اطلاعیه شماره 15 جمعه مورخ 98/01/30


اطلاعیه شماره 15 جمعه مورخ 98/01/30
اطلاعیه شماره 15 جمعه مورخ 98/01/30

عبور متناوب سامانه های بارشی طی امروز جمعه تا شنبه و از بعد از ظهر یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده، با بارش باران و در برخی نقاط رگبار باران همراه می باشد، در نواحی سردسیر و کوهستانی غرب و شمال غرب بخصوص جاده های کوهستانی البرز بارش برف ، وزش باد و در نیمه شمالی کشور، کاهش قابل ملاحظه دما بین 5 تا 7 درجه سلسیوس پیش بینی می شود. بر این اساس وضع هوا به شرح زیر پیش بینی می شود:

از بعدازظهر جمعه تا ظهر شنبه مورخ 98/01/31: بارش باران و برف در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات جنوبی گیلان، بعد ازظهر شنبه رگبار باران گاهی با وزش باد شدید در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ( بارش تجمعی بین 10 تا 25 میلیمتر برآورد می شود).
از اوایل شب یکشنبه و طی روز دوشنبه 98/02/02: بارش باران و برف و وزش باد در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، دامنه های البرز درشمال استانهای قزوین، البرز و تهران، و بارش باران در استانهای گیلان و مازندران (بیشترین مقدار بارش تجمعی مورد انتظار در جنوب آذربایجان غربی و شمالغرب کردستان بین 30 تا 60 میلیمتر و در سواحل گیلان و ارتفاعات البرز بین 20 تا 40 میلیمتر). از روز دوشنبه بتدریج با تشدید جریانهای شمالی، بارش باران در سواحل و بارش برف در ارتفاعات شمالی البرز تشدید می شود.
توصیه های هواشناسی:
طی یکشنبه شب تا صبح سه شنبه به سبب بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی، شمال غرب و دامنه های البرزغربی، لغزندگی، کاهش شدید دید به سبب مه در جاده های کوهستانی البرز و شمالغرب پیش بینی می شود که سبب ترافیک و اختلال، در تردد جاده ای می شود.
از یکشنبه تا پنجشنبه موج کاهش نسبی دما بین 5 تا 7 درجه سلسیوس از شمالغرب تا شمالشرق کشور پیش بینی میشود که کاهش دما در استانهای شمالغرب، تهران، استانهای مرکزی کشور و سواحل دریای خزر طی صبح دوشنبه تا سه شنبه و در شمالشرق و شرق صبح سه شنبه تا پنجشنبه خواهد بود.
با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه در شمالغرب، غرب و جاده های کوهستانی البرز و شرایط جوی مخاطره آمیزشامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، به هموطنان عزیز توصیه میشود ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری به مناطق شمالی و شمالغرب کشور، با آگاهی از وضع هوای مسیر و رعایت نکات ایمنی، ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند. همچنین بارشهای بهاری گاهی با تشدید بارش و همراه با رگبار باران است و بر این اساس در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بخصوص روز دوشنبه در مسیرهای ساحلی دریای خزر پیش بینی میشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی