وزیر اطلاعات: 290 جاسوس سیا شناسایی شدند


وزیر اطلاعات: 290 جاسوس سیا شناسایی شدند

وزیر اطلاعات از شناسایی 290 جاسوس سازمان اطلاعاتی آمریکا – سیا – در کشورهای مختلف از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد و گفت: نیروهای سیا در کشورهای مختلف شناسایی و دستگیر شدند و ارتباط این سازمان اطلاعاتی با منابع به هم ریخت به گونه ای که در آمریکا کمیته شکست تشکیل شد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمود علوی» پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع نمازگزاران در سخنانی به مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان (عج) به تشریح اقدامات اطلاعاتی و امنیتی این وزارتخانه پرداخت.
وی اظهارداشت: وزارت اطلاعات در عرصه ضد جاسوسی راهبرد خود را از ضد جاسوسی پدافندی به ضدجاسوسی آفندی و تهاجمی تغییر داده و در مصاف با سرویس های اطلاعاتی بیگانه و دشمن ضربه های کاری را بر آنها وارد کرده است.
وی به مصاحبه اخیرا یاهو نیوز با ۱۱ نفر از صاحب نظران امنیتی آمریکا اشاره کرد و افزود: اغلب مصاحبه شونده ها در این مصاحبه از ذکر نام خود خودداری کردند – یکی از آنها که نام خود را ذکر کرد «اروین مک لو» تحلیلگر امنیت ملی آمریکا بود که گفت این موضوع (شناسایی 290 جاسوس سیا در کشورهای مختلف) یکی از فاجعه آمیز ترین شکست های بعد از ۱۱ سپتامبر است.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مقامات سیا که نخواست نامش فاش شود می گوید زمانی که این ساز و کار منابع ما شروع به از هم پاشیدن کرد این سوال به وجود آمد که آیا خانه پوشالی ساخته بودیم و یکی دیگر از مقامات سیا گفت زمانی که این اتفاق افتاد گویا هیچ مسئله ای دیگر برای سیا وجود نداشت، وقتی سوخت و سوزهایی به این شکل در یک سیستم اطلاعاتی و جاسوسی رخ می‌دهد همه چیز در آنجا بسیار بد و تاریک پیش می رود.
وزیر اطلاعات با یادآوری این که ضربه به گونه ای بود که خود آمریکایی‌ها از آن به عنوان افتضاح اطلاعاتی یاد کردند، گفت: در آینده ای نزدیک جزئیاتی از این حماسه اطلاعاتی در مصاف با سیا از طریق رسانه ملی و دیگر رسانه ها در اختیار مردم قرار می گیرد.
علوی تصریح کرد: مشابه همین ضربه به سرویس سرویس ام آی 6 انگلیس وارد شد که اطلاعات آن هم در آینده نزدیک و در موقع مناسب به استحضار مردم می رسد.
وی خطاب به مردم ایران ادامه داد: فرزندان شما در وزارت اطلاعات سلطه خود را تا اعماق رژیم اشغالگر قدس گسترش دادند که صدای این رژیم در آمد؛ برخی از افراد کابینه آنها جلب همکاری وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی شدند.
وزیر اطلاعات افزود: در یکی از این اقدامات ضد جاسوسی شرکتی را که در یکی از مراکز حساس قطعات معیوب را تزریق می کرد - که اگر کشف نمی شد و آن مرکز راه‌اندازی می‌شد سر از فاجعه بشری در می‌آورد - ضد جاسوسی وزارت اطلاعات موفق به کشف این مجموعه و خنثی کردن آن و شناسایی قطعات معیوب شد.
وی تصریح کرد: دستاورد های مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات در عرصه‌های مختلف حماسه‌هایی را رقم زده که بیان گوشه ای از آن در این فرصت کوتاه ممکن نیست و تنها اشاره ای به این دستاورد می کنم.
وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته با ۱۱۴ تیم تکفیری، ۱۱۶تیم مرتبط با منافقین، ۴۴ تیم ضد انقلاب، ۳۸۰ تیم قاچاق مواد مخدر برخورد و عملیات ۱۸۸ تیم عملیاتی خنثی شد که از جمله آخرین آنها دستگیری چهار نفر در جنوب غرب کشور و کشف ۱۵ هزار فشنگ کلاشینکف از آنان بود.
علوی یادآور شد: در این مدت صدها تلاش سرویس های بیگانه برای جلب همکاری افرادی در داخل کشور به عنوان جاسوس شناسایی و خنثی شد و از به دام افتادن صدها نفر از نیروهای موثر و مفید کشور صیانت شده است.
وی افزود: در مراکز حساس کشور در یک سال گذشته دهها جاسوس را که جلب و جذب دستگاه ها و سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه شده بودند، شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.
وزیر اطلاعات اظهار داشت: گزارش شناسایی این جاسوس‌ها مایه بهت و حیرت همه کسانی شد که در جریان این عملکرد وزارت اطلاعات قرار گرفتند و سرویس های بیگانه ای را که اقدام به جذب این افراد کرده بودند را دچار سرگیجه کرد.
این خبر در حال تکمیل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس