اقدامات جریان‌های منحرف نشانه تاثیرگذاری جشنواره جهانی فیلم فجر است


اقدامات جریان‌های منحرف نشانه تاثیرگذاری جشنواره جهانی فیلم فجر است

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، اقدامات جریان‌های منحرف در جهت ممانعت از حضور مهمانان خارجی جشنواره جهانی فیلم فجر در ایران را نشانگر اهمیت و تاثیرگذاری این جشنواره دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از ستاد خبری سی وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، «حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی» رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس سینمایی چارسو درباره اهمیت برگزاری این رویداد سینمایی در راستای دیپلماسی فرهنگی بیان کرد: برخی از جریان های منحرف خارج از کشور تلاش کردند تا راه‌های حضور کشورهای خارجی در جشنواره را مسدود و با بهانه های واهی علیه کشورمان در فضای مجازی هشتگ‌هایی را راه‌اندازی کنند که همه این اقدامات نشان داد که این جشنواره تا چه اندازه تاثیرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: ما به تقویت دیپلماسی فرهنگی نیاز داریم تا بتوانیم چهره واقعی ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران را هرچه بیشتر در دنیا به نمایش بگذاریم بنابراین جشنواره جهانی فیلم فجر نیز می تواند برای ارائه تصویر درست و واقعی از ایران تاثیرگذار باشد.

این نماینده مجلس درباره بهره مندی از تمامیت ظرفیت صنعت سینمای ایران در راستای اهداف کشورمان اظهار کرد: تا زمان استفاده از همه ظرفیت های صنعت سینمای کشورمان به لحاظ سرمایه های انسانی، فرهنگی و هنری هنوز بسیار فاصله داریم و باید بیشتر در این زمینه تلاش کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هنرمندان جایگاه بهتر و بیشتری قائل شود و کار را به خود هنرمندان واگذار کند، بهتر می توان از این ظرفیت استفاده کرد و به توفیق بیشتری دست خواهیم یافت.

وی همچنین درباره تفکیک جشنواره فیلم فجر به دو بخش ملی و جهانی اظهار کرد: این موضوع از اقدامات بسیار خوبی بود که به انجام رسید زیرا ظرفیت های بخش ملی و جهانی سینمای ما با هم متفاوت است و می توانند در یک راستا و با دو برنامه متفاوت برگزار شوند که از این جهت ما موفق عمل کرده ایم و این یک فرصت و ظرفیت تازه ای بود که ایجاد شد. امیدوارم مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر به دوستان ما در جشنواره جهانی فیلم فجر از جمله آقای میرکریمی کمک کنند.

مازنی در پایان تاکید کرد: این کمک ها صرفاً محدود به بودجه نمی شود و گاهی لازم است که به لحاظ معنوی با دوستان مسئول در جشنواره جهانی فیلم فجر همدلی و همراهی شود و من نیز به عنوان مسئول کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تمام قد در خدمت عزیزانمان در جشنواره جهانی فیلم فجر هستم.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، شامگاه پنجشنبه ۳۱ فروردین ماه از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پردیس سینمایی چارسو بازدید و با رضا میرکریمی دبیر این دوره از جشنواره دیدار کرد. وی پس از آن به تماشای مستند داستانی «خط باریک قرمز» ساخته فرزاد خوشدست از ایران نشست.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری «رضا میرکریمی» در تهران در حال برگزاری است.

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...