بیوگرافی جدید پوریا پورسرخ


بیوگرافی جدید پوریا پورسرخ روژان: پوریا پورسرخ بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر متولد سال 56 در شهر تهران است. پوریا جزء بازیگران تحصیل کرده و بی‌حاشیه سینما و تلویزیون اسن که معمولا در اطراف او نه از حاشیه منفی خبری است و نه از حاشیه‌های مثبت! این بازیگر طرفداران بسیاری دارد. در این بخش از بیوگرافی بازیگران و هنرمندان ایرانی، بیوگرافی پوریا...

بیوگرافی جدید پوریا پورسرخ

روژان: پوریا پورسرخ بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر متولد سال ۵۶ در شهر تهران است. پوریا جزء بازیگران تحصیل کرده و بی‌حاشیه سینما و تلویزیون اسن که معمولا در اطراف او نه از حاشیه منفی خبری است و نه از حاشیه‌های مثبت! این بازیگر طرفداران بسیاری دارد. در این بخش از بیوگرافی بازیگران و هنرمندان ایرانی، بیوگرافی پوریا پورسرخ را خدمت طرفداران این بازیگر آماده کرده‌ایم.

بیوگرافی پوریا پورسرخ

بیوگرافی جدید پوریا پورسرخ

پوریا پورسرخ، بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر، سال ۱۳۵۶ در شهر تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته‌ی اصلاح نباتات از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌ی فیزیولوژی گیاهی است. پورسرخ اولین حضور تصویری خود را در سال ۸۳ در سریال فرار بزرگ تجربه کرد.

پوریا پورسرخ دارای یک شخصیتِ پر انرژی و شوخ طبع بوده و بسیار شیک پوش است. در کنار این شیطنت، بسیار هم درس‌خوان است به طوری که او را باید دکتر پوریا پورسرخ بنامیم.

زمانی که پوریا با ژوبین سریال وفا مشهور شد، خیلی‌ها او را با محمدرضا فروتن مقایسه کردند. پوریا پورسرخ در سینما هم شروع خوبی با روز سوم داشت و سابقه خوبی در کارهای محمدحسین لطیفی برای خود دست‌وپا کرد. در این سال‌های اخیر هر چند خبر خاصی در مورد زندگی کاری او به گوش نمی‌رسد، اما او ثابت کرده است که اگر در انتخاب نقش‌هایش دقت کند، بسیار با استعداد و موفق خواهد بود. این موضوع با توجه به نقش‌های او در سریال‌های نظیرِ وفا، کیمیا، روز حسرت، بردار و فیلم سینمای روز سوم قابل اثبات است.

بیوگرافی جدید پوریا پورسرخ

تولد و کودکی پوریا پورسرخ

پوریا پورسرخ در ۴ تیرماه سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شد و کودکی‌اش را در منطقه جردن گذراند. او فرزند اول خانواده است و دو خواهر به نام‌های پگاه و پانته‌آ و یک برادر به اسم رضا دارد. مادرش معلم زبان و پدر بازنشسته شرکت نفت است.

یکی از نکات جالب بیوگرافی پوریا پورسرخ این است که پوریا همزمان هم شیطون است و هم درسخوان. به طوری که تنها نمره‌ی پایین او نمره انضباطش بود.

پوریا پورسرخ علی رقم میل باطنی خانواده رشته اصلاح نباتات را برای ادامه تحصیل در دانشگاه شیراز انتخاب کرد. مقطع کارشناسی ارشد فیزیولوژی گیاهی را در دانشگاه تهران گذراند. علاقه‌اش به رشته تحصیلی‌اش آن‌قدر بود که در همان دوران دانشجویی وارد بازار کار شد. بعد از اخذ مدرک کارشناسی ارشد هم مدتی برای کار به خارج از کشور رفت و هم‌زمان تحصیلش را هم ادامه داد.

بیوگرافی جدید پوریا پورسرخ

شروع فعالیت و شهرت

پوریا پورسرخ نیز مانند بسیاری از هم نسل‌هایش بهترین دوران نوجوانی‌اش را در سالن‌های سینما با تماشای آثار به‌یادماندنی دهه ۶۰ و ۷۰ گذراند. او همیشه از سینما لذت می‌برد اما به این صنعت تنها به چشم سرگرمی نگاه می‌کرد. به گفته خودش به صورت تصادفی در کلاس‌های بازیگری امین تارخ شرکت کرد. تا اینکه به بالاخره حضورش در کلاس‌های کارگردانی محمدحسین لطیفی او را وارد دنیای حرفه‌ای هنرپیشگی کرد. در سال ۸۴ از پوریا برای حضور به عنوان دستیار در فرار بزرگ از او دعوت کرد. اما به دلایل نامعلوم یکی از بازیگران از همکاری در سریال انصراف داد تا به طور کاملا تصادفی پوریا جای او را در سریال بگیرد!

پس از این سریال او حدود یک سالی از بازیگری فاصله گرفت، تا اینکه با پیشنهاد دوباره محمد حسین لطیفی به سریال وفا پیوست. وفا سریالی بود که نام پوریا پورسرخ و هانیه توسلی را بر سر زبان‌ها انداخت و به‌عنوان چهره‌های جدید سینما و تلویزیون مطرح کرد. پورسرخ در همان سال با سه فیلم به روی پرده‌های سینما آمد. او برای بازی در فیلم سینمای روز سوم بازهم به کارگردانی محمدحسین لطیفی، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد. شاید جالب‌ترین نکته‌ی بیوگرافی پوریا پورسرخ آشنا شدن با محمدحسین لطیفی بود. چرا که در غیر این صورت ممکن بود هیچ کدام از این اتفاقات برای او رقم نخورد.

بیوگرافی جدید پوریا پورسرخ

آثار سینمایی و تلویزیونی پوریا پورسرخ

پوریا پورسرخ فعالیتش در سینما را با آثاری همچون عیار ۱۴، دل‌خون، شیر و عسل، آقای الف، روز رستاخیز، خالتور، پاسیو، به وقت خماری، سلام علیکم حاج آقا و … ادامه داد. او در کمدی‌های آرش معیریان معمولا نقش‌هایی را بازی می‌کند که مخاطبین را یا کاراکترهای بزن‌بهادر فیلم فارسی‌ها می‌اندازد.

حضور پوریا پورسرخ در تلویزیون هم همان‌قدر پررنگ بوده است. شاید بتوان او را یکی از خوش‌شانس‌ترین بازیگران تلویزیونی دانست. زیرا که اغلب سریال‌هایی که پوریا پورسرخ در آن بازی کرده است، تبدیل به پربیننده‌ترین سریال‌های آن مقطع شده‌اند. از همان وفا گرفته تا صاحب دلان، روز حسرت، رستگاران و همین اواخر کیمیا و برادر. به‌جز محمدحسین لطیفی، کارگردانی مثل حسین سهیلی زاده، جواد افشار و سیروس مقدم هم علاقه زیادی به همکاری با آقای دکتر نشان داده‌اند.

پورسرخ تاکنون سه مرتبه برای بازی در مجموعه‌های وفا، کیمیا و برادر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد درام از جشنواره حافظ شده است.

امیدواریم که بیوگرافی پوریا پورسرخ کامل بوده و شما را بیشتر با این بازیگر تواای کشور آشنا کرده باشد.

منبع

شاید دیگر مطالب
روژان را هم دوست داشته باشید

بیوگرافی جدید پوریا پورسرخ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن