خیاط خودت باش


خیاط خودت باش

نمی‌دانم شما هم یادتان هست یا نه اما خیلی نمی‌گذرد از زمانی که مادرها و مادربزرگ‌ها دست به قیچی بودند نوشته خیاط خودت باش اولین بار در روچی. پدیدار شد.

خیاط خودت باشخیاط خودت باشخیاط خودت باشخیاط خودت باش
امتیاز خود را ثبت کنید

نمی‌دانم شما هم یادتان هست یا نه اما خیلی نمی‌گذرد از زمانی که مادرها و مادربزرگ‌ها دست به قیچی بودند و به هر مناسبتی که می‌شد، خود با دوخت پارچه و طراحی الگو، لباسی زیبا برای خود و دیگر اعضای خانواده تهیه می‌کردند. خیلی از آن روزها نمی‌گذرد؛ منظورم دورانی است که کمتر کسی به فکر خرید لباس می‌افتاد و نهایت بازار رفتن مردم به تهیه پارچه مورد نیاز خلاصه می‌شد اما به مرور زمان این سنت نیکو جای خود را به خرید لباس آماده داد و کمتر کسی این روزها برای دوخت لباس مورد نیاز خود زمان می‌گذارد. اما به واقع چرا مادرها و مادربزرگ‌ها زمان خود را صرف خیاطی و تهیه الگوی لباس می‌کردند؟ مگر خرید لباس آماده چه ایرادی دارد؟

مجله‌های بوردا یادتان هست؟

بعید می‌دانم متولد دهه پنجاه و شصت باشید و تصویری از مجله بوردا در ذهن نداشته باشید که معمولا میان آن هم پر شده بود از تکه‌های روزنامه که برای تهیه الگو مورد استفاده قرار می‌گرفت. مجله‌هایی با انواع و اقسام لباس‌های مجلسی و خانگی آن هم برای زن، مرد و تمامی سنین. من که یادم نمی‌رود الگوی مانتو مدرسه‌ام را مادرم از همین مجله بوردا برمی‌داشت! البته نه این که مجله بوردا الگوی مانتو داشته باشد، بلکه مادر من با سلیقه تمام پیراهن‌های کودکانه را با کمی تغییر به مانتو مدرسه تبدیل می‌کرد که به نوعی در میان تمامی هم‌شاگردی‌هایم تک بود. باز هم این سوال برایم مطرح می‌شود چرا دیگر مادرها و مادربزرگ‌ها خیاطی نمی‌کنند؟

خیاط خودت باشکاهش هزینه با خیاطی در خانه

البته دیگر گذشت زمانی که تنها بانوان پای چرخ خیاطی می‌نشستند و باید گفت این روزها زن و مرد بدون هیچ تفاوتی می‌توانند هنر خیاطی را در منزل آموخته و انجام دهند، اما لزوم این کار چیست؟ آیا منطقی نیست که بزرگترها به سمت خرید لباس آماده بروند و زمان خود را طرف طراحی الگو یا خیاطی نکنند؟ باید بگوییم خیر، بهتر نیست! می‌دانید چرا؟ زیرا این روزها قیمت لباس آنچنان افزایش یافته است که خرید یک دست لباس ساده می‌تواند تمامی حقوق یک ماه کارمندان را به خود اختصاص دهد تازه آن هم در شرایطی که خریدار محترم قصد پوشیدن برندهای معروف را نداشته باشد به خرید لباس‌های متوسط و گاها بی‌کیفیت نیز اکتفا کند.

از طرف دیگر بسیاری از لباس‌های موجود در بازار، وارداتی هستند و هر روز با افزایش قیمت ارز، ارزشی چند برابر پیدا کرده و جیب بسیاری از خریداران را خالی می‌کنند. به همین دلیل است که می‌گوییم شاید بازگشت به سنت قدیمی خیاطی در خانه بتواند علاوه بر صرفه اقتصادی بسیار عالی، حتی گاه به مرحله درآمدزایی نیز برسد.

خیاط خودت باش

هر آنچه می‌خواهید به خودتان بستگی دارد

کافی است سری به بازار بزنید و ویترین مغازه‌ها را مشاهده کنید، آن وقت است که خواهید دید لباس‌هایی به نمایش گذاشته شده‌اند که نه کیفیت لازم را دارند، نه قیمت مناسب را و نه با ظاهری شکیل خودشان را معرفی می‌کنند. در واقع اصلا لازم نیست در این مورد با شما صحبت کنم زیرا حتما شما حین گشت و گذار در میان مغازه‌ها با چنین اجناسی رو به رو شده‌اید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توانم برای خیاطی در منزل نام ببرم این است که شما می‌توانید پارچه‌ای را انتخاب کنید که تمام با سلیقه شما همخوانی داشته و جنسی مطابق با نیاز شما داشته باشد. از طرف دیگر شما می‌توانید با کمک الگوهای سایت روچی دقیقا مدلی را برای دوخت لباس انتخاب کنید که نیاز شما را برآورده سازد و شما را از شر انواع و اقسام لباس‌های نه چندان زیبایی که این روزها در بازار خود نمایی می‌کنند، خلاص کند.

از طرف دیگر بسیاری از افراد دارای اندامی منحصر به فرد هستند و لباس‌های آماده برایشان مناسب نیست به همین دلیل دوخت لباس در خانه می‌تواند نیاز آنها را برآورده کند و زیبایی را به آنها هدیه دهد.

آیا دوخت لباس در خانه آسان است؟

شاید خیلی از شما این تصور را داشته باشید که دوخت لباس در خانه به این راحتی‌ها هم نیست و نیاز به آموزش و الگو دارد اما من به شما می‌گویم خیاطی در خانه دقیقا به همین راحتی است که در مورد آن صحبت می‌کنیم. مگر خیاطی چه چیزی لازم دارد؟ آموزش؟ الگو؟ پارچه؟ مربی؟ همه این‌ها به راحتی در کنار شما خواهند بود و شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه آنها را در کنار خود داشته باشید. می‌پرسید چگونه؟ در ادامه برایتان می‌گویم.

خیاط خودت باش

بازار آنلاین پارچه و ملزومات

خیلی سریع می‌روم سر اصل مطلب. شما می‌توانید با دانلود یک نرم افزار یا مراجعه به یک سایت تمام آنچه را که برای خیاطی در منزل احتیاج دارید، تهیه کرده و خیاط خودتان باشید. سایت و نرم افزار روچی یکی از معتبرترین‌ها در دنیای خیاطی و فروش آنلاین پارچه متری و عمده است و شما به راحتی این امکان را به دست می‌آورید تا با مراجعه به آن در ابتدا پارچه مورد نظر خود را خریده و درب منزل تحویل بگیرید. یکی از مهمترین ویژگی‌های این سایت این است که روچی در پارچه‌های خود سلیقه مخاطب را مدنظر قرار داده و با ارائه انواع و اقسام پارچه‌ها، با کیفیت و قیمت‌های متنوع این امکان را به شما می‌دهد تا بر اساس نیاز خود خرید کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

نکته دوم وجود الگوهای متنوعی است که شما را در دوخت یک لباس مناسب یاری می‌کند. شما می‌توانید با توجه به تنوع نمونه کارها و مدل‌های موجود در روچی، الگوی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سایز مورد نیازتان را دریافت کنید.

نکته بعدی که البته اهمیت بسیاری نیز دارد آموزش خیاطی آنلاین بوده که روچی آن را نیز برایتان تدارک دیده است به این نحو که شما می‌توانید از طریق سایت و اپلیکیشن روچی آموزش‌های لازم خیاطی را دریافت کرده و در منزل خود به یک خیاط حرفه‌ای تبدیل شوید.

پس پیشنهاد می‌کنم پیش از هر چیز سری به سایت و اپلیکیشن روچی بزنید و آنچه نیاز دارید را تهیه کنید. چه چیز بهتر از آنکه شما در منزل نشسته و پارچه، الگو، مدل و آموزش مورد نیازتان را به راحتی دریافت کنید و از زمان و هزینه خود جهت خرید لباس بکاهید؟ روچی را امتحان کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام از مصرف انرژی بالایی برخوردار خواهد بود