ارسال پنجمین محموله از کمک های مردمی گیلان به مناطق سیل زده


ارسال پنجمین محموله از کمک های مردمی گیلان به مناطق سیل زده

رشت - ایرنا - مدیرعامل هلال احمر گیلان از ارسال پنجمین محموله کمک های مردمی از سوی این جمعیت به مناطق سیل زده کشور خبر داد.

مهدی ولی پور عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: یک کامیون با بیش از پنج تن از کمک های مردمی جمع آوری شده شامل برنج ،حبوبات، قند، کنسروجات، ماکارونی ، رب، چای، روغن، خرما و ... توسط هلال احمر گیلان به منطقه سیل زده ایلام ارسال شده است.
وی اظهار داشت: مردم گیلان تاکنون دو میلیارد و 495 میلیون ریال از کمک های نقدی را به سیل زدگان اهدا کردند که این کمک ها به جز کمک هایی است که گیلانی ها بصورت مستقیم به حساب 99999 هلال احمر و با کد دستوری #112*780* واریز کردند.
وی از مردم نوع دوست استان گیلان که هلال احمر را پشتوانه و امانتداری لایق دانسته و کمک های نقدی خود را از طریق واریز به حساب های جمعیت و کمک های غیرنقدی خود را از طریق شعب و پایگاه های هلال احمر اهدا می کنند، قدردانی کرد.
ولی پور خاطر نشان کرد: کمک های غیر نقدی مورد نیاز مردم سیل زده شامل اقلام بهداشتی (مایع دستشویی، صابون، مایع ظرفشویی، ست بهداشتی و لباس ) مواد غذایی ( آب معدنی ، برنج ، روغن ، حبوبات ، قند و شکر ، رب و چای ، خرما و کنسروجات و کمپوت ، اقلام زیستی ( انواع وسایل گرمایشی ، پتو ، فرش و زیر انداز) است.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از 26 اسفند ماه سال 97 در مازندران شروع شد و تا دوم فروردین ماه امسال ادامه داشت، سبب طغیان رودخانه ها در مناطق مرکزی و شرقی این استان شد و به 9نقطه شهری و بیش از 170 روستا در بخش های مختلف خسارت زد.
در روزهای آغازین سال جدید هم بارش بیش از 300 میلیمتر باران در 35 ساعت که با آب ناشی از برف ذوب شده قبلی توامان شد، باعث سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان و طغیان رودخانه ها شد بطوریکه ابتدا شهر گنبد را به زیر آب برد و سپس روانه شهرها و روستاهای شمالی و غربی استان شد.
پنجم فروردین ماه نیز جاری شدن سیلاب در دروازه قرآن شیراز و برخورد خودروها با یکدیگر در محور ورودی شمال این کلانشهر، ده ها کشته و مصدوم برجای گذاشت.
از سوی دیگر بارندگی های شدید در مناطق بالادست حوضه های کارون، دز و کرخه طی دو هفته اخیر سبب آبگرفتگی روستاها و شهرهای حاشیه این رودخانه ها در شهرستان های دشت آزادگان، شوش، حمیدیه، شوشتر، اهواز و کارون شده است.
همزمان با آغاز موج دوم بارش‌های فروردین، بسیاری از شهرهای و روستاهای استان لرستان نیز درگیر سیلاب‌ شدند. شهرهایی مانند پلدختر،‌ دورود، خرم‌آباد،‌ الیگودرز و ... در محاصره سیل قرار گرفتند.
7286/2007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!