت به مردم است و دیدیم که شهروندان غیور شهرهای کشور در حالی که مزین به لباس فرم سپاه بودند با راهپیمایی چه پاسخ دندان شکنی به استکبار جهانی دادند.
وی دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران را به عموم مردم تبریک گفت و ادامه داد : مبارزه با گروهک های تروریستی که توسط آمریکا حمایت می شدند هرگز از حافظه شهروندان حذف نخواهد شد.
خطیب جمعه ساری گفت : باز هم همه دنیا شاهدند که پرونده داعش جنایتکار که تمام کشور های همسایه را دستخوش جنایات هولناکش کرده بود توسط سپاه پاسداران بسته شد.
او افزود : تهمت ناروای آمریکا به سپاه غیر قابل انتظار نبود ، زیرا همه نقشه های شیطانی او توسط سپاه ، ارتش و سایر نیروهای نظامی با شکست مواجه شد.
قاسمی گفت : آمریکا و همپیمانانش بدانند که پیمان اخوت مردم با سپاه یک عهد الهی و ولایی است و هیچ قدرت شیطانی قادر به گسستن آن نیست.

**همدان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: توان دولت برای سازندگی و بازسازی مناطق سیل زده کشور کافی نیست و مردم همچنان مسئولان را یاری کنند‌.
حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان اظهار داشت: تاکنون امداد رسانی مردم به مناطق سیل زده کشور خوب و قابل قدردانی است؛ به ویژه مردم همدان دلسوزانه و صادقانه یاریگر حادثه دیدگان بودند.
وی خواستار استمرار کمک های مردمی شد و افزود: بودجه و توان دولت برای آبادی و ساختن شهر و روستاهای آسیب دیده محدود بوده و شایسته است کمک های مردمی قطع نشود.
امام جمعه همدان روز ارتش را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: ارتش روحیه خدمتگذاری و مردمی بودن خود را در گرفتاری های سیل اخیر دوباره ثابت کرد و نشان داد این نیروی مخلص برای نجات جان مردم در هر شرایطی آماده جانفشانی است.
وی با اشاره به اعیاد شعبانیه خواستار توجه ویژه مردم دارالمومنین و برگزاری جشن های باشکوه این ایام و نمود اجتماعی بیشتر و بهتر این اعیاد اسلامی شد.
حجت الاسلام شعبانی بیانیه گام دوم انقلاب را زمینه ساز حضور امام زمان (عج) دانست و گفت: جوانان در این راستا نقش ویژه ای دارند و لازمه اینکار تربیت شدن این قشر در مکتب اسلام است.
وی اظهار داشت: در کنار تربیت و رشد دینی باید نیازهای جوانان مرتفع شود که اشتغال بزرگترین نیازمندی این قشر است.
خطیب جمعه همدان گفت: مسئولان برای حل مشکلات بیکاری، ازدواج و مسکن جوانان باید تدابیری اندیشیده و گره از مشکلات آنان باز کنند.
1596

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403