ملت ایران قدرتمندانه تر از همیشه در برابر دشمنان ایستاده است


ملت ایران قدرتمندانه تر از همیشه در برابر دشمنان ایستاده است

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت: امروز ملت ایران قدرتمندانه تر از همیشه با اتکا به قرآن ، عترت و تمام توان خود در برابر دشمنان ایستاده است.

به گزارش ایرنا آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با تبریک فرار رسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد باسعادت امام عصر (عج) افزود: انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور است و کسی که خودش را منتظر می داند باید تلاش کند تا احکام الهی در جامعه پیاده شود و در برابر فساد بایستد.
وی ادامه داد:نیمه شعبان روز جهانی مستضعفان است و امام(ره) و مقام معظم رهبری نیز همواره بر این نامگذاری تاکید داشته اند چرا که انقلاب اسلامی مقدمه حکومت جهانی ولیعصر(عج) و انتظار فرج بالاترین عبادات است.
وی اضافه کرد: سلطه گری و بی عدالتی با ظهور امام زمان (عج ) از بین می رود و برای رسیدن به این انقلاب اگر خود را منتظر می دانیم باید تلاش کنیم تا مقدمات تمدن نوین اسلامی که همان روز جهانی مستضعفان است تحقق یابد که لازمه آن عمل به دستورات قرآن و اجرایی شدن دستورات اسلامی است.
حسینی همدانی گفت: منتظر باید اهل تقوی باشد و به دستورات خداوند توجه کند که از برکات نظام اسلامی توجه به قرآن است.
وی تاکید کرد که در تمام صفحات قرآن کریم دشمن شناسی درون و بیرون به ما یاد داده شده است.
خطیب جمعه کرج با بیان اینکه قدم اول آن روز موعود با انقلاب اسلامی برداشته شده است ، اظهار داشت: پس باید روش و سبک زندگی ما نیز در مسیر تشکیل حکومت جهانی باشد.
وی افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، صدای ما آرام آرام به گوش جهانیان به خصوص مستضعفان رسید که پس از آن هجمه عظیمی از سوی دشمنان علیه ما شکل گرفت و در حال گسترش است.
حسینی همدانی ادامه داد: بیداری اسلامی و انسجام ملت های مسلمان و غیر مسلمان و تشکیل گروه های مبارز برای ریشه کن کردن ظلم قدم دیگری است که برای تحقق وعده خداوند است.
وی گفت: پیروزی بزرگ و برقراری عدالت در تمام عالم تنها به دست امام زمان (عج) شکل خواهد گرفت و محقق می شود.
حسینی همدانی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان گام نخست تحقق انقلاب مهدی موعود(عج) طی چهل ساله گذشته دشمنان با تمام قوا به مبارزه با اسلام و شیعه پرداختند.
خطیب جمعه کرج اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با قاریان برجسته بین المللی مطرح کردند که دشمنان نفس های آخرشان را می کشند.
وی گفت : رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با قاریان بر این نکته که انقلاب اسلامی مقدمه ظهور است، تاکید داشتند.
امام جمعه کرج گفت: اسلام ناب اسلامی است که سلطه گران از آن بترسند نه اینکه به وسیله آن برای از بین بردن دیگران، با استکبار شریک و همکار شوند، اسلام عربستانی که با قدرت های پلید منطقه شریک شود و دستش به خون مظلومان آغشته است، اسلام نیست.
حسینی همدانی افزود: اسلامی که مستضعفان به آن امیدی نداشته باشند، اسلام نیست، انقلاب ما که در مسیر انقلاب حضرت حجت (عج ) است و دشمنان چه از طریق داخلی و چه از طریق فشارهای خارجی سعی می کنند تا به ما فشار آورده تا در آرمان های انقلاب و نظام ما نقوذ کنند.
وی گفت: اگر دست از حمایت از مستضعفان و مقابله با استکبار کشیده شود دیگر این انقلاب اسلامی نخواهد بود، تا زمان حضور حضرت حجت (عج ) ملت ایران در مسیر آرمان های والای انقلاب خستگی ناپذیر خواهدا بود.
امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به بیاینه گام دوم انقلاب اشاره و اظهار داشت: در این بیانیه رهبری معظم انقلاب به جوانان مومن و انقلابی و تمامی اقشار جامعه تذکر داشته اند که اجازه ندهند که مساله انتظار در معرض تحریف قرار گیرد.
حسینی همدانی افزود: در این بیانیه مطرح شده که ماموریت اصلی جوانان ایجاد تمدن نوین اسلامی است و اینکه مسیرانقلاب باید به گونه ای باشد که به انقلاب امام زمان(عج) برسد.
وی ادامه داد: در این مسیر سنگ اندازی هایی نیز صورت می گیرد که لازمه کسانی که در این مسیر حرکت می کنند این است که صبور باشند.
نماینده ولی فقیه در البرز در ادامه به بارندگی های اخیر کشور اشاره کرد و بیان داشت: نخست وزیر ملعون رژیم صهیونیستی یک لیوان برداشت و مدعی شد که در آینده نزدیک قومیت ها در ایران به خاطر این یک لیوان با یکدیگر درگیر می شوند.
وی افزود: اما امروز به لطف خداوند سراسر ایران سرسبز است، این به برکت خداوند متعال بود که از اهل ایمان در برابر دشمنان دفاع می کند، کمبود آب جبران شد.
امام جمعه کرج گفت: اگر چه عده ای می گویند که مدیریت ما بود که رودخانه و تالاب ها پر شدند اما
باید بپذیریم که برکت و لطف خداوند بوده است.
** تمام ارتش آمریکا به عنوان ترویست اعلام شود
حسینی همدانی به بخشی از سخنان خطبه های هفته گذشته خود اشاره کرد و گفت: زمانی که آمریکا سپاه را به عنوان تروریست اعلام کرد ما نیز بیان کردیم که تمام ارتش آمریکا باید تروریست اعلام شود که برخی رسانه ها، این موضوع را به بخشی از ارتش آمریکا اطلاق کردند.
وی تاکید کرد که باید تمام ارتش آمریکا به عنوان تروریست در جهان معرفی شود.
حسینی همدانی در ادامه به موضوع کودتا در سودان اشاره کرد و بیان داشت: این کودتا نتیجه اعتماد به آمریکا و دشمنان بوده و یکی از جلوه های درس آموزی برای سیاستمداران و مسئولان است.
وی ادامه داد: حرکت و انقلاب جدیدی از سمت آفریقا شروع شده که این حرکت برای عربستان و کشورهای مرتجع منطقه و دوستداران عربستان تهدید جدی است و با کودتا در سودان یک اقدام پیشگیرانه کردند.
امام جمعه کرج گفت: با وجود اینکه عمر البشیر از مبانی سیاست خارجی خودش عقب نشینی کرد و وارد مذاکره با آمریکا شد و به عربستان اعتماد کرد لیکن نتیجه این اعتماد به سقوطش انجامید.
نماینده ولی فقیه در البرز افزود: این موضوع درس بزرگی برای برخی سیاستمداران است که به دشمنان اعتماد نکنند.
**تلاش های سربازان گمنام امام زمان (عج) جای قدردانی دارد
حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به یکم اردیبهشت روز سربازان گمنام امام زمان (عج) اشاره کرد و اظهارداشت: کسانی که با تمام سختی ها و با اخلاص تمام از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی و حتی برون مرزی دفاع می کنند تا آرامش و امنیت را برای کشور فراهم شود تلاش های آنان جای قدردانی دارد.
وی ادامه داد: دوم اردیبهشت ماه 58 سالروز فرمان تاریخی امام(ره) برای تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ماموریت نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای انقلاب است و امروز ما قدردان سپاه هستیم.
امام جمعه کرج گفت: سپاه در آن مقطع به گونه ای عمل کرد که امام (ره) فرمودند که ای کاش من نیز سپاهی بودم و رهبری معظم انقلاب نیز از سپاه به عنوان دستگاه برجسته که در خط مقدم مواجه دشمنان است تشکر کرده اند.
وی به فرا رسیدن پنجم اردیبهشت ماه آغاز هفته کار و کارگر اشاره کرد و افزود: کارگران یکی از مهم ترین ارکان پیشرفت کشور هستند که امام (ره) آنها را به عنوان ستون فقرات یاد کرده که تلاش می کنند تا چرخه تولید و اقتصاد کشور از کار نیفتد.
حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسم روز جوان در استان البرز اشاره و خاطر نشان کرد: از تمام دستگاه هایی که در برگزاری این مراسم شرکت داشتند تشکر می کنیم.
وی بیان داشت: مسئولانی که در این مراسم شرکت نکردند که به طور حتم کار مهمتری داشتند یا جوانان دغدغه اصلی آنها نبوده اند.
آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: عده ای سیاسی فکر کردند و متوجه نشدند که اشتباه فکر می کنند، دستگاهی که مربوط به جوانان است در این مراسم شرکت نداشت و کمکی نیز نکرد، این فرصت را نادیده گرفتند و این حرکات از ذهن مردم پاک نخواهد شد.
7414/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی