نخستین کالبدشکافی از گوشی گلکسی فولد؛ نمایشی از طراحی پیچیده و باتری دو سلولی


نخستین کالبدشکافی از گوشی گلکسی فولد؛ نمایشی از طراحی پیچیده و باتری دو سلولی

بدون شک یکی از مهم‌ترین خبرها در روزهای اخیر در حوزه فناوری و دستگاه‌های هوشمند انتشار نخستین نمونه‌ها از گوشی گلکسی فولد سامسونگ است. فارغ از تمامی حواشی که در طی روزهای اخیر در مورد عملکرد نمایشگر این گوشی تاشو منتشر شده است، گروهی از دیگر سایت‌های خبری توانسته‌اند به کالبدشکافی آن بپردازند و به اطلاعاتی جدید در مورد اجزای سخت افزاری آن دست...

بدون شک یکی از مهم‌ترین خبرها در روزهای اخیر در حوزه فناوری و دستگاه‌های هوشمند انتشار نخستین نمونه‌ها از گوشی گلکسی فولد سامسونگ است. فارغ از تمامی حواشی که در طی روزهای اخیر در مورد عملکرد نمایشگر این گوشی تاشو منتشر شده است، گروهی از دیگر سایت‌های خبری توانسته‌اند به کالبدشکافی آن بپردازند و به اطلاعاتی جدید در مورد اجزای سخت افزاری آن دست پیدا کنند.

اگرچه سامسونگ در نظر دارد اولین نسخه‌ها از گوشی گلکسی فولد خود را در تاریخ 26 آوریل (6 اردیبهشت) به دست کاربران برساند، اما به تازگی گروهی از سایت‌های خبری توانسته‌اند به نمونه‌های اولیه از این دستگاه‌ها دسترسی پیدا کنند. بخشی از این منابع خبری سعی کرده‌اند با کالبدشکافی از این گوشی هوشمند به اطلاعات تازه‌ای در مورد ویژگی‌های سخت افزاری آن دست پیدا کنند.

نخستین کالبدشکافی از گوشی گلکسی فولد؛ نمایشی از طراحی پیچیده و باتری دو سلولی

جداکردن دو پنل اصلی و پشتی از گوشی گلکسی فولد نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین چالش‌های سامسونگ برای تولید این گوشی تاشو ترکیب فلز و پلاستیک با یکدیگر بوده است. از سوی دیگر بر کسی پوشیده نیست که تولید یک لولای منعطف برای تاشدن نمایشگر اصلی این محصولات کاری سخت بوده است. به ویژه اینکه این لولاها باید دارای استحکام بالایی باشند تا پس از باز و بسته شدن‌های پیاپی همچنان بتوانند عملکرد مناسب خود را حفظ کنند.

تصاویر منتشر شده از کالبدشکافی گوشی گلکسی فولد، تلاش بیش از اندازه سامسونگ برای قراردادن اجزای مختلف این اسمارت فون بر روی دو محفظه جداگانه را نشان می‌دهد. مدارهای الکترونیکی استفاده شده در هرکدام از این دو محفظه به صورت کاملاً جداگانه طراحی شده‌اند تا امکان تاشدن نمایشگر 117.9 میلی متری آن بدون اینکه به اجزای داخلی آسیب برسد ممکن باشد.

سامسونگ گوشی گلکسی فولد را به صورت رسمی در ماه ژانویه گذشته معرفی کرد اما تنها یک هفته قبل، امکان خرید آن در مرحله پیش‌فروش فراهم شد و عرضه آن نیز قرار است در هفته آینده رخ دهد. همانطور که سامسونگ در مراسم معرفی این گوشی هوشمند اعلام کرد، دو باتری جداگانه وظیفه فراهم کردن انرژی لازم برای اجزای مختلف آن را برعهده دارند. این دو باتری به صورت مجموع ظرفیت 4380 میلی آمپر ساعتی را فراهم می‌کنند. تصاویر زیر به خوبی این دو سلول را در کنار یکدیگر به نمایش در می آوردند.

نخستین کالبدشکافی از گوشی گلکسی فولد؛ نمایشی از طراحی پیچیده و باتری دو سلولی

نخستین کالبدشکافی از گوشی گلکسی فولد؛ نمایشی از طراحی پیچیده و باتری دو سلولی

همانطور که سامسونگ ادعا کرده بود نمایشگر اصلی این گوشی دارای ضخامت بسیار کمی است و صفحه پلاریزور انتخاب شده برای آن در حدود 45 درصد از تمامی صفحات موجود بر روی دیگر نمایشگرهای این شرکت باریک‌تر است. این صفحات برای ایجاد تغییر در جهت تابش نور صفحات نمایش به کار گرفته می‌شود. در مجموع می‌توان گفت که قطعات سخت افزاری طراحی شده برای این اسمارت فون بیش از هرچیز ما را به یاد اجزای گوشی‌های سری نوت سامسونگ می‌اندازد. باید دید که آیا سامسونگ در آینده نزدیک به سمت استفاده از نمایشگرهای تاشو در تمامی محصولات بالارده خود حرکت خواهد کرد یا خیر. مسیری که هواوی چندی پیش گذر از آن را تایید کرد.

در میان تصاویری که تاکنون از کالبدشکافی این گوشی تاشو منتشر شده است، هنوز نمی‌توان نمایی نزدیک و دقیق از لولای طراحی شده برای نمایشگر تاشو مشاهده کرد. به نظر می‌رسد باید همچنان منتظر انتشار تصاویر بهتر و دقیق‌تری از کالبدشکافی این گوشی هوشمند باشیم. مطمئناً در طی روزهای آینده و با آغاز عرضه رسمی این گوشی‌های هوشمند شاهد انتشار تصاویر دقیق‌تری از این اسمارت فون خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج