امام جمعه بجنورد: رونق تولید در هجمه مشکلات سیل گم نشود


امام جمعه بجنورد: رونق تولید در هجمه مشکلات سیل گم نشود

بجنورد- ایرنا- امام جمعه بجنورد گفت: شعار امسال که رونق تولید تعیین شده نباید در هجمه مشکلات و مسائل سیل به فراموشی سپره شود و ضروری است این مهم به صورت جدی در محافل و گفتمان ها مورد بحث و گفت و گو قرار گیرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نماز جمعه این هفته مرکز استان که در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون باید تمامی محافل ها تولید فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و حتی تولید فکر را مد نظر داشته و همه افراد باید توان خود را در این مسیر به کار گیرند تا سالی پررونق را در تمامی حوزه ها داشته باشیم.
وی با اشاره به حادثه سیل و خسارات آن، افزود: اقتصاد ریاضتی و دستوری نداریم و تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است.
امام جمعه بجنورد از بانک ها و دستگاه های اجرایی استان خواست تا روند کار فعالان بخش خصوصی را آسان سازی کنند و اظهار داشت: هم اکنون کشور نیاز به تلاش و کوشش بخش خصوصی دارد که باید راه را برای فعالیت این بخش فراهم کرد.
وی افزود: هم اکنون باید با کار و تلاش و رونق تولید خسارت هایی که از نظر اقتصادی در جریان سیل در استان های مختلف کشور رخ داده، جبران کنیم که این امر تلاشی مضاعف را طلب می کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از مردم نیز خواست تا سرمایه و نقدینگی های خود را از حالت رکود خارج کنند و گفت: تورم کنونی ناشی از نقدینگی است و مردم باید پول را صرف کار و تولید کنند و این امر می تواند کشور را از این وضعیت بد اقتصادی نجات دهد.
یعقوبی اظهار داشت: ذخایر پولی باید وارد بازار، کارگاه ها و کارخانه ها شود و تنها در این صورت است که چرخه اقتصادی سلامت خود را بازیافته و علاوه بر اشتغال زایی، تولید و رونق تورم نیز نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه هم اکنون باید فعالان اقتصادی وارد کار و عرصه شوند اظهار داشت: دولت به تنهایی توان اصلاح و سامان دادن چرخه اقتصادی را ندارد، خسارت های سیل و حوادث نیز به این امر افزوده شده است.
وی از دستگاه های اجرایی و مسئولان خواست تا هم اکنون در روند کار سخت گیری نداشته باشند و افزود: فعالان اقتصادی نباید برای گرفتن یک موافقتنامه یکسال صبر کنند بلکه باید این روند به روز شود.
3007/5132

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا